Soms moet je grondrechten even kunnen uitschakelen!

Door Candice gepubliceerd in Discussiecorner

Soms moet je grondrechten even kunnen uitschakelen!

161321722d9eee71d8e396c760a99ebf_medium.

Viruswaanzin zorgt voor meer besmettingen!

Mag en kan je dit zeggen? Ja, want al die idioten van die bende en soortgelijke troep negeren de regels, gaan dicht tegen andere mensen (politici) aanstaan, praten en schreeuwen daarbij, zingen (voor zover je dat zo mag noemen) en gaan daarna naar huis terug. Terug naar de voor hun zo beklemmende anonimiteit van het zijn van een nul waar ze alleen aan ontsnappen als ze weer eens dombo’s in een demonstratie kunnen spelen. Maar het kan bijna niet anders dan dat er ook onder hen besmette personen zitten, zonder dat ze het weten en die dus anderen in die groep besmetten en die personen komen thuis, gaan winkelen (of sommigen gaan werken) en hebben maling aan mondkapjes en 1.50 afstand en hebben familie, kinderen die ook naar school gaan en andere kinderen kunnen besmetten die weer zonder dat ze het weten ouders en grootouders kunnen besmetten en dus is stellen dat zij voor meer besmettingen zorgen een feit!

Dit even als inleiding tot iets anders maar wat toch gelinkt moet worden aan die demonstraties!

Soms moet je grondrechten even kunnen uitschakelen!

b879bc67a119d4e8487ddc875700082f_medium.

Nederland is een land waar de grondrechten nagenoeg heilig zijn … en terecht, maar doordat wij ze zo onaantastbaar willen blijven houden, en ze zelfs nog willen uitbreiden, worden we kwetsbaarder. Neem nu de vrijheid van meningsuiting. Voor velen moeten die dus onbeperkt zijn. Ik vind van niet, ik vind dat er regels en beperkingen aan horen te zitten. Ik ga er niet heel ver over uitweiden, maar ik vind dus echt dat het verbod op majesteitsschennis en op Godslastering nooit had mogen worden afgeschaft, want je maakt er een maatschappij niet mooier en beter door. Het voegt dus niks toe aan de samenleving! Maar ook de demonstratie in 2014 in Den Haag met IS vlaggen en uitingen viel dus onder deze wet en alleen het CDA …. niet de PVV .… vond dat dat moest worden aangepast en ze hadden daarmee groot gelijk, maar met toen slechts 13 zetels tegen 137 zetels red je het echt niet. En ook de SGP plus de CU waren het niet met het CDA eens.

Aan het grondwettelijk recht op de geloofsbelijdenis valt gewoon bijna niet te tornen. Al is er een meerderheid in de Tweede Kamer voor om tijdens de coronacrisis er wel strenge regels aan te verbinden en wat een religieuze partij als het CDA ook steunt. Maar het gebeurd niet, want – met name de VVD en ik ben en blijf fan van Mark – zal daar mogelijk nooit mee eens zijn, omdat voor de VVD de grondwet nagenoeg onaantastbaar is. Je merkte het dus ook in het laatste coronadebat, waarin Mark Rutte dat recht op de geloofsbelijdenis bleef steunen. Ze willen er echt niet aan tornen omdat het een flagrante schending van onze grondwet zou beteken. Dat het merendeel van de kerken, synagoges en moskeeën moeiteloos bereid zijn om in deze tijd hun deuren dicht te houden of te voldoen aan de maatregelen van slechts 30 mensen doet er schijnbaar niet toe. Zelfs onder de religieuze stromingen en hun volgelingen staan de maatregelen niet ter discussie en zetten ze al hun bijeenkomsten op een laag pitje, maar toch worden er geen keiharde eisen aan de kerken gesteld! En daarmee kom ik weer even terug bij mijn inleiding, want als tuig van die ‘actiegroepen’ serieus zorgen voor meer besmettingen dan gaat dat dus ook op voor kerkgangers die in de kerk zingen.

4921730e5ffcdaeb5bfa26db47839d12_medium.

Het grondwettelijk recht op demonstreren, op vrije meningsuiting en op geloofsbelijdenis zijn de grondrechten die momenteel de gezondheid van misschien wel tien tot honderdduizenden Nederlanders in gevaar kunnen brengen!

Als dit zo is, en zo zie ik het dus, dan zal er toch een mogelijkheid horen te komen die deze rechten tijdelijk stop kunnen zetten? Natuurlijk zal dat tuig van die ‘actiegroepen’ zich er niet aan houden, maar dan moet er maar eens een peloton mariniers of de bemanning van een marineschip dat niet op reis is, maar in de haven van Den Helder ligt op af worden gestuurd. Die mannen doen het heel erg graag. Maar dan komen er weer direct Kamervragen over dat disproportioneel geweld van marinemensen en mariniers … want ja stel je voor dat zo’n stuk tuig pijn heeft van een trap tussen zijn/haar benen! Mijn voorstel gaat dus echt nooit worden aangenomen, want ik vrees dat maar 20 van de 150 Kamerleden voor zijn ….. en dat zouden dus de PVV leden zijn. Maar die alleen als het om optreden tegen allochtonen zou gaan.

Maar het tijdelijk buiten werking laten treden van deze zo belangrijke grondrechten zou een optie kunnen zijn om te overwegen. Is puur mijn mening en ik weet dat ik daarmee heel veel mensen op stang jaag. Maar het is óf dat allemaal toestaan en accepteren door steeds weer naar onze grondwet te wijzen óf proberen alle – soms rigoreuze – keuzes te gaan maken om dat kut virus serieus te verslaan! Maar dit is dus puur mijn mening en u mag het er oneens mee zijn.

fdf119849b3f6c4e20266ec3ab7e7811_medium.

*Candice*

18/10/2020 11:39

Reacties (6) 

2
18/10/2020 16:31
Je hebt recht en je hebt verantwoordelijkheid. En soms moet je je verantwoordelijkheid nemen en de rechten inperken.
18/10/2020 17:10
Zonder meer.
2
18/10/2020 13:11
Ik ben het met je eens.
Behalve dit: je hoeft de Grondwet niet eens te veranderen - je hoeft alleen maar de noodtoestand uit te roepen. Dat doen andere landen ook, en niemand die daar bezwaar tegen maakt.
Maar misschien moeten de besmettingen eerst nog een stuk omhoog, en de ziekenhuizen vol lopen.
Maar zolang de Duitsers nog onze besmette feestgangers opnemen....
1
18/10/2020 14:10
Dat is inderdaad meer dan genoeg, want ze zijn zo hypocriet als maar zijn kan. Op het SGP en de CU na is elke fractie voor een strengere aanpak van de kerken en terecht, maar het recht op demonstreren en zelfs als het om de plek waar gaat .... daar valt niet over te praten.

Oh maar we gaan met een paar dagen door de 10.000 per dag grens heen en ik zie het nog wel gaan naar 15.000 en dan gaan we echt naar een totale lockdown toe en wordt het voor veel mensen een kerst die deze generatie nog nooit meegemaakt heeft. Geen kroegen, geen vuurwerk, geen nieuwjaarsrecepties, geen grote gr...
1
18/10/2020 18:08
En inmiddels steken ze honderden auto's in de brand...want lol zullen ze hebben.
Je mag de Boa's en de brandweer met Oud en Nieuw wel een taser en de lange lat meegeven, anders redden ze het niet met dat opgefokte tuig.
Thuis zitten met de jaarwisseling? De ouders kunnen ze nu al niet meer de baas. Daar hadden ze veel vroeger mee moeten beginnen.
1
18/10/2020 18:30
Dat gaat nog wat worden en zeker met dat tuig wat achter Willem Engel aanhobbelt.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert