De branden in Australië:

Door Candice gepubliceerd in Discussiecorner

De branden in Australië:

e6af7e13a1b9d665f16e78ceb0632ed7_medium.

Ik maak hier geen lang artikel van, want iedereen die het nieuws volgt weet wat voor een enorme ramp zich aan het voltrekken is in Australië. En dan druk ik het nog zwak uit!

De cijfers tot nu toe:

– 23 dode mensen

– Honderden huizen in vlammen opgegaan

– Miljoenen hectares bos verwoest, waaronder delen van tropische bossen die eeuwenlang niet door de jaarlijkse bosbranden zijn bedreigd en het echte bosbrandseizoen moet zelfs nog beginnen!

– Als laatste … laat dit even op u inwerken. Een half miljard (500 miljoen) dieren zijn al door de branden gedood! Dat zijn meer dan alle mensen in de VS, Rusland en Nederland samen.

 

 

 

 

 

 

Waarom krijgt de brandweer het vuur niet onder controle?

De aanhoudende hitte, met temperaturen rond de vijftig graden ,de wind en de langdurige droogte wakkeren de vlammen als maar aan. De extreme temperaturen volgen op de droogste lente ooit in Australië. In New South Wales en Queensland is sinds begin 2017 weinig regen gevallen, waardoor de anders zo productieve landbouwgebieden nu ten prooi vallen aan de vlammen. De branden zijn zo intens dat ze hun eigen weer creëren met bliksem en wind. Ook ontstaan vuurstormen waar grote branden bij elkaar komen, die de brand versnellen en onvoorspelbaar maken.

En al jaren waarschuwden diverse brandweercommandanten voor zoiets, maar de Premier van Australië is net als een Baudet, Trump en een Wilders … een 100% klimaatsverandering ontkenner!

Australie is één van de grootste CO2 uitstootlanden ter Wereld en keer op keer weigerde de regering om een debat te houden over de gevaren van de - naar verwachting - in hevigheid toenemende bosbranden. Al die brandweercommandanten met al hun kennis, al hun ervaring en hun schat aan bewijzen, konden de regering dus niet overtuigen. De Australische regering weigerde pontificaal elke keer een debat omdat ze anders toe zouden moeten geven dat er zoiets als een klimaatprobleem bestond. En de Premier durft ook nu nog steeds te beweren dat deze bosbranden niks te maken hebben met de klimaatsverandering!

 

 

 

 

 

 

4c741d55011cb7253949c8da72537824_medium.

Wetenschappers en natuurdeskundigen waarschuwden dus al jarenlang dat natuurbranden én frequenter én veel intenser zouden gaan worden door de opwarming van de Aarde, door de klimaatsverandering en ze blijken nu dus gewoon gelijk te hebben gekregen. Jarenlange droogte die niet normaal is en de ongekende temperaturen veroorzaakten deze bosbranden. En hier is al met heel wat betrouwbare, verifieerbare rapporten voor gewaarschuwd!

Vier miljoen hectare is ondertussen al afgebrand en weet u hoeveel dat is? Dat is gelijk aan heel Nederland! Een gebied met de totale omvang van Nederland is in twee maanden tijd platgebrand.

Ik weet het, wat heb ik die dus niks doet aan duurzaamheid en ook totaal niet milieubewust bezig is voor recht van spreken. Totaal niet (denk ik), maar ik zie wel een ongekende ramp gebeuren en ik ontken ook nooit dat er een klimaatprobleem is. Ik vind alleen dat we hier in Nederland compleet doordraaien als het gaat om de snelheid waarmee nu ineens alles moet veranderen en wat het voor kosten meebrengt. Maar dat er een groot probleem is met het klimaat en wat ook in Australië wordt onderschreven met tal van rapporten, dat is gewoon een feit. U mag het tegenspreken … maar leg dat maar eens uit aan de mensen in Australie waar duizenden mensen, vrijwilligers, militairen en brandweermensen met gevaar voor eigen leven deze echt ongekende bosbranden die nooit zo vroeg in het jaar voorkomen, proberen te bestrijden … wetende dat ze het niet kunnen stoppen!

50e610ee6182dc8cd2a4c056b2305199_medium.

*Candice*

04/01/2020 16:24

Reacties (21) 

19/01/2020 16:49
De mens steekt zijn kop in het zand en de planeet is de dupe.
19/01/2020 17:36
Volgens mij wil Nederland te veel van het goede, waar goedkoper en sneller de doelstellingen kunnen worden behaald met 1 of 2 nieuwe kerncentrales en onderzoek naar Thorium.

https://tallsay.com/page/4294998892/thorium-als-brandstof

En andere landen, in dit geval Australië en dan met name hun regering, doet er niks aan en ontkent alles. Die dode mensen vind ik niet zo erg, maar de naar schatting in totaal 1 miljard dieren dat vind ik wel erg. Zelf ben ik niet bezig met het klimaat, ja er is een probleem en een groot probleem, maar ik doe niet eens aan afvalscheiding o...
1
16/01/2020 11:53
Wat is de oplossing dan van dit probleem?
16/01/2020 16:10
Volgens mij is dat niet aan mij, maar de Australische regering zou eens kunnen gaan beginnen met luisteren naar wetenschappers die hier al jarenlang voor hebben gewaarschuwd en daarna gaan zorgen dat ze hun CO2 uitstoot verminderen en niet langer meer weigeren om zelfs maar te debatteren over een wel of niet klimaatprobleem, Als je daar al niet eens toe bereid bent, dan ben je een kut regering.
1
07/01/2020 13:52
Helemaal mee eens.
1
07/01/2020 13:06
Wie wat gedaan heeft, wie het weet mag het zeggen, de waarheid zal in het midden liggen.
07/01/2020 13:38
Maakt me ook niks uit, maar 500 miljoen dieren maakt me wel wat uit.
1
05/01/2020 10:42
Vind het zo vreselijk, de onmacht, de slachtoffers, zoveel dieren dood, ik hoop dat ze snel nog meer hulp krijgen en het vuur kunnen doven.
05/01/2020 10:56
Mee eens, maar er is een limiet aan wat mogelijk is aan hulp. Er is al heel veel hulp, van alle kanten, maar ze kunnen niet bij de bronnen komen ook niet met blushelikopters, want het is te gevaarlijk.
Het zal echt langdurig hard moeten regenen, want dat is de beste hulp die ze kunnen krijgen ... maar die regen blijft al tijden uit.
Die dode mensen vind ik niet zo erg, maar die dieren wel.
1
05/01/2020 00:14
Hoe het komt, komt het! Kan mogelijk een samenloop van omstandigheden zijn; klimaatprobleem, hogedrukgebied en misschien ook wel mensen die bewust (pyromanen of op verzekeringsgeld uit zijnde lieden) of onbewust (onvoorzichtig met de BBQ of een peuk) bijdragen aan die branden.

Feit is, dat het een enorme catastrofe is voor de flora en fauna en het ziet er naar uit dat ze tot Maart nog niet uit de ellende zijn. Vreselijk!

2
05/01/2020 03:37
Zal allemaal mee kunnen spelen, maar als er zoveel rapporten zijn en er al zoveel voor gewaarschuwd is de afgelopen jaren dat dit zomaar zou kunnen gaan gebeuren door de CO2 uitstoot en de gaande zijnde klimaatveranderingen dan valt dat niet te negeren en het gaat niet om de branden in de plaatsen, maar in de natuur en die branden zijn het. Wij kunnen en mogen alles wel proberen te blijven ontkennen, maar jet ziet meer en meer van die grote natuurrampen die niet normaal zijn en die met rapporten kunnen worden gelinkt aan de problemen met het klimaat.

Dat is een feit en als er een ...
1
04/01/2020 21:12
Als ik het goed begrijp liggen er twee grote lage druk gebieden ten westen van Australië: één aan de overkant van de Indische Oceaan tegen de Oostkust van Afrika en één in het Noordwesten boven Indonesië. In beide gevallen zorgen die daar voor zware regenval en overstromingen - en Australië zit droog in een hogedrukgebied. Wat dat nu concreet met de opwarming van de aarde te maken heeft weet niemand, en ik dus ook niet.
Bovendien lees ik steeds weer dat vele branden daar door mensen worden aangestoken: wat die bezielt is voor mij een raadsel. Criminelen die uit zijn op verzekerin...
04/01/2020 21:37
Dit is door heel wat wetenschappers aangetoond dat deze branden het gevolg zijn van de opwarming en de klimaatsverandering. We mogen alles ontkennen, maar ze zijn niet aangestoken, en zelfs dan nog kan het nooit zo uit de hand lopen. Er wordt in Australië al heel wat jaren gewaarschuwd dat het broeikaseffect door de veel te hoge CO2 uitstoot de bosbranden intenser maken doordat er bijna geen regen meer valt in die gebieden. Al die rapporten en al die mensen die ervoor waarschuwen en met keiharde feiten komen zullen het echt niet meer mis hebben. En het (officiële) bosbrandseizoen moet dus n...
1
04/01/2020 22:22
"We mogen alles ontkennen, maar ze zijn niet aangestoken, en zelfs dan nog kan het nooit zo uit de hand lopen."
Wij moeten ook niet alles geloven wat ze ons wijs willen maken. De politiek (in elk geval bepaalde stromingen) hebben er alleen maar belang bij om de hele wereldorde overhoop te gooien. Dat zie je bij de VN nog het duidelijkst.

Ik bedoel trouwens niet de stroken die door de brandweer worden afgebrand om het vuur tegen te houden. Dat weet ik ook.
Ik bedoel al die branden die daar zo maar ineens in de bebouwde kom beginnen: vlakbij huizen en boerderijen, zonde...
1
04/01/2020 22:34
Ja we hoeven ook niet alles te geloven, maar we hoeven ook niet alles te gaan ontkennen! Wat voor belang hebben brandweercommandanten die hier al jaren voor waarschuwden bij dit? Zij constateren al jarenlang dat het steeds vroeger begint en veel intenser wordt. Maar er wordt niet naar ze geluisterd door de politiek in Australië. En zelfs nu, nu het echt alles vernietigend is ontkent de politiek het!
Er zijn zoveel wereldwijde aanwijzingen dat het fout gaat met het klimaat ... het wordt er alleen maar erger op en in het geval van Australië is het de politiek die het enkel en alleen maa...
1
05/01/2020 00:05
Kom nou toch. Je bent anders toch niet zo naïef? Dat heeft al lang het nieuws gehaald.

Ik lees ook Amerikaanse en Australische kranten.

Je steekt je louche tweedehands autohandel met allemaal wrakken in de fik, maakt dat je wegkomt en bij de verzekering claim je naderhand tientallen 'goede' gebruikte auto's. De autopapieren van je handelsvoorraad neem je natuurlijk wél mee. Een betere kans om ergens opnieuw te beginnen krijg je nooit weer.
Dit is Californië:
https://www.nationalgeographic.com/environment/2018/08/news-california-wildfire-arson-human-cau...
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert