Mogen we ons nog wel Hollanders noemen?

Door Candice gepubliceerd in Persoonlijke ervaringen

Mogen we ons nog wel Hollanders noemen?

927b089d6371cb37852db679f30542e8_medium.

Blanken mogen zich niet meer blank noemen, want dat schijnt dus te duiden op je superieur vinden aan de andere huidskleuren. We moeten ons wit noemen … maar we mogen donkere mensen echter geen zwarten noemen, want dat zou dan weer discriminerend zijn. Of we ze bruine mensen mogen noemen daar zijn de correctelingen (nieuw woord volgens mij) nog niet helemaal uit, maar neger is absoluut niet meer acceptabel.

We mogen dus niet praten over een Marokkanenprobleem … dat het er wel is, dat is een feit, maar als je het zo noemt dan scheer je ze allemaal over één kam, en wat niet waar is, maar volgens de correctelingen wel degelijk. We hebben het ook over Feyenoordhooligans en wat je dus eigenlijk gewoon tuig of hooligans moet noemen … want als je ze Feyenoordhooligans noemt dan scheer je volgens mij daarmee alle Feyenoordfans over één kam, maar dat mag dus weer wel.

Net zoals we de PVV en het FvD rechts-extremistisch mogen noemen en ja ik heb de PVV ook wel eens op die wijze betiteld, maar links georiënteerde demonstranten die van alles slopen en oproepen tot het doodschieten van Thierry Baudet, iedereen die gewoon anders denkt racist, fascist, populist en wat ze maar weten te bedenken noemen – zelfs de kinderen die een Sint en Zwarte Piet inkomst willen bijwonen –, onze dodenherdenking verstoorden, Hamas, Hamas, Joden aan het gas brulden en echt elke vorm van tegenspraak absoluut niet wensen te horen … daar hoor je de correctelingen nooit over.

We mogen ons niet echt negatief uitlaten over zich – ernstig – misdragende en aan criminele activiteiten te buiten gaande asielzoekers, we horen de privacy van ontaarde monsters als een Michael Panhuis te respecteren door het Michael P. te noemen.

Als je kritisch bent over het klimaatakkoord dan wil je je eventuele kinderen en kleinkinderen of komende generaties geen schone Wereld achterlaten.

We mogen ons – eigenlijk – ook niet meer man of vrouw noemen en woorden als mankracht zijn ook niet meer acceptabel daar we het over mens en menskracht moeten hebben. Gekke linkse correctelingen willen dat in artikel 1 van de Grondwet wordt opgenomen dat je holebi’s en transjes niet meer mag discrimineren en juist door die aanpassing te willen, discrimineren ze holebi’s en transjes, want daarmee zet je ze juist als aparte groepen neer en behoren ze dus schijnbaar niet meer tot alle zich in Nederland bevindende mensen die gelijk behandeld dienen te worden ongeacht godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook.

We mogen als het aan - sommige - partijen ligt eigenlijk ook al geen vlees (of nog maar heel erg weinig) meer eten, niet te lang meer douchen, eigenlijk ook niet langer na elk wc bezoek doorspoelen (als ik me daar dus aan zou houden ... zou ik dagelijks één keer minder moeten douchen – plus korter – en zou ik een afkeer krijgen van mijn eigen wc, daar ik nogal meer dan erg vaak moet plassen) en bijna verplicht met het OV moeten gaan reizen en wat over een paar jaar voor gigantische problemen gaat zorgen doordat het spoor dan echt zo vol is dat er geen mogelijkheid meer is om meer treinen te laten rijden.

We mogen niet eens meer ons 'echte' volkslied zingen en zeker niet in bijzijn van de Koning, maar wel hun huisdeuntje waarin we zingen van Duitse bloed te zijn (echt niet) en dat we de Koning van Spanje altijd hebben geëerd. Ammehoela … ik weet dat Spanje een Koning heeft, maar ik eer deze vent echt niet. Ben niet tegen het Koningshuis, ook niet voor en ze mogen van mij ook hun gang gaan en ze hoeven van mij dus ook echt geen belastingen te betalen. Probeer dat eens voor te stellen …. Jantje stuurt een belastingaangifte naar Alexander en die betaald niet op tijd. Gaat Jantje dan met dwangbrieven komen richting Koning Alexander? Als je vroeger (geen idee dus hoe dat nu is) als Huisduiner die een officieel document moest invullen op dat document bij geboorteplaats en woonplaats Huisduinen invulde werd dat echt niet geaccepteerd, het moest Den Helder zijn. Nou maakt Huisduinen weliswaar deel uit van gemeente Den Helder, maar het is een echte grove belediging voor elke geboren Huisduiner om daarmee vergeleken te worden.

We mogen gewoon steeds minder, we mogen bijna onze zeehelden van vroeger al niet meer eren, mogen bijna geen grapjes meer maken op tv (Voetbal Inside) over holebi’s en transjes, want daarmee zou je deze groepen beledigen … wat een onzin.

We moeten daarentegen wel steeds meer. Accepteren van hordes gelukszoekers, islamitisch gejengel in erg veel steden, de opvang van die uitgeprocedeerde asielzoekers in woonwijken, betogingen van links gestoorden tegen Zwarte Piet (en Zwarte Pieternel), een voor iedereen peperduur klimaatakkoord, verbod op pulsvissen en ga zo maar door.

 

 

 

Ik zit nu dus met één vraag, want als we niet meer over onze Gouden Eeuw en haar helden mogen spreken, ze geen straatnamen en standbeelden meer mogen geven, ook ons echte volkslied niet mogen zingen, ons niet langer meer blank mogen noemen etc. etc. etc. ….

… maar mogen we ons nog wel Hollanders noemen?

2d557127c91928ce4fd1a61499c3faa6_medium.

*Candice*

18/08/2019 11:11

Reacties (26) 

1
21/08/2019 15:29
Het is nou eenmaal zo dat we niet allemaal gelijk zijn, zou ook niet willen. Het is zoals het is, afreageren op iemand met een andere huidskleur of afkomst of om het even wat dat is niet goed te keuren maar mensen met een beetje verstand weten dat. Het zijn weer van die kreten waar praat programma´s handig op inspelen en zogenaamde deskundigen die dan weer uitgenodigd worden een aardig zakcentje mee verdienen.















21/08/2019 16:05
Ja dat is waar.
1
18/08/2019 16:32
ja dat vraag ik mij ook af :(
1
18/08/2019 16:44
Je bent niet de enige.
1
18/08/2019 16:02
Vrijheid? Ik zag vanmiddag een stelletje onbenullen op de Nederlandse TV praten over vrijheid, met als gastvrouw Claire Polak. Een zogenaamd filosofische ronde, die pretendeerde een definitie van vrijheid te kunnen geven. Wat ik daaruit opmaakte was dat je je eigen vrijheid ondergeschikt dient te maken aan de vrijheid van een ander. Dat schijnt tegenwoordig het toppunt van beschaving te zijn.

In heb in al mijn 76 jaar nog nooit eerder een tijd meegemaakt waarin het vrije woord, je persoonlijke wereldbeeld en je manier van leven zo onder druk gezet worden als tegenwoordig. Het lief...
1
18/08/2019 16:17
Hier heb ik helemaal niks aan toe te voegen.
1
18/08/2019 13:32
Hollanders zijn eigenlijk alleen de bewoners van Noor- en Zuid-Holland, maar we zijn wel allemaal Nederlanders - zolang we dat tenminste nog mogen zeggen. Wat dat betreft ...
Mogen we ons nog wel 'vrij' in onze meningsuiting noemen? Of is dat ook al politiek incorrect. Van dergelijk sociologisch geneuzel zou je gewoon radicaal worden, Hollander of niet.
2
18/08/2019 13:43
Ja zo kun je het ook noemen. Dan ben ik een 100% Hollandse, maar dus wel één met Brabantse, Drentse, Gelderse en Utrechtse sporen. En zelfs Israëlisch.

Alles is bijna politiek incorrect aan het worden en ja daar zou je bijna van gaan radicaliseren in zekere zin.
18/08/2019 12:26
Ruim vijfentwintig jaar geleden was ik op vakantie en kreeg contact met een groepje Belgen. Daar zit een van oorsprong Limburger bij, die mij vroeg of ik ook zo boos werd als ik Hollander werd genoemd.... dus tja, het is maar net hoe je het zien wilt ;-)
Overigens : ik vertelde hem dat ik het helemaal niet erg vond (heel flauw, want ik woon in Zuid Holland...).

En wat de rest betreft: het enige waar het voor mij om draait in dit soort dingen is respect. En wat de één vreselijk vind, zal de ander juist toejuichen, daar doe je niks aan.
18/08/2019 12:34
Daar gaat het artikel in feite niet om. gaat om allerlei zaken.
Ik zal me altijd Hollandse noemen ... met een Israëlisch hart, maar dat heb ik in tig artikelen uitgelegd en dat is sterker dan wat dan ook.

Respect is mooi ... maar dat moeten wij schijnbaar wel geven, maar het terugkrijgen is een andere zaak.
2
18/08/2019 11:59
Slachtoffergedrag. Zielig en irritant slachtoffergedrag. Het "wij mogen tegenwoordig niet meer"-gejengel wordt ook zo vaak toegepast door religies. Het heeft maar één doel: een groepsidentiteit smeden of in stand houden. "Wij mogen geen christelijke opvattingen meer uitdragen van de grote boze seculiere wereld". Ze zijn allemaal tegen ons en "we" worden aan alle kanten in onze identiteit bedreigd. Kom in onze beschermende cocon, want daar krijg je tenminste nog begeerhartjes, schouderklopjes en aaitjes.

Het is in wezen heel simpel. Je bepaalt zelf welke woorden je gebruikt. Ik b...
1
18/08/2019 12:31
Hmmm volgens mij ben je het niet helemaal
met mij eens. ;-)
Ik ga er toch even op in.
Ja het Wilhelmus is mooi, maar ik zie het niet als ons volkslied, maar als het lied van de Koninklijke familie. Ik ken geschiedenis heel goed, maar ik vind die termen niet passen ondanks de geschiedkundige bedoelingen.
Het heeft bij mij sowieso niks te maken met de vorige eeuw. Is enkel hoe ik al mijn leven lang over dat zonder meer mooie lied denk. Is puur een eigen opvatting en meer niet.

"Slachtoffergedrag. Zielig en irritant slachtoffergedrag."

Pardon? Da...
1
18/08/2019 12:39
Je stuk gaat over "we", dus reageer ik op de trend, niet op jou persoonlijk. :P
Want ik hoor namelijk ook tot de "we".

Ik denk dat we beiden graag een middelvinger opsteken tegen doorgeschoten politieke correctheid. Van beide kanten van het politieke spectrum. Want zowel de "rechts-populisten" als de "social justice warriors" doen exact hetzelfde.

Ik ben blij dat ik geen reuma heb, want die middelvingers moeten wel soepel blijven.

Je bent geen slachtoffer. Ik ook niet. Omdat we beiden niet voor die rol kiezen.
1
18/08/2019 12:43
Hé ... jammer. ;-)

Oh absoluut. ben gewoon tegen alles wat extreem is of er naar ruikt en dat is die correctheid vaak ook aan het worden.

Die van mij zijn soepel genoeg, want ze draaien soms overuren.

Daar ben ik het mee eens.
1
18/08/2019 12:50
Over je opmerkingen over Voetbal Inside. Ik heb kromgelegen van het lachen om dit fragment:

https://www.youtube.com/watch?v=XhhItV06-18
1
18/08/2019 11:31
Goeie vraag! Lekker gelezen hier! Enfin - ik kan die vraag naast me neerleggen, want ik ben een Zeeuw!
1
18/08/2019 11:38
Dan ben je inderdaad geen Hollander ... nog net aan wel een mens, maar geen Hollander. ;-)

Ik ben een volbloed Huisduinerse jutter ... ligt in Nederland, en ben dus Hollandse. En een blanke Hollandse, tenzij ik naar mijn benen en bovenlijf kijk ... dan ben ik inderdaad een hele witte Hollandse.
1
18/08/2019 13:02
U bent niet ingelogd. Wilt u nu inloggen of een account aanmaken?
Gelukkig ...ik ben een mens! :) x
1
18/08/2019 13:24
Net aan ... net aan. ;-) x
1
18/08/2019 13:32
is net genoeg....xx
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert