Mondkapjes wel of niet?

Door Candice gepubliceerd in Columns

Mondkapjes wel of niet?

Om heel erg eerlijk te zijn, boeit die hele discussie over wel of geen verplichte mondkapjes me al een hele tijd niet meer. Beide kampen hebben gewoon een punt … maar wees gewoon realistisch en erken dat de beste manier om te kunnen handhaven is door het wel verplicht te stellen en dan niet op sommige plekken wel en ergens anders weer niet, in supermarkten wel, maar zodra u die verlaten hebt niet meer. Dat werkt dus niet en is gewoon onduidelijk en zeker als je met zones gaat werken. Elke zone heeft een grens en als je toevallig bewust met één been aan de ene en je andere been aan de andere kant van die zonegrens staat … kunnen ze je wel/niet iets maken.

Wees toch eens niet zo moeilijk en zeg gewoon dat op het moment dat je naar buiten gaat het verplicht is en dan geen uitzonderingen (m.u.v. mij uiteraard, maar dat is logisch).

We zijn nog lang niet van corona af en als ik het heel erg rustig beoordeel en waarbij we dus niet dit jaar maar begin volgend jaar pas een serieuze tweede golf kunnen gaan verwachten – ik reken op het gezond verstand van de burgers – dan is 2020 een totaal verloren jaar en een economisch rampjaar en dan zal 2021 een hobbelig jaar worden met lokale uitbraken en maatregelen en met een economie die op sommige vlakken weer begint te herstellen en op andere vlakken het nog erg zwaar gaat hebben en wordt 2022 het hersteljaar. Economisch gezien dus, want de economische schade los je niet in één jaar op.

Maar goed het ging over mondkapjes (mede omdat ik er net twee bij de HEMA heb gekocht omdat ik er toch was en ze zag liggen) en zolang dat niet definitief geregeld wordt zullen we ook nooit het effect van zo’n kapje met complete zekerheid kunnen vaststellen. Maken we het verplicht en zien we hoe het als een trein weer de kant op gaat die we graag zien … dan doet het er niet toe of er ook vraagtekens bij gesteld kunnen worden, ze bewijzen dan hun effect. En zien we de cijfers evengoed niet minderen, dan weten we dat mondkapjes totaal geen effect hebben ….. maar alles is beter dan maar te blijven zeiken over wel of niet over wel effect of geen effect over waar wel en waar niet, want dat zorgt enkel voor verwarring en waardoor je virus-collaborateurs munitie blijft geven om chaos te veroorzaken middels rellen en demonstraties et cetera.

En nog even een frustratie van mij eruit gooien:

Ik wilde even snel waterijsjes halen bij AH, maar liep in de winkel en ben maar omgedraaid omdat het net zo druk was als voor corona en ik ben totaal niet bang, maar ik weiger me te vereenzelvigen met zulke idioten die denken dat ze onkwetsbaar zijn of denken dat corona iets van maanden terug was. Ik ben toen maar naar de HEMA gegaan, omdat ik toch in het centrum was en stond bij de panty's (ja waar anders) en er kwamen twee dozen naast me staan om ook naar panty’s te gluren (of te kopen), maar deze dozen troffen een Can in een poesbui … ik probeer het woordje kut minder te gebruiken en dat gaat me toch niet lukken … vanwege het feit dat ik dus waterijsjes wilde kopen en dus keek ik ze aan op een manier die weinig lief genoemd kan worden en ik vroeg ze of ze op school hadden gezeten en om nou te voorkomen dat ze mij per direct met hun bacillen zouden overgieten gaf ik zelf maar vast het antwoord:

Vast niet, want dan wisten jullie wel wat het verschil is tussen 15 cm en 150 cm en dan hadden ze jullie ook geleerd dat af en toe douchen helpt tegen het verspreiden van stank!”

Ze stonken overigens niet, maar ik vond dat leuk om te zeggen. Daarna draaide ik me maar om en liep ik snel verder, want ze oogden kwaad en je moet uit de buurt blijven van kwade Orang-Oetans.

Echt hoor, ik weet gewoon vrij zeker dat ik eerdaags wel weer eens een keer fysiek gezeik kan verwachten, want ik ben de afgelopen weken dus al diverse keren tekeer gegaan tegen mensen die ik vervelend dicht in mijn buurt vond komen en … mijn vocabulaire staat me nu eenmaal niet toe om dan voorzichtig met het kiezen van de juiste woorden om te gaan.

Maar ja … dat zien we dan wel weer en zal het vast wel weer overleven. Zo vervelend dat je altijd maar weer degene bent die het over haarzelf afroept, terwijl ik in de basis een heel lief iemand ben. Ben 60 en een half en heb nog nooit iemand geslagen, dat gebeurde andersom en ik liet het dan toe omdat als ik me zou verzetten (en terug zou slaan, stompen, trappen) ik mogelijk nog meer klappen zou krijgen en als ik niets zou doen ..... dan stopten ze vanzelf wel en dat gebeurde dus ook. Ze stopten zodra ze klaar waren.

Deze toevoeging schoot me even te binnen en heeft verder niks te maken met mondkapjes, maar u bent van mij gewend dat ik wel eens afwijk van het onderwerp.

*Candice*

15/08/2020 15:49

Reacties (10) 

1
20/08/2020 20:01
We zijn er nog lang niet.
20/08/2020 20:13
Absoluut nog lang niet nee.
2
16/08/2020 12:52
Ik ben voor dat mondkapjes verplichten. En ik ben voor dwingende handhaving met - bij het weigeren of bewust niet goed opdoen - gelijk bekeuren en negentig euro boete geven. Indien er agressie omtrent een verbaal optreedt, dubbele bekeuring verlenen. En die linkse rot demonstranten oppakken, een schep en een emmer in hun handen drukken en ze afvoeren naar de Waddeneilanden, om hen handmatig het zand van de weggeslagen duinen uit de zee te laten terug halen. Ze hebben zo'n grote bek, dat linkse werkschuwe tuig, maar ik zou ze laten werken. Tot ze er bij neervielen...
1
16/08/2020 13:09
Kan ik me helemaal in vinden, temeer omdat als dan zou blijken dat ze geen effect hebben (maar dat hebben ze echt wel) dan kan je het terugdraaien maar nu met hier wel en daar niet en maar twijfelen, daar los je niks mee op.

Vind het wel een heerlijk mooie straf voor dat tuig.
2
16/08/2020 09:08
Veel Nederlanders zijn echt azijnzeikers. Wat er ook besloten wordt, het is toch nooit goed. En inderdaad, iedereen loopt weer gewoon in elkaars nek te hijgen. En als je er iets van zegt, ben jij niet wijs. Nou, ik hou afstand.
16/08/2020 09:13
Zo is het inderdaad.
1
15/08/2020 22:22
Ach, ze doen maar. Ik kan me er niet meer over opwinden. Als ik dat gestoethaspel van onze politiek en vooral van het RIVM zie dan zie ik het somber in.
Ik heb nog zo'n 30 (medische) mondkapjes en die draag ik als ik boodschappen moet doen. Voor de rest blijf ik thuis in zelfquarantaine.
Ze besmetten elkaar maar een eind raak. Hoe meer er aangaan hoe beter. En de rellende jeugd? Gisteren liet de NOS één van het zooitje aan het woord: 'Het was zooo gezellig daar'!
Van mij mogen ze allemaal de Corona krijgen, of elkaar doodsteken, of verzuipen...
1
15/08/2020 22:43
Het wordt er niet beter op.
En dan hou ik me verder maar even in. Zag een demonstratie waarin kinderen door hun moeder een Jodenster opgespeld kregen en dan ga je gewoon veel te ver. Het symbool van de vernietiging en de moord op zes miljoen Joden gebruiken als symbool voor iets wat mensen kan redden.
1
15/08/2020 23:54
Ja, ook dat is 'gaslighting'.
Het bewust misbruiken van beladen symbolen om het domme volk wijs te maken dat de demonstranten/activisten aan de goede kant staan...
De truc wordt steeds populairder. Begonnen daarmee is in de Nederlandse politiek Jesse Klaver, door Groen aan Links te koppelen. Al Gore had in de V.S. al eerder het goede voorbeeld gegeven. Het Dierenbevrijdingsfront (ook een ultra-linkse organisatie) was al in de jaren '90 actief, net als de Antifa die zegt tegen het fascisme te strijden. Allemaal één pot nat.
Maak de mensheid bang en mobiliseer vooral de pu...
16/08/2020 06:53
Klopt, hier maakten dierenactivisten en de boeren er ook al gebruik van.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert