BOA is geen politie.

Door Rabbit-green gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

Buitengewoon opsporingsambtenaar, een cursus van 6 lessen en 2 praktijklessen en dan ben je een wetshandhaver. Dat ze deze mensen inzetten om de burger te beboeten vind ik niet kunnen. Gewoon op een gezin afstappen die buiten een kopje koffie drinken naar aanleiding van de verjaardag van de moeder op 1.5 m afstand en dan te beboeten , elk €400,- dus €1600,- voor dat gezin, die dus niets verkeerd deed.  Toch vind ik dat ze te veel taken erbij hebben gekregen tijdens de coronacrisis, daar zijn ze niet voor opgeleid. Hierdoor krijg je dan ook toestanden die volledig uit de hand lopen en ze bouwen een slechte naam op door hun gedrag. Ze horen samen te werken met de politie en niet zelfstandig politietaken uit te voeren.

Dan weer een geval in Ijmuiden, BOA's wilde jongeren beboeten voor het afspringen van een pier, tja jongeren hebben geen geld en wat krijg je dan agressie, de BOA's werden in elkaar geslagen totdat een politieagent met een wapenstok kwam. De BOA's hebben veel te veel bevoegdheden, ze kunnen ook waarschuwingen geven en niet blijven beboeten, je kunt ook zoeken naar aanleidingen om te beboeten. De meeste BOA's die met hun tweeën lopen vergeten ook vaker afstand te bewaren, wat een voorbeeld. BOA's moeten gewoon het vuile werk van de politie opknappen voor de helft minder loon. Ik ben benieuwd wanneer ze er zelf achter komen. Men wil een nieuwe maatschappij creeëren, maar dat gaat niet, je kunt niet eerst en hand geven en dan vier vingers amputeren.

De onderhuidse agressie is voelbaar bij de mensen, de vrijheidsbeperking van de mens duurt veel te lang. Gisteren mooi weer, mensen gaan naar het strand en wat zie je weer , de BOA's , laat de mensen toch uitrazen en genieten, en niet daar met een bonnenboekje rond  lopen, dat wekt al vanzelf agressie op.1cafeff7217fdd519b10592b4a81dcc8_medium.

Het coronavirus wordt misbruikt, men wil er en slaatje uit slaan, het klopt naar geen kanten. Volwassen zitten opgesloten en mogen niet naar buiten. De terrassen waren leeg, echt te gek voor woorden en de overheid geeft geen meter toe, gewoon rigide blijven en aan een datum vasthouden. Mensen willen eruit en wandelen en zwemmen, het coronavel afgooien. Ik voorspel nog ernstige situaties met veel geweld en ellende. DE woede in de mensen is niet meer onder controle te houden. Ontneem de mens zijn vrijheid en zie wat er gebeurt.

 

af7b204ba72eda769a68ce0ec282fb1e_medium.

22/05/2020 09:04

Reacties (15) 

18/06/2020 21:29
dank je Tim
2
23/05/2020 08:23
Je hebt gelijk... sinds 2 weken flipt er hier dagelijks wel een op straat.. duurt te lang..
Te onduidelijk; te strikt..
Niemand weet hoe Repelsteeltje heet.

Boa's.. zijn er in vele smaken... een conducteur is dat ook.. en die zijn wel opgeleid in vb conflictbeheersing.
De gepromoveerde parkeerwachter echter niet; die stralen gewoon agressie uit..

Een groter politieapparaat is geen optie ..
Burgerlijke ongehoorzaamheid zal met de dag heftiger worden.

Dit virus lijkt na 70 dagen uit te doven.. wereldwijd zelfde statistieken... na dag...
1
23/05/2020 08:36
Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen en je geliefden kussen is heel normaal, we mogen blij zijn, dat we ze nog hebben. Geen medegevoel bij die BOA's, dat is ook het foute van dit systeem, gericht op het uitdelen van boetes.
2
23/05/2020 09:26
Empathie kennen veel BOA s niet.
Het blijken helaas te vaak machtswellustelingen te zijn die de toelating op politieschool noet haalden..
1
23/05/2020 10:26
dat klopt
23/05/2020 15:30
Helemaal mee eens!!!!!
23/05/2020 08:13
dank je Lucifall
1
23/05/2020 00:08
Je haalt in je verhaal een heleboel discutabele punten tegelijk aan. Wat die zogenaamde BOA's betreft het volgende. Eigenlijk zijn dit figuren die amper het niveau van de vroeger parkeerwachters halen. Maar omdat de politie in een continue onderbezetting blijkt te verkeren heeft de overheid in zijn almachtige wijsheid besloten om deze naar macht hijgende, vaak ongeletterde miskukkels als alternatieve wetsdienaars met beperkingen ingezet. En laten we a.u.b. blij zijn dat dit soort dombo's onbewapend zijn, want anders gebeuren er helemaal grote ongelukken. Want in mijn ervaring van het afgel...
1
23/05/2020 09:51
En mocht dat (in enkele gevallen) zo zijn, dan geeft dat niemand het recht om hen de tanden uit de bek te slaan.
"Directe aanleiding is een nieuw incident gisteren in IJmuiden, waarbij boa's werden mishandeld door jongeren. Twee boa's raakten gewond, maar zij zijn weer thuis. De ene moet vrijwel al zijn ondertanden missen. De andere heeft een hersenschudding."
Als je het niet met de boete eens bent laat de zaak dan voorkomen, of maak bezwaar bij het OM.
Wat hier aan de hand is is heel iets anders: roedels opgefokte jeugd die elke gelegenheid aangrijpen om een rel te schoppen....
1
23/05/2020 15:35
Ik ken de aangehaalde gevallen niet, maar ik heb zelf ervaren dat sommige BOA's door hun gedrag en hun wijze van communiceren het bloed onder de nagels van mensen weghalen. En natuurlijk heb je gelijk dat ze zo'n vent niet in elkaar mogen slaan. Maar wie weet hoe die BOA zich zelf heeft gepresenteerd aan die raddraaiers. Hoe heeft hij hen benaderd en aangesproken. Daar hoor je echter niets over in de media, toch...
22/05/2020 15:35
dank je Corazon
2
22/05/2020 12:37
Als je deze mensen handhavingstaken geeft en zelfs de bevoegdheid om boetes op te leggen moet je ze ook in staat stellen om door te zetten als er weerstand (of erger) van komt. Om ze als kop van jut het veld in te sturen waar elke onverlaat vrij spel mee heeft stuit mij behoorlijk tegen de borst. Dan vraag je om problemen, tenzij elke boa meteen een back up van politieambtenaren heeft, die wel over wapens beschikken. Maar daarvan heb je niet genoeg.
Ik vind de bestuurders die zich tegen een (lichte) vorm van bewapening verzetten nogal naïef: laat ze zelf maar tussen de agressieve meut...
1
22/05/2020 15:38
ja, zo is dat, de meeste bestuurders hebben geen idee over hoe het er in het echt aan toe gaat.
2
22/05/2020 21:24
Maar ... niet om jouw reactie, ik lees in dit artikel alleen maar gezeik en totaal geen afschuw over die mishandelingen. Of ze goed of fout zijn, of de Overheid het te lang of niet te lang laat duren (niet, maar dat wil niet iedereen snappen) doet er even niet toe .... op het moment dat BOA's in elkaar worden geslagen hoort dat je afschuw te hebben en niet de eventueel te lang durende regels.

Een slaatje eruit slaan lees ik. Hoe verzin je het! Alsof de Overheid er belang bij zou hebben om de economie te beschadigen. Deze geluiden hoor je meer en meer, omdat sommige mensen nu eenma...
22/05/2020 11:01
dank je Green
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert