Xenofobie … xenofobie … xenofobie!

Door Candice gepubliceerd in Samenleving

Xenofobie … xenofobie … xenofobie!

Het is een bijna structureel terugkerend woord in de debatten over de asielzoekers, veiligheid, islam en/of bij werkgelegenheid. Zelfs bij dat laatste wordt dat woord regelmatig gebruikt en het is ook maar van één kant die dat woord gebruikt en ook altijd op een beschuldigende wijze en dan ook altijd gericht op Kamerleden van twee partijen. Het is links tegen het FvD en de PVV. Voor alle duidelijkheid, ik heb niks met beide partijen … ik ben tegen een Nexit en ik vind dat ze maar zelden met concreet onderbouwde feiten komen (soms wel … maar het blijft bij soms wel) en ze zijn in mijn ogen te simpel qua opvattingen. Het is hun idee en het is uitgesloten dat er een beter idee kan bestaan. Hun ontkenning van klimaat, CO2, Stikstof, PFAS … sorry dat zijn wel degelijk problemen, alleen kun je er ook wat rationeler mee omgaan … maar het elke keer maar weer blijven ontkennen is je ogen sluiten voor serieuze problemen. Ik heb dus niks met die twee partijen, maar ik heb nog veel minder met links en de reden hoef ik denk ik niet eens te melden, maar doe het lekker toch. D’66, SP, GL, Pv/dA, Denk, Pv/dD zijn nu eenmaal tegen Israël en dan moet ik je als partij niet. Makkelijker kan ik het niet uitleggen! En het FvD en ook de PVV stemmen in de Tweede Kamer standaard tegen moties gericht tegen Israel en om die reden hou ik het enkel bij kritisch (soms heel kritisch) zijn op die twee partijen en ja ik heb de PVV echt meerdere malen verweten heel dicht tegen het extreme en dus fascistische aan te zitten. Dat was even de – korte – inleiding!

Xenofobie … wat is dat nou precies?

Laten we eerst een kijken wat de exacte betekenis is.

Een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemden, buitenlanders of buitenlandse voorwerpen en/of zaken.

En in het Nederlands wordt het ook wel eens vreemdelingenangst genoemd en soms gelijkgesteld aan vreemdelingenhaat!

Dus – tenzij ik niet begrijpend kan lezen – lezen veel Nederlanders, waaronder dus linkse politici, dat een irrationele angst voor vreemden hetzelfde is als het haten van vreemden? Dat slaat nergens op. Ik heb geen echte angsten, maar als je het al een angst wilt noemen dan ben ik wel van mening dat de islamisering van ons land een gevaar vormt … maar dat is toch niet hetzelfde als zeggen dat ik moslims haat? Absoluut ik haat heel erg veel moslims maar ik haat ook erg veel zwarten, Russen, Palestijnen, (sommige) Amerikanen, Duitsers, Fransen, Britten, Nederlanders en er zijn ook Joden die ik haat en de grootste onovertroffen haat voel ik voor dat wat familie heet te zijn. En mogen we dan dus concluderen dat ik ook een xenofobe ben? Wat een onzin. Haat is iets heel anders dan veel angst hebben voor iets. Ik heb aangegeven dat ik onder alle nationaliteiten wel mensen vind die ik haat, maar dat is wat anders dan er angst voor hebben. Ik vergat nog een aantal groepen te benoemen die ik intens haat en dat zijn terroristen, dierenmishandelaars, pooiers, loverboys, verkrachters, pedofielen, iedere kindermisbruiker, demonstranten die alleen maar durven te demonstreren met hun gezicht afgedekt, gravenschenders, tuig dat hulpverleners aanvalt, hooligans, tuig dat kinderen voor racisten uitmaakt en het kan zomaar zijn dat ik er nog een paar vergeten ben zoals al die grote lafbekken die alleen in groepsverband iets durven en transjesmeppers en holebirammers. Dat zijn groepen waar ik een intense haat voor voel, maar geen angst … want waarom zou ik bang zijn voor zulk afval? Ik bezit wat zij missen ... mens zijn!

Even een tussenfotootje van deze xenofobe.

Irrationele of obsessieve angst, dat is een hele beste angst die je dan voelt, maar als je om je heen je wijk, je straat, de school waar je kinderen op zitten meer en meer ziet veranderen en meer en meer ziet dat het een verandering is waar je dus moeite mee hebt en angst voor hebt omdat je kinderen gezeik krijgen omdat ze ham op hun boterham hebben of omdat je kind zich aangetrokken blijkt te voelen tot kinderen van hetzelfde geslacht en/of omdat je dochter bijvoorbeeld graag minirokjes draagt … of omdat je Joods bent dan mag je dat toch niet gelijk stellen aan vreemdelingenhaat? Dat is toch echt iets heel anders!

En dan mogen typetjes als Jetten, Klaver, Asscher, Marijnissen en Ouwehand en die Turken dan wel steevast Wilders en de andere 19 PVV Kamerleden en de twee leden van het FvD weg blijven zetten als xenofoben, en vooral Pechtold mocht dat woord graag gebruiken tegen Wilders, en dan janken dat die twee partijen aan polarisatie doen (is het tweede woord wat links steevast gebruikt) maar juist zij zijn het die door het constant blijven gebruiken van dat woord xenofobie het een betekenis geven die echt totaal anders is dan de echte betekenis. Zij stellen xenofobie gelijk aan vreemdelingenhaat en zij polariseren door nooit eens kritiek op de islam te accepteren!

Polarisatie is het veroorzaken van een conflict of het versterken van tegenstellingen tussen partijen of bevolkingsgroepen.

Ze mogen zichzelf nog zo democratisch en politiek correct en humaan noemen, maar dat zijn enkel woorden waarmee ze verbloemen wat hun werkelijke ideologie is. Oei, die zin mag je ook als zijnde polariserend betitelen … en ik neem er geen woord van terug. Doe ik toch al nooit, want dat vind ik onzin … dan moet je iets niet zeggen, want dan hoef je het ook nooit terug te nemen. Maar goed, ik bedoel er dus mee te zeggen dat links gewoon bezig is met het kweken van xenofobische gedachten en met het polariseren van de samenleving en niet bezig is met “Het verbinden van de samenleving” zoals ze zo graag mogen beweren.

Xenofobisch zijn is niet erg … zolang die linkse partijen het niet langer gelijk blijven stellen aan vreemdelingenhaat, want dat is echt iets heel anders!

*Candice*

24/11/2019 11:17

Reacties (10) 

1
01/12/2019 21:21
Hoe kan het ook anders: Zevenblad verwoordt het precies zoals ik het ook voel. Een paar dagen geleden nog in Londen. Je zal er maar net lopen als een islamitische gek zijn mes tevoorschijn haalt in de naam van een sprookjesfiguur.
Candice tegen Ktje
01/12/2019 21:47
Ja en daarna in Den Haag ... maar dat was geen terrorisme en in Amsterdam is zo'n idioot die met een mes zwaaide opgepakt.

Je leest het echt bijna elke dag op het moment.
1
26/11/2019 13:42
Gezien de gegeven omstandigheden dat er van alles en nog wat gebeurd in onze samenleving wereldwijd is het niet gek dat mensen bepaalde gevoelens hebben. Wie zijn zei om met het vingertje te wijzen, voor hun de ver van mijn bed show echter voor de slachtoffers realiteit.
26/11/2019 13:52
Klopt en dan moeten bepaalde woorden zeer zeker niet een andere betekenis gaan krijgen.
1
25/11/2019 13:40
goed artikel en goed uitgelegd.
25/11/2019 15:01
1
25/11/2019 11:57
En zo wordt niet alleen het woord uit zijn juiste verband getrokken.
1
25/11/2019 15:01
Helemaal juist.
1
24/11/2019 13:59
Vraag het maar aan de nabestaanden van de slachtoffers van islamitische terreur: die kunnen daar wel antwoord op geven. Of aan al die mensen die door buitenlandse criminelen beroofd of verkracht zijn.
Maar die tellen kennelijk niet mee.
1
24/11/2019 14:47
Mee eens. Maar daar hoor je ze allang niet meer over.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert