Bas van Wijk:

Door Candice gepubliceerd in Column

Bas van Wijk:

3e8c5ab54008b9baeeb9f103636c2058_medium.

https://nos.nl/artikel/2343591-verslagenheid-na-dood-bas-van-wijk-een-jofele-vrolijke-vent.html

Gewoon een naam van een hele gewone 24 jarige knappe jongeman. Hij was niet bijzonder, hij was niet bekend, hij was gewoon Bas en een goede gozer die (mogelijk) van mening was dat iemand op een duur horloge (Rolex) van een vriend van hem uit was en daar enkel wat van zei. Meer niet. Meer niet! Die ander liep weg, zei het tegen een iemand anders en die lul kwam verhaal halen, pakte een pistool en …. schoot Bas van Wijk gewoon dood.

Dit is de huidige wereld waarin we dus leven, dit is het Nederland van nu! Waar advocaten moeten vrezen voor hun leven en zelfs doodgeschoten worden, waar je burgerplicht doen je dood kan betekenen en waar je als zijnde gewoon mens voortaan het risico loopt om net als Bas van Wijk doodgeschoten te worden omdat je je niet afzijdig kan en wil houden als je iets ziet wat gewoon niet hoort, niet kan, fout is. Meer reden is er tegenwoordig niet meer nodig en het maakt dat … die stukken afval … niks uit, ze schieten je net zo makkelijk dood als dat ze een sigaret uitmaken. Het maakt ze niks uit en het maakt ze dus ook al niks meer uit of er omstanders bijstaan en het maakt ze ook niks uit of er kinderen bijstaan en het ook zien. Wat is dit voor een wereld geworden? Ik ben echt niet naïef, want die wereld die is er al heel lang, maar het is en mag echt nooit normaal gevonden worden. We moeten hier kwaad om blijven worden, als het ons helemaal niks meer doet, we het niet langer meer erg vinden, er een “het zal wel” van gaan vinden dan zijn we afgestompt en murw geslagen door dat laffe, walgelijke, misselijke, onmenselijke afval wat het dus heel normaal vind om een onschuldig iemand dood te schieten.

Ik heb het vaak gezegd en ook geschreven, in zulke gevallen hoort een rechtbank het recht te hebben om een doodstraf op te kunnen leggen, zulk afval moet je niet op kosten van de staat opsluiten, zulk afval heeft elk recht op het leven verspeeld. Ik heb een groot hart voor mensenrechten, maar niet voor afvalrechten. En dit zijn geen mensen, dit is afval en daar gelden geen rechten voor, alleen het recht om ter dood te worden veroordeeld en gebracht.

Realiseert u zich gewoon dat dit ieder van ons kan overkomen. Ieder van ons. Ook mij, want zodra u op een station, in een winkel, in een park, op een strand of waar dan ook bent en u ziet iets waarvan uw burgergevoel zegt dat het gewoon niet kan en u besluit om er wat van te gaan zeggen ….. riskeert u dat er een pistool op u wordt gericht en dat de trekker wordt overgehaald en dat u dus doodgeschoten wordt.

Natuurlijk kunt u ook kiezen om voortaan nergens meer wat van te zeggen … en dat maakt u niet laf, want dat is wat anders. U wilt geen gezeik en u wilt het risico niet lopen dat er iets met u gebeurd en dat kan op dit moment van een stomp op uw neus of oog tot een mes in uw buik tot een kogel in uw hoofd zijn.

Zelf zal ik er altijd wat van blijven zeggen, ongeacht de gevolgen voor mij, want – en dit is gewoon enkel mijn mening en ik accepteer volledig als u kiest voor niks doen – niks doen, zie ik dus als een nederlaag voor het fatsoen en een overwinning voor het afval … en afval mag nooit gaan winnen!

28beb141debebe3b22965644311d49c4_medium.

*Candice*

10/08/2020 21:10

Reacties (8) 

1
10/08/2020 23:34
Ik blijf me herhalen: dat het tuig dat zomaar anderen doodschiet steeds talrijker wordt ligt uiteindelijk aan onze slappe houding tegen criminelen, en die komt weer voort uit het #$%^& EVRM.

Dat hele resocialisatie gezwam (ze moeten toch ooit een tweede kans krijgen!) kost méér levens dan ons lief is. Van generale en speciale preventie heeft tegenwoordig geen hond meer gehoord.
Het hele land (net als de hele EU) is bezig te verloederen, door dat stel 'menslievende' oude kwezels in Straatsburg.
Hang 'em high!
En begin me niet over advocaten....
1
11/08/2020 06:41
Er zijn ook onschuldige advocaten vermoord. Derek Wiersum.
Die rechten en alles zijn er en die zullen een keertje moeten worden aangepast, maar ze afschaffen gaat te ver, want dan heeft geen enkel mens meer mensenrechten ... daar pleit jij ook niet voor, dat weet ik, en ik beschouw dit spul niet als mens en dan mag je ze ophangen van mij, ook ter plekke. Geen probleem mee. Gebeurde dat laatste maar eens een keertje ... mogelijk dat dan veel van dat tuig even de keel schraapt.
1
11/08/2020 09:33
"Er zijn ook onschuldige advocaten vermoord. Derek Wiersum."
Klopt. Die wilde kennelijk niet naar de pijpen van het Taghi Imperium dansen, zoals sommige van zijn collega's. Ben benieuwd wat er straks uit het onderzoek van de tuchtrecht commissie komt.
https://nos.nl/collectie/13809/artikel/2343636-naast-criminele-organisatie-van-taghi-neemt-om-ook-hun-advocaten-onder-de-loep
Wat de rest betreft: Je hoeft natuurlijk niet alle mensenrechten te schrappen - alleen moet je bij gevaarlijke criminelen hun burger- en mensenrechten opschorten. Vroeger was dat ook zo: bij een veroorde...
1
11/08/2020 14:30
Voor zulk afval mag van mij alles worden afgeschaft ook als ze wel blijven leven.
1
10/08/2020 22:54
Wat kan je doen binnen de enkele seconden die er tussen zitten waar de ene lul de andere
lul ging inlichten en de enkele seconden die er tussen zaten om een einde te maken aan het leven van Bas. Het is afwachten wat er gaat gebeuren als je in een situatie komt waar
je twijfelachtig denkt of de afloop goed of slecht zal gaan. Maar als je een erg sterk gevoel krijgt dat je de dood in de ogen ziet, dan mag je wel zelf handelen en is het dus hij of jij.
Maar wat zal de rechter zeggen na alle verklaringen. Eigen rechter zijn, maar wie zal de rechter geloven?
11/08/2020 06:37
Dat speelde niet mee. Hij wist niet dat er een ander iemand naar hem toe zou komen en rekent er uiteraard helemaal niet op dat die met een pistool naar een strand gaat.

Dit zijn zaken waar maar één ding speelt. Voer de doodstraf weer in om zulk afval tot de dood te kunnen veroordelen en meer niet. Of hang ze ter plekke op middels een ouderwetse lynchpartij.

Overigens mag je altijd uit zelfverdediging handelen en zal de rechter altijd jou in het gelijk stellen, want het is dus aantoonbaar wie het wapen als eerste in de hand had. Er zijn geen seconden, het is een frac...
11/08/2020 12:36
Om voor het naderende onbekende te waken had Bas kunnen zeggen tegen zijn ma(a)t(en): ''Geef dat horloge dan maar!''
Doel gericht was het horloge erg in trek en criminelen zijn gauw vernederd van een mislukking en hiervoor waken ze want dat kunnen ze niet verdragen.
Wie kan je nog vertrouwen op straat en in je eigen huis waar hufters je huis binnen dringen en ouderen onder schot gehouden worden en als je geen antwoord geeft kan je een lel krijgen en erger.

Als hier lieden binnen stappen en eisen de autosleutels op dan kunnen ze die krijgen. Sorry, maar ik ben even...
11/08/2020 14:29
Nee, natuurlijk niet. Je geef niet iets weg op die manier. Dat is toch jezelf vernederen? En zo'n stuk afval is daardoor echt niet vernederd.

Dat is nooit de oplossing. Ook dan kunnen ze je nog doodschieten omdat je anders tegen ze kunt getuigen.
Nooit zal ik toegeven aan afval, geen denken aan. Knallen ze me dood, mooi dan ben ik gelijk van het leven af ook ... maar nooit zal ik aan zoiets toegeven. Jij kiest de weg van de minste weerstand, wat niets oplost en het aantal berovingen niet zal doen verminderen.

Komt bij dat er nog geen poging was om het horloge ...
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert