Toename kanker door vergrijzing en overbevolking:

Door Candice gepubliceerd in Gezondheid en fitness

Toename kanker door vergrijzing en overbevolking:

Wist eigenlijk niet in welke categorie ik deze het beste kon plaatsen!

b36a986a98957434904086ab2c20caf6_medium.

Op zich klinkt dat niet raar, want hoe meer mensen en hoe ouder mensen worden des te meer mensen ziek kunnen en zullen worden. Schrijven over deze vreselijke ziekte ligt altijd heel erg gevoelig en je maakt geen vrienden als je schrijft over de oorzaken die nu worden genoemd. Verwijzingen naar links naar andere artikelen van mij over de overbevolking en vergrijzing laat ik achterwege … want ik weet ze niet meer te vinden. Tenzij ik nu alle ruim 1800 artikelen ga doorbladeren op zoek naar die artikelen.

De ‘kille’ feiten:

https://nos.nl/artikel/2270324-meer-kankerpatienten-door-bevolkingsgroei-en-vergrijzing.html

https://nos.nl/artikel/2250071-aantal-kankergevallen-wereldwijd-blijft-groeien.html

bb02e106b842761811b8ee9d35b50e1e_medium.

Het aantal absolute kankergevallen is ten opzichte van 1989 verdubbeld.

Vorig jaar hebben 116.000 Nederlanders de diagnose kanker gekregen. Vooral het aantal patiënten met huidkanker is de laatste jaren fors gestegen.

Het aantal patiënten met huidkanker steeg de laatste jaren van ongeveer 15.000 in 2015 naar meer dan 20.000 vorig jaar.

Kanker blijft doodsoorzaak nummer 1. Ongeveer 800.000 Nederlanders hebben kanker of hebben het gehad.

De meeste vrouwelijke patiënten krijgen borstkanker (27 procent), bij mannen is prostaatkanker de meest geconstateerde vorm (21 procent).

Ook wereldwijd blijft het aantal kankerpatiënten groeien. Vorig jaar kregen 18,1 miljoen mensen de diagnose kanker te horen.

Europa telt 23,4 procent van alle kankergevallen en 20,3 procent van alle sterfgevallen, terwijl daar maar 9 procent van de wereldbevolking woont.

Steeds meer mensen krijgen kanker, maar ook steeds meer patiënten overleven de ziekte: inmiddels is 64 procent vijf jaar na de diagnose nog in leven. Bij longkanker is dit slechts 19 procent. Ook eierstokkanker, slokdarmkanker, maagkanker, alvleesklierkanker en een aantal zeldzame vormen hebben een relatief lage overlevingskans.

652bd18be34f22df39c9e6b764e339e5_medium.

Ik heb hier al diverse keren mijn weinig subtiele mening gegeven over de overbevolking en vergrijzing en ik ben daar gewoon heel eerlijk in. Overbevolking is het grootste probleem dat te wachten staat en ook bestaat en alle wereldwijde problemen van migratie tot klimaat tot armoede kun je enkel en alleen daadkrachtig bestrijden als je de overbevolking aan weet te pakken. Anders zal het nooit echt lukken om wereldproblemen definitief of voor hele lange tijd op te lossen.

Vergrijzing is volgens velen niet erg en veel mensen kunnen genieten van al die oudjes op straat. Ergens best wel een vorm van naïviteit . De vraag is; vanaf welke leeftijd hoor je tot die oudjes … ik ben nu 59 en daarmee durf ik mezelf dus ook al een oude doos te noemen. Gelukkig bepaal ik zelf dat dat niet veel ouder meer zal gaan worden. Maar de vergrijzing is zonder meer ook één van de redenen dat de zorg nu al voor veel mensen te duur is om te betalen en waardoor de zorg voor de volgende generatie en voor die daarna – uw kinderen en kleinkinderen en alle nazaten die daarna nog komen – hoe dan ook onbetaalbaar gaat worden. Daar is geen universitaire opleiding voor nodig om dat te kunnen inzien, maar enkel en alleen wat logisch nadenken en een beetje kunnen rekenen.

Simpel gesteld heb ik in mijn voorgaande artikelen over overbevolking en vergrijzing keer op keer gewezen op een dubbele aanpak. Dus geboortebeperking plus een oplossing voor de vergrijzing. Doorgaans zijn veel mensen voorstanders van geboortebeperking en dan met name voor die landen waar de mensen veelal straatarm zijn. Dat terwijl Nederland tot één van de dichtstbevolkte landen van de hele Wereld hoort (top 10). Het Afrikaanse continent gaat qua bevolkingsgroei ontploffen, dat is waar en in China en India zijn ze ook niet heel erg bezig met het beperken van de bevolkingsgroei. Islamitische landen en de hier in Europa al verblijvende moslims produceren baby’s aan de lopende band, want die hebben ze dus nodig om Europa helemaal te kunnen veroveren.

Geboortebeperking zal dus echt noodzakelijk zijn om de overbevolking te stoppen, maar is wel onrealistisch daar je alleen Europese landen daar voor weet te vinden. De rest zal niet meedoen en dat is ook nog eens hun goed recht. Wij mogen nog zo rijk zijn en ons superieur voelen, maar wij kunnen nooit de landen die arm zijn verplichten om aan geboortebeperking te gaan doen. Laat staan dat China, India en de islamitische wereld mee zal gaan werken.

De vergrijzing aanpakken ... dat is een heikel thema en waar je helemaal geen vrienden mee maakt, want er is eigenlijk maar één concrete manier om dat aan te pakken als je ook aan geboortebeperking doet en dat is een manier waar dus niemand het mee eens is ….. op zich wel begrijpelijk, want om de één of andere vreemde reden willen mensen zo oud mogelijk worden en als het kan dan nog veel ouder. Dat terwijl de dood vele malen mooier is dan het leven.

Note:

Het volgende stukje is weliswaar mijn mening, maar neem het niet al te serieus!

Het leven (rijk of arm, gelukkig of ongelukkig, succesvol of gevuld met tegenslagen, in vrede of met oorlogen) is en blijft iets waar jezelf nooit voor gekozen hebt, zoals je ook nooit zelf voor je ouders en familie hebt gekozen. Of je wilt of niet, als je ouders willen dat je ontstaat zullen ze je produceren en tot leven laten komen. Je hebt zelfs nog geen recht om te mogen bepalen in welk jaargetijde, welke maand, welke streek of land en op welk tijdstip ze je eruit sleuren. En dat eruit sleuren gaat niet bepaald zachtzinnig. Is voor de aanstaande moeder al een ware beproeving, maar voor het komende kind een hele pijnlijke ervaring om te moeten doorstaan. Het is mij een raadsel waarom de linkse partijen die voorop staan als het om iets gaat wat tegen hun normen ingaat (zwarte Piet en Pieternel, blank of wit, neger en zwarte) hier nog nooit over hebben lopen janken! Het is een vorm van hardhandige uitzetting uit een echt (meestal) legale verblijfplaats (baarmoeder) naar de buitenwereld waar je gewoon nooit om hebt gevraagd. Je mag het zelfs een vorm van babymishandeling noemen. ;-)

Tegenover het leven staat de dood en die vind ik mooier, daar de dood je permanente rust geeft en je dus weer terug brengt tot wat je ooit was … niets. Er is niets na de dood en er is (mijn mening) dus ook geen reïncarnatie. Moet daar niet aan denken, want eenmaal dood wil ik met rust gelaten worden en niet nog een keer die hele procedure van gemaakt worden, eruit gesleurd worden, baby zijn en weer te moeten leven tot ik weer eens dood mag gaan en het daarna weer te moeten beleven en tot hoever in de tijd dan ook het te moeten blijven herleven!

Gelieve dus niet op elk woordje uit het bovenstaande een pallet zout balen leggen.

Terug naar serieus:

0071699ad8754f8e6bf0d5d39baf60e5_medium.

 

Om de overbevolking concreet aan te pakken zal je dus – volgens mij – aan beide kanten moeten komen met een aanpak, maar waar voor geboortebeperking mensen wel warm te krijgen zijn, zijn ze om bepaalde redenen dus niet warm te krijgen voor een aanpak aan de bovenkant … de ouderen. Alleen is er geen humane wijze mogelijk om de vergrijzing een halt toe te roepen op die manier en dat is nu eenmaal zo en dus kan ik daar wel opnieuw mijn mening over geven, maar doe dat niet en nee ik heb helemaal niks tegen oudere mensen … behalve tegen mijzelf als zijnde en wordende een oud wijf (… nog wel, niet lang meer). Er is dus geen humane oplossing aan die kant om het concreet aan te pakken en de enige reden waarom ik het al een paar keer aanhaalde is omdat ik denk dat als er nu niet serieus gaat worden nagedacht over het probleem van de overbevolking en de vergrijzing dat het over een paar decennia op een rigoureuze wijze zal worden aangepakt, waarbij het duidelijk moge zijn dat de klappen dan zullen vallen onder alle mensen die niet tot de zeg maar elite en rijke en beroemde, belangrijke mensen behoren. Als een overheid ooit voor de keuze komt te staan om de laag aan de onderkant van de samenleving grondig te minimaliseren of aan de rijke kant of zonder een specifieke laag aan te wijzen dan moge het vrij duidelijk zijn wat ze zullen kiezen! En daarom zeg ik dus steeds dat het slim zou zijn als er nu al zou worden nagedacht over hoe het aangepakt zou kunnen worden op een (is onmogelijk) zo’n humaan mogelijke wijze. Vergrijzing gaat zorgkosten, AOW-kosten en pensioenkosten veroorzaken die niet meer op te brengen vallen door de werkende mensen. Daar zal iedereen het toch wel over eens zijn. Als er meer mensen zijn die niet werken, dan die wel werken en een overheid wil evengoed dat iedereen van alle sociale regelingen kan blijven profiteren gaat een land financieel (economisch) omvallen.

Kanker neemt toe door overbevolking en vergrijzing:

0cb76867aef7889162b112b9abf4864c_medium.

Kanker is een afschuwelijke ziekte en er zullen niet veel mensen zijn die er nooit op wat voor wijze dan ook mee in aanraking zijn gekomen. Hetzij binnen de familie, hetzij binnen de vriendenkring of hetzij binnen de werksfeer dan wel sportsfeer en alle andere plekken waar je mensen ontmoet. Zelf heb ik ook al de nodige mensen die ik hoog had staan af moeten staan aan de dood door die ziekte. Maar nu wordt dus de link gelegd met de overbevolking en de vergrijzing en nogmaals dat is verre van vreemd, want veel mensen krijgen pas op latere (oudere) leeftijd kanker. Maar wat ik me nu dus afvraag is of dit nu ook Kamervragen gaat opleveren of dat hier gewoon overheen wordt gestapt en wat voor conclusies de politiek dan gaat trekken en wat voor voorstellen er zullen komen en die van de kant van links vooral op vrachten vol extra geld naar de zorg zal zijn en van rechts meer gericht zal zijn op het blijven monitoren en om niet te snel en te voorbarig conclusies te gaan trekken.

Maar extra geld is geen oplossing, want daarmee rem je de overbevolking en vergrijzing niet af en is het zelfs zo dat je de vergrijzing verder laat toenemen. Het blijven monitoren is ook geen manier waarmee je het kan aanpakken, want het enige wat dat gaat opleveren is nog meer cijfers waaruit zal blijken dat het zorgwekkender en zorgwekkender gaat worden.

Dus wat kan wel een manier zijn om te voorkomen dat deze groei aan kankergevallen blijft toenemen? Gezonder leven! Ja …. maar daar hebben de al bestaande gevallen weinig aan. Dat effect gaat zich pas uitbetalen als de jeugd van nu de oude generatie is geworden. Er even van uitgaan dat de jeugd van nu gezond wenst te leven.

Onderzoeken doen om kanker uit te roeien! Ja dat zou echt meewerken, al stop je daar de overbevolking en vergrijzing weerniet mee ….. dat zal dan alleen maar blijven toenemen. En ik betwijfel overigens of we het ooit helemaal zullen kunnen uitroeien.

Ik zou het echt niet weten hoe je deze problemen concreet en goed zou kunnen aanpakken. Overbevolking, vergrijzing en de daarmee gepaard gaande toename van kankerpatiënten. Maar zorgwekkend vind ik het wel!

9c42936425cf597dfd121967784f61ad_medium.

*Candice*

Voor alle duidelijkheid, voor sommigen weer totaal verkeerde conclusies trekken, al dan niet bewust!

Iedereen mag van mij en heeft ook het recht om zo oud mogelijk te worden, dat ik zelf geen behoefte voel om oud te worden is mijn al decennia levende opvatting!

Ik gun iedereen een lang en vooral gezond leven in alle schoonheid van het leven, maar lees gewoon goed wat ik schrijf en dan leest u dat ik me enkel zorgen maak over hoe deze problemen ooit kunnen worden aangepakt, want deze generatie van leiders is ondanks al hun blunders grotendeels nog wel menselijk maar de latere generatie leiders zal vermoedelijk vele malen minder gaan geven om mensen en zal als het er op aan gaat komen het met middelen oplossen die heel wat minder humaan zal zijn! De mens veranderd namelijk niet ten goede.

03/02/2019 12:22

Reacties (11) 

2
05/02/2019 12:33
Een typisch geval van zolang mogelijk willen improviseren en zolang mogelijk bepalend willen zijn. Maar ja, nadenken over miljarden stralingen van mobieltjes tot hoogspanning kabels of leidingen is voor velen ook lastig. We mogen concluderen dat de mensheid zichzelf vernietigd!
Eerlijk stuk!!!!
1
05/02/2019 16:12
Mee eens, maar de overbevolking is het grootste probleem van alles. Je red het klimaat niet, krijgt geen einde aan de migratiestroom en lost nergens hongersnood en armoede op als de overbevolking niet wordt aangepakt .... en dat gaat niet enkel met geboortebeperking, want dan creëer je een compleet omgekeerde piramide. En die blijft nooit overeind. Maar geen enkele politicus wereldwijd durft ook maar iets voor te stellen om de vergrijzing te verminderen, want dat kost stemmen en geeft problemen met het volk daar het hoe dan ook inhumaan zal zijn. Mensen willen schijnbaar niet dood.

...
1
05/02/2019 16:40
Ik denk dat de gemiddelde mens- inderdaad het doodgaan zo lang mogelijk wil uitstellen. Maar ik zeg altijd tegen mijn Liesje, als ik vervelend, beverig,slecht in omgang ben- en slecht aanspreekbaar wordt, pleur me dan maar met rolstoel en al van de Zeeland-brug. en dan het liefst met opkomend water, want dan spoel ik aan op m'n geboorte grond ;)
Enfin...Overbevolking is inderdaad een van die zaken waardoor de mensheid zichzelf vernietigd. Er zal om de laats rijstkorrel alsmede laatste druppel water gevochten worden! het is naast een Maatschappelijk autisme ook nog eens Maatschappelijk e...
1
05/02/2019 16:53
Het is de belangrijkste oorzaak.

Niet dood willen? Onbegrijpelijk. Wel altijd lopen zeiken op alles en iedereen en zeggen dat niks deugd en dan kunnen ze daar voor hunzelf rust in vinden door te stoppen met hun - nooit gevraagde, dus ongewild, leven - en dan willen ze nog langer leven. ;-)
1
05/02/2019 18:17
Niet iedereen zeikt! Sommige plassen ;)
2
04/02/2019 13:02
Ik las gisteren een stuk dat men dus 6 jaar lang vervuilde medicijnen heeft voorgeschreven aan mensen met hart klachten / hoge bloeddruk zodat deze groep nu een grotere kans op kanker heeft. Deze medicijnen kwamen uit India en China. Prijs 2 cent per stuk terwijl de originele medicatie 98 cent per stuk kost. Niet alleen wordt men door de gezondheidszorg onnodig gered, maar ook nog extra ziek gemaakt door al de rommel en de generieke medicijnen.
04/02/2019 16:04
Heb dat niet gelezen, maar er gebeuren heel veel dingen in de zorg die duister zijn en daar hou ik de zorgverleners en ziekenhuizen voor verantwoordelijk.
2
03/02/2019 15:08
Even over je laatste zin:
Wat is 'ten goede'? Vind je het goed dat elk menselijk leven, jong of oud, tot in het absurde wordt gered en gerekt? Het is deze krankzinnige neiging om de medische wetenschap steeds verder te ontwikkelen om iedereen zo lang mogelijk in leven te houden, en dat geldt zowel voor doodzieke demente bejaarden als voor de kindersterfte in ontwikkelingslanden en oorlogsgebieden. Het is al lang aangetoond dat eiwitgebrek in de eerste levensjaren onderontwikkelde hersenen tot gevolg heeft: dat wordt nooit meer iets anders dan vreten, vechten en zich zo snel mogelijk voor...
2
03/02/2019 15:32
Nee ik ben daar juist op tegen.

Ik kan me ook echt volledig vinden in je (redelijk lange) reactie, maar dan ook helemaal.
Wat ik gewoon ook met zekerheid durf te stellen is dat juist door al die extra pogingen om ziektes te genezen en mensen zo lang als maar kan in leven te blijven houden de kosten voor de zorg, maar daarmee ook voor de AOW en de pensioenen, nooit handhaafbaar blijven. Dat gaat dan gewoon niet. Mensen klagen nu al ... maar over een jaar of 20 (misschien zelfs minder) is de zorg voor de lagere inkomens niet langer te betalen en voor de middeninkomens bijna on...
2
03/02/2019 13:17
U bent niet ingelogd. Wilt u nu inloggen of een account aanmaken?
je legt de vinger op de juiste plaats !
1
03/02/2019 13:44
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert