Dan maar de doodstraf accepteren voor IS jihadisten aldus Dilan van de VVD:

Door Candice gepubliceerd in Nieuws

Dan maar de doodstraf accepteren voor IS jihadisten aldus Dilan Yeşilgöz (VVD):

https://twitter.com/i/status/1183854491696685057

Nederland wil – en dus terecht – de IS jihadisten (ja ik hou het netjes dit keer) niet terughalen en Nederland wil dat ze dáár – in Irak – waar ze al hun walgelijkheden pleegden berecht worden en dat is ook volledig terecht … maar dan kunnen ze de doodstraf krijgen en dat is echt onacceptabel volgens de Nederlandse en de hele EU politiek.

6294fbec44fd33df765cd5c830672371_medium.

Wat deed IS zoal?

… doorsnijden van kelen,

… afhakken van hoofden (ook van vrouwen en kinderen),

… van de daken gooien van vermeende homoseksuelen,

… het uit huizen gooien van bewoners om het huis op te eisen,

… voetballen met afgehakte hoofden,

… vrouwenhandel,

… stenigen van vrouwen,

… martelen,

… vrouwen tot slavin maken,

… oproepen tot terroristische aanslagen,

… plegen van talloze zware aanslagen,

… het bezetten van andermans land (grote delen van Irak en Syrië, het zijn barbarenlanden, maar het is wel – deels – hun land).

Persoonlijk ben ik het (en niet eens voor de eerste keer) helemaal eens met Dilan Yeşilgöz (vul haar maar vast in voor een Minister/Staatssecretarispost in het volgende en – vierde – Kabinet van Mark Rutte). Ze zegt dus ook niet dat ze voor de doodstraf voor IS jihadisten is, maar ze kwam feitelijk gewoon heel concreet met deze vraag;

08fc31106accdf6c788b3e0a9b1a49ac_medium.

Als alle opties zijn uitgesloten of afgewezen, ze niet terughalen, ook geen internationaal tribunaal, maar een overgrote meerderheid is van mening dat ze daar waar ze de walgelijkheden pleegden, in Irak, maar wat absoluut hun rechtssysteem en dus ook de doodstraf niet zal gaan afschaffen, dienen te worden vervolgd, berecht en veroordeeld … dan kunnen we toch feitelijk niet anders dan ook te accepteren dat er doodstraffen kunnen worden opgelegd en wat een ultieme straf is en die Irak al ver voor er sprake was van IS als strafmaat invoerde voor zware misdrijven?”

Toen Dilan dat voorstelde scheelde het, figuurlijk, niet zo heel veel of ze was het slachtoffer geworden van een lynchmob aangevoerd door GL en D’66.

Madeleine van Toorenburg (CDA) vond dat Dilan ergens wel een punt had, maar zei direct daarna dat je daarmee afstand neemt van internationale verdragen.

Sjoerd Sjoerdsma (zo heet die D’66 lul) koppelde het aan de doodstraffen voor holebi’s en transjes in bepaalde islamitische landen en aan de doodstraf voor atheïsten in barbarenland Saoedi-Arabië.

Niels van den Berge (GL) was rood aangelopen en was zeer ontstemd dat een collega zoiets alleen maar durfde te opperen.

En wat eigenlijk heel erg opviel was dat Theo Hiddema (FvD) zich niet liet horen, terwijl hij het feitelijk met Dilan eens had moeten zijn gezien het feit dat het FvD ook altijd pleit voor het berechten van jihadisten in Irak.

Machiel de Graaf (PVV) steunde Dilan eveneens niet echt en wat ook zeer opvallend was.

Maar Dilan heeft gewoon wel gelijk! Als we van alles willen, maar het komt maar niet van de grond en we willen ze (terecht) ook echt niet terughalen … en we zijn groot voorstander van lokaal (dus in Irak) berechten, maar wat hun rechtssysteem en optie tot het opleggen van de doodstraf pertinent niet zal aanpassen, dan kunnen we toch alleen maar akkoord gaan met wat Irak zegt? Dilan heeft groot gelijk ….. maar zelfs als de Kamer en de hele EU daarmee in zou stemmen worden ze nog lang niet allemaal daar in Irak berecht, want volgens de Irakese wet mogen ze buitenlanders die in een ander land (Syrië, Iran, Jordanië, Turkije, Europese landen) een misdrijf van welke aard dan ook gepleegd hebben niet in Irak worden berecht. Dus terroristen die in de EU meewerkten aan aanslagen maar in Irak verblijven mogen daar niet worden berecht, net zoals IS strijders die vanuit Syrië naar Irak zijn gevlucht. Maar het grootste probleem waar Irak mee zit is het feit dat ze al duizenden jihadisten uit Irak moeten berechten en als ze dan daarnaast de – volgens humaan geldende internationale verdragen – duizenden buitenlandse jihadisten ook moeten berechten, dan gaan ze dat nooit voor elkaar krijgen! Dat gaat langer duren dan een mensenleven, omdat het er zoveel zijn en dan dus op de wijze waarop wij ... beschaafde westen ... het verlangen.

Wat dus wel een oplossing zou kunnen zijn (is er niet), is meerdere met hulp van het westen opgezette speciale IS rechtbanken in Irak en Syrië (als dat monster daar aan mee zou willen werken) zonder enige restricties wanneer het gaat om een eventuele vonnis. En dat zullen dan best veel IS rechtbanken worden en dat zal wat geld kosten (dat moet dan maar) en ja er zullen dan de nodige doodstraffen worden uitgesproken en daar mag je uiteraard voor zijn of tegen zijn, maar bent u tegen, kijk dan nog eens naar dat lange lijstje met walgelijkheden en wat enkel en alleen mogelijk was doordat ook niet strijders hielpen het Kalifaat in stand te houden. Ze zijn allemaal schuldig! 

431b9ead5fdb15118278d7f41fb5d88b_medium.

… doorsnijden van kelen,

… afhakken van hoofden (ook van vrouwen en kinderen),

… van de daken gooien van vermeende homoseksuelen,

… het uit huizen gooien van bewoners om het huis op te eisen,

… voetballen met afgehakte hoofden,

… vrouwenhandel,

… stenigen van vrouwen,

… martelen,

… vrouwen tot slavin maken,

… oproepen tot terroristische aanslagen,

… plegen van talloze zware aanslagen,

… het bezetten van andermans land (grote delen van Irak en Syrië … het zijn barbarenlanden, maar het is wel – deels – hun land).

IS-vrouwen:

En dan die ‘zielige’ IS vrouwen in de kampen, die het zo zwaar hebben en die terug willen en zelfs een rechtszaak hebben aangespannen om hun terugkeer naar Nederland af te kunnen dwingen!

b5f3de065ef6116174b1d72e71794904_medium.

'De vrouwen waren het ergst'

- Parween Alhinto Jezidi meisje ontsnapt aan IS

 

 

 

 

"De IS-vrouwen waren nog slechter dan de strijders. Ze sloegen de gevangengenomen vrouwen en hielpen de strijders om ze te verkrachten."

Parween Alhinto zat vier maanden lang vast bij IS in het noorden van Irak. Ze was in handen van IS-mannen, die haar met regelmaat verkrachtten. Haar tienjarige zusje werd als slaaf verkocht en naar Syrië gebracht. "Daar woonden ze in een huis met IS-vrouwen.

Mijn zusje heeft mij achteraf verteld dat de vrouwen van de strijders het ergste waren.”

 

 

 

Geen land steekt ook maar een vinger uit voor al die vele duizenden Jezidi-vrouwen die nog steeds in vluchtelingenkampen (onder erbarmelijke omstandigheden) zitten in Noord-Irak … maar in al die landen leeft de discussie over het eventueel terughalen van de IS-vrouwen en kinderen steeds meer! Ik zeg niet dat je die Jezidi-vrouwen moet ophalen, maar ze hebben volgens mij heel wat meer recht op hulp en steun dan die wijven van IS die continu blijven brullen dat IS nooit zal stoppen en dat ze achter IS zullen blijven staan!

ec36761a485c20aa6faf7aa07b4c8398_medium.

*Candice*

08/11/2019 19:52

Reacties (8) 

1
12/11/2019 16:56
En die kinderen zijn voor hun (want men heeft het eigenlijk alleen maar over die arme kinderen die er niks aan doen kunnen ) de vrijbrief om terug te kunnen keren, echter de gevestigde orde vergeet dat deze vrouwen met de kinderen die er uiteraard niets aan doen kunnen en al dan niet bij hun moeder mogen blijven, vrouwen die nog steeds geloven in hetgeen dat ze gedaan hebben, binnen hun vier muren (ook al worden ze in de gaten gehouden) door kunnen gaan met hun missie en misschien ook nog hun partners die have nog goed hebben en ergens op deze aardkloot rondzwerven onderhouden, met d...
12/11/2019 17:21
Heel goed gezien.
1
12/11/2019 14:56
En maar kinderen krijgen, zag gisteren op (meen nieuwsuur ) dat die vrouwen ook nog te pas en te onpas kinderen krijgen, dan vraag ik me af hoe kan dat , ze zitten in een kamp zonder man en ...........
12/11/2019 15:50
Ja ook dat ... maar daar hoor je niemand over.
1
09/11/2019 17:57
goed artikel
09/11/2019 18:06
1
08/11/2019 22:04
Helemaal juist.
Ik val steeds weer in herhaling, maar er moet een soort oorlogsrecht komen voor dit soort misdrijven, waar ook de doodstraf mogelijk is. Zonder proces zelfs.
De Amerikanen doen het precies goed: in plaats van de IS-kopstukken te ontvoeren en voor de rechter te brengen maken ze er meteen korte metten mee: dan zijn ze er van af.
Waarom, waarom stoppen ze niet alle IS-ers (m/v) in één kamp en gooien er een bommentapijt op? Dan is het hele gezeur in één klap afgelopen.
Daar mogen wat mij betreft ook Nederlandse F16's aan mee doen.
1
08/11/2019 22:25
Mee eens. Hoe langer ze erover blijven praten hoe groter de kans dat ze toch worden teruggehaald en dat moet je voorkomen.

De Amerikanen doen het zoals voorheen de Mossad het deed met Hamasleiders en daarvoor met die Palestijnen van Zwarte September. Opsporen en afmaken.

Van mij mag het, want dan ben je van ze af en anders kunnen we gaan beginnen met ruimte te maken op begraafplaatsen, want die die terugkomen deinzen nergens meer voor terug.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert