Het nieuwste testament volgens de verlichte San Tronco deel 120

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3                                              

Het was in het barretje in Tahal dat San een tostada bestelde. Hij dronk met genoegen van de sterke cafe solo. Met een half oor luisterde hij naar het nieuws dat van een tv scherm stond te bleren als achtergrond vulling. Hij verslikte zich in zijn koffie toen hij hoorde hoe de dorpen in de Almanzora vallei weggevaagd waren door een meteoriet inslag gepaard gaande met een zware aardbeving. 'Oh mijn God,' zei hij, 'Linda had gelijk en de dieren wisten het ook,' en hij dacht hoe alles begonnen was met de exodus van dieren van Tronco's boerderij. Linda zat nu in de lucht en zou het horen als zij landde, snel texte hij een boodschap die zij zou lezen als zij geland was. 'Ik ga kijken in het rampgebied, ik ben ok xx.' Hij legde geld op de bar en liep gebroken naar zijn auto bang om de laatste 20 kilometer te rijden en te aanschouwen wat er overgebleven was. Hij startte het oude lel en dacht zomaar uit het niets, 'wij zijn slechts rook die verwaaiert over de velden.'

                                                         .-&-.

                 th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

Lou nam even een moment om zich rustig te bezinnen. 'Er zijn wonderlijke zaken gebeurd,' begon hij en hij voelde hoe de tafel nu onder zijn handen zachtjes begon te trillen. 'Het is het hout,' dacht hij 'ik heb zomaar iets aparts met hout gekregen.' De stoelleuningen, nu de tafel en toen viel het muntje, zijn roeiboot was ook van hout en had hem toegesproken of hij was toegesproken via zijn roeiboot. Hout was het medium dat gebruikt werd om hem te bereiken. 'Wat heb je,' vroeg de wafelman,' je ziet er uit of je een geest hebt gezien.' 'Ik ben uitgekozen, Jan,' zei de man ernstig die nog de nacht ervoor visserman was geweest en de tafel kwam tot rust onder zijn handen. Visser van palingen. De wafelman meende een stem te horen vanuit de tafel en richtte zijn blik op het damastenkleed. Toen tilde hij een punt op van het zware tafelkleed en keek onder de tafel, maar daar was alleen een zwaar houten kruis dat het verband in de tafel hield.

'Ik hoorde iets,' zei hij haast verontschuldigend. Hij verbeterde zich snel, 'ik meende iets te horen,' zei hij nu zonder al te veel overtuiging en hij vroeg zich af of Lou kon buikspreken.

'Ik heb een teken gezien in de nachterlijke lucht,' zei Lou en hij kon een rilling niet onderdrukken, 'een teken dat inhield en daarna doorreisde alsof het op zoek was naar iets of iemand.' De wafelman keek hem alleen maar aan. 'Ik luister,' zei hij. 'Toen werd ik bang,' vervolgde Lou, 'en mijn boot werd verlicht in een flauw schijnsel en er werd tegen mij gesproken, en ik werd bevangen door een grote vrees en vluchtte haast met mijn vangst naar mijn auto.' Hij hield zijn glaasje omhoog, 'nog twee' riep hij naar de kastelein, die even later met de jajumfles langs kwam en de glaasjes vulde tot aan de nok.

'Ik dacht dat ik het achter mij gelaten had,' vervolgde de palingboer, 'maar nu begon de stoel en de tafel mij te bereiken, zij zijn van hout snap je, ze gebruiken hout om met mij te praten.' Jan keek hem aan en had even een beeld van een brede rivier met riet er langs dat wuifde in een licht briesje en toen was het beeld verbroken maar hij wist wat belangrijk was en hij raakte zijn voorhoofd aan. Hij hield de tafelrand met twee handen vast en liet zich op één knie zakken. 'Het kruis was van hout,' zei hij en hij keek Lou aan, 'heer mijn God,' sprak hij, 'dat ik dit mag meemaken.' 'Rijs op,' antwoordde Lou, 'vergeet je wafelkraam, voortaan zullen wij vissers van mensen zijn.'

De wafelman glimlachte hij had de Enoch herkend en had naast hem gestaan op een heuvel naast de Nijl. 'Ja Heer,' antwoordde hij, 'de kraam heeft geen belang meer.' Hij boog nog eens diep en zei ' U bent de Heer mijn God, u bent onsterfelijk tot in de eeuwigheid,' en hij stond op en riep met luide stem, 'Lou is God, aanbidt hem en wees gered.' Lou keek hem aan en meende even dat hij op een houten troon gezeten had en naar een rots gekeken had met een grot, maar het beeld vervaagde. 'En jij bent mijn profeet, mijn aankondiger, jij bent mijn wachter,' sprak hij plechtig. De mannen in de kroeg keken met verbazing naar de hele vertoning tot een stem uit de tafel klonk en hen toesprak en zij verschrikt zowat bevroren en niet anders konden dan gehoor te geven en Lou te aanbidden.

                                                      .-&.-.

Waakt u voor secten en valse profeten er is geen begin en er is geen einde, er is.. en niets meer.. en als dat ten einde loopt dan zijn wij slechts de rook die over de velden waait..

Bedankt voor het lezen, God bless!

San Daniel 2018

landingspage-san-daniel

Best verkochte boeken in leestips

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

                                          .-&-.

Bronnen:

The Book of Enoch- The Reluctant Messenger. Retrieved 14 June 2014.

The Book of Enoch. "The Book of Enoch as translated into Ethiopic belongs to the last two centuries B.C. All the writers of the NT were familiar with it and were more or less influenced by it in thought"

Nathaniel Schmidt, "Original Language of the Parables of Enoch," pp. 343–345, in William Rainey Harper

John J. Collins in ed. Boccaccini Enoch and Qumran Origins: New Light on a Forgotten Connection 2005 ISBN 0-8028-2878-7, page 346

P. Flint The Greek fragments of Enoch from Qumran cave 7 in ed.Boccaccini Enoch and Qumran Origins 2005 ISBN 0-8028-2878-7,

Nibley, Hugh (December 1975), "A Strange Thing in the Land: The Return of the Book of Enoch, Part 2", Ensign

https://nl.wiktionary.org/wiki/Ezau

Van Gogh (2009), Letter 535 To Theo van Gogh. Nuenen, on or about Tuesday, 13 October 1885:

Carolyn Lee. Adi Da: The Promised God-Man Is Here by The Ruchira Sannyasin Order of Adidam Ruchiradam. Amazon.com. ISBN 1570971439.

Tiele, CP (1912). "Appendix: some Buddhistic parallels". The religion of the Iranian peoples. I. (from the German) with Darmesteter's sketch of "Persia" and Goldziher's "Influence of Parsism on Islam (1st ed.). Bombay: The Parsi Publishing Co. p. 159. No one who has studied the Zoroastrian doctrine of the Saoshyants or the coming saviour-prophets can fail to see their resemblance to the future Maitreya.

Lutyens, Mary (1975). Krishnamurti: The Years of Awakening. New York: Farrar Straus and Giroux. ISBN 0-374-18222-1. Biography (partial) of Jiddu Krishnamurti, the presumed "vehicle" of the Maitreya in the 20th century, describes the events in some detail

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch

https://en.wikipedia.org/wiki/Enoch_(ancestor_of_Noah)

  • Achtemeier, Elizabeth (1993). "Habbakuk, The Book of". In Metzger, Bruce M.; Coogan, Michael D. The Oxford Companion to the Bible. New York: Oxford University Press. pp. 265–266. ISBN 0-19-504645-5.
  • Andersen, Francis I. (2001). Habbakuk: A New Translation with Introduction and Commentary. The Anchor Bible. 25. New York: Doubleday. ISBN 0-385-08396-3.
  • Bart Huges 'een gaatje in je hoofd.'NRC.nl
  • Colton, Michael (May 31, 1998). "You Need It Like... ...a Hole in the Head?". The Washington Post.

-The etymology "to descend" is according to Richard S. Hess (15 October 2007). Israelite Religions: An Archaeological and Biblical Survey. Baker Academic. p. 176. ISBN 978-0-8010-2717-8

-Methuselah dying before the flood is based on the Masoretic Text of Genesis 5 and his dying after the flood based on the Genesis 5 numbers in the Lucianic Septuagint (Codex Vaticanus).

-Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment Rods of God

John Arquilla (12 March 2006). "RODS FROM GOD / Imagine a bundle of telephone poles hurtling through space at 7,000 mph". San Francisco Chronicle. Retrieved 25 May 2010.

Whedon, Sarah W. (February 2009). "The Wisdom of Indigo Children: An Emphatic Restatement of the Value of American Children"

Tober J & Carroll LA (1999). The Indigo Children: The New Kids Have Arrived.

Witts, Benjamin. "Seeing the Indigo Children". Skeptical Inquirer. Committee for Skeptical Inquiry. Archived from the original on March 28, 2012. Retrieved 20 September 2017.

Armaggedon Jewish Eschatology". Jewish Encyclopedia. Retrieved 1 May 2012.

  1. J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.
  2. Everre Boe, Gog and Magog: Ezekiel 38-39 as pre-text for Revelation 19:17-21 and 20:7-10, 2001 Mohr Siebeck, p.157-159.
  3. Emeri van Donzel en Andrea Schmidt, Gog and Magog in Early Eastern Christian and Islamic Sources, 2009, Koninklijke Brill NV., Leiden, pp.4-6.

Meltzer, Edmund S. (2002). Horus. In D. B. Redford (Ed.), The ancient gods speak: A guide to Egyptian religion (pp. 164). New York: Oxford University Press, USA.

Horus: by Edmund S. Meltzer, pp. 164–168, Berkley, 2003, ISBN 0-425-19096-X

https://en.wikipedia.org/wiki/Horus

Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.

Nicholas M. Railton, Gog and Magog: the History of a Symbol, EQ 75:1 (2003),23-43 p.28.

Statenbijbel en the King James version: het Boek Genesis, Gen. 6 : 2: “Dat Gods zonen de dochters der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkoren hadden.” Uit die huwelijken kwamen: “reuzen, (…) deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van naam.” (Gen 6 : 4).

'Maar Lilith was mooi en verleidelijk en haar natuur hartstochtelijker en vuriger dan welke vrouw ook die na haar geboren zou worden… En samen met Samaël, de aartsengel van de dood en meester van de gevallen engelen, vierde ze haar losbandigheid.'

Jan Assman, Moses the Egyptian: The Memory of Egypt in Western Monotheism, First Harvard University Press, 1997.

James K. Hoffmeier, Israel in Egypt: the evidence for the authenticity of the Exodus tradition, Oxford University Press, 1996, 1999, ISBN 9780195130881

Parry, Dick “Engineering the Pyramids” The History Press 2013 ISBN 978-0-750-93415-2

Isler, Martin Sticks, stones, and shadows: building the Egyptian pyramids University of Oklahoma Press 2001 ISBN 978-0-8061-3342-3 p.229 [2]

  • Dodson, Aidan & Hilton, Dyan, (2004): The Complete Royal Families of Ancient Egypt, Thames & Hudson, ISBN 0-500-05128-3
  • Redmount, Carol A. (1998): Bitter Lives: Israel in and out of Egypt. p. 89-90. Coogan, Michael D. (ed.) Oxford University Press

        vierde ruiter Apocalyps

 

14/01/2018 20:26

Reacties (6) 

1
14/01/2018 23:23
Er is geen begin en is er geen einde...
Het is een prachtig verhaal, ik heb er van genoten. Dank je wel.
15/01/2018 06:43
Niets te danken lief mens.. blij dat je er van genoten hebt..
1
14/01/2018 22:07
Is dit het slot? Nee toch???
Ik hoop dat de viña van San gespaard gebleven is, en natuurlijk zijn hond. Dat het vliegtuig van Linda niet door de speren van Ra geraakt is...en dat de Guardia Civil alle eventueel overgebleven jutemannetjes inrekent en opsluit in een nabijgelegen manicomio.
En tenslotte: dat Lou de Palingboer verder moge rotten in zijn graf en nooit meer opstaat.
Één zo'n gek in de 500 jaar is meer dan genoeg.
1
14/01/2018 22:17
Geweldig.. dit doet mij lachen en ik steun je meningen van harte.. maar iets is af als het af is en anders wordt een verhaal een zeur en treur lied.. bedankt voor het lezen en het meedenken..
1
14/01/2018 22:31
En jij bedankt voor een goed geschreven. spannend en inspirerend verhaal, dat mij soms op méér dan één niveau bezig hield.
Weet je wie mijn favoriete fiction auteur was (en is)? Raymond Chandler. Die kon je zodanig meeslepen in een verhaal dat je op het laatst je eigen moeder niet meer vertrouwde ;-)
1
15/01/2018 06:49
ik kende hem maar hij was uit het oog verdwenen.. natuurlijk , 'the big sleep'
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert