Het nieuwste testament volgens de verlichte San Tronco deel 108

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                                        th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

Lou leegde de laatste fuiken en de kronkelende palingen lagen op de bodem van zijn bootje. De maan stond goed en dat beïnvloedde altijd de vangst. Nu haalde hij één van de paraplu's op waar van elke spant korte lijntjes met haakjes hingen. Zorgvuldig had hij het aas precies om de haakjes geprikt, anders zouden de palingen niet bijten. Hij kon niet klagen er hingen 3 aaltjes aan en één joekel van een paling.  Met een snelle handige beweging bewoog hij de paraplu heen en weer en toen de palingen in de paraplu belanden, klapte hij hem dicht en legde het kronkelende scherm naast de rest van de vangst. Hij nam de riemen ter hand en en roeide een paar slagen en hij haalde een bal van gehakt en brood en stukjes vlees samengekneed tot één geheel, uit een plastic tasje. De vleesbal verborg de vele haakje die net onder de oppervlakte zaten.

Lou deed een handschoen aan  en wond de lijn een paar slagen om zijn hand. Hij was visserman en leefde van de vangst, hij wist dat poeren niet mocht en dat de boetes hoog waren omdat het als stropen gezien werd, maar als je inkomen afhangt van je vangst en het is nacht, dan maken die regels je niets uit. Hij klikte een zwaar loodje onder aan de lijn en liet de vleesbaal in het water zakken en haalde hem langzaam op en neer. Haast onmiddelijk voelde hij dat hij beet had, hij trok de bal hoog boven het water en liet hem in het bootje landen waar hij de kronkelende paling van de haak trok.

De fuiken werkten redelijk goed en hij betaalde pacht voor de paar fuikstokken die hij uit mocht zetten. Maar de echte vangst kwam van het parapluën en het poeren. Dat vulde de buit uit de fuiken goed aan.

                                         images?q=tbn:ANd9GcT53WuM4Bj0u8I_bDoOiBk

Na een kwartiertje poeren zat er geen vlees meer aan wat de bal geweest was en de haakjes lagen bloot, het had nu geen zin meer, wist Lou en hij haalde de lijn binnen en borg die zorgvuldig op in het tasje, samen met de handschoen.

Hij nam de riemen ter hand en zette koers naar het strand. Het Ijselmeer was spiegelglad in het maanlicht en er stond geen stroming. De riemen plasten door het water en Lou zette koers naar een kleine inham. Daar aangekomen stapte hij overboord en hij voelde door de lieslaarzen heen hoe koud het water was. Hij waadde de laatste paar meters en trok de boot het standje op. Deze lading zou hij direct op de Dappermarkt verkopen, morgen zou hij de volgend vangst roken. Je moest diversiteit hebben in Amsterdam. Elke eerste dag verse paling en elke tweede dag gerookte paling. Je verkocht je handel en kwam dan in de kroeg de nadere handelaren tegen en na een paar jenevertjes ging je naar huis.

 

                                       images?q=tbn:ANd9GcT2jXsSeXn4qHKGLAyOLqp

Hij sloeg het anker in het zand en laadde de kronkel beesten in een houten kist. 'Altijd slijmerig,' dacht Lou en hij veegde zijn handen af aan zijn broek. Nu meette hij zijn stappen uit en liep 20 stappen weg van de boot naar het Zuiden. Daar vond hij de steen die omwonden was met een stuk touw. Het oude touw liep het water in naar de groentekist die verzwaard afgezonken was.

In de groente kist had Lou de vorige dag een platgereden kat gestopt. Alleen voor dat doel had hij altijd een schep in de bagageruimte van zijn autootje liggen. Je schraapte zo'n beest gewoon van de weg en dumpte hem meteen in een vuilniszak. 'Vertel mij wat over paling,' grinnikte Lou, 'aasvreters benne het.' Hij bedacht dat als zijn klanten écht beseften wat palingen aten, zij die nooit meer zouden aanraaken.

Hij haalde het touw binnen en de kist met maar één opening en de rest omgaasd, kwam in zicht. Hij stapte het water in en duwde en tilde de kist naar het strand. 'Die zit goed vol,' dacht hij en zo was dat ook. Bij het licht van de maan zag hij de kronkelaars en één voor één verdwenen zij in de vuilnis zak. Hij bekeek de kat nog even en zag dat de overgebleven helft er nog redelijk uitzag en dat de rest was weggevreten. Hij besloot om de kist weer af te zinken. Over twee dagen zou hij hem legen en er een nieuw verkeersslachtoffer in stoppen.

Als poeren en parapluën al strafbaar waren, dan was je de sjaak als je met kisten gepakt werd, die bekeuringen waren torenhoog.Hij was dan ook blij dat de kist weer afgezonken was.

                                   images?q=tbn:ANd9GcSvsSh4cy1vCfg4J2Vqdk3                                  

Hij deed net de twee vangsten bijelkaar toen een helder blauw licht langs de donkere hemel trok. Het bleef even rusten en schoot toen weg. 'Wat het ook was,' dacht Lou, 'het was geen vallende ster die vallen en stoppen niet even.'

Het werd nog raarder toen hij meende dat uit zijn boot een stem had geklonken. Hij keerde zich om en meende een flauw blauw schijnsel te zien om zijn bootje heen.' Algen doen dat in het maanlicht,' dacht Lou, maar hij wist dat het niet waar was en gehaast raapte hij zijn spullen bijeen en liep zo snel mogelijk naar het Kadettje dat stond te wachten. Hij voelde zich pas 'veilig' toen de auto startte en hij langzaam wegreed. Hij keek nog even vanuit zijn ooghoeken naar waar zijn bootje zou hebben gelegen, maar het schijnsel was weg. 'Algen', zei hij nogmaals voor zich uit en die leugen stelde hem min of meer gerust en hij zette koers naar Amsterdam.

San Daniel 2017

landingspage-san-daniel

lees ook 109

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

Bronnen:

The Book of Enoch- The Reluctant Messenger. Retrieved 14 June 2014.

The Book of Enoch. "The Book of Enoch as translated into Ethiopic belongs to the last two centuries B.C. All the writers of the NT were familiar with it and were more or less influenced by it in thought"

Nathaniel Schmidt, "Original Language of the Parables of Enoch," pp. 343–345, in William Rainey Harper

John J. Collins in ed. Boccaccini Enoch and Qumran Origins: New Light on a Forgotten Connection 2005 ISBN 0-8028-2878-7, page 346

P. Flint The Greek fragments of Enoch from Qumran cave 7 in ed.Boccaccini Enoch and Qumran Origins 2005 ISBN 0-8028-2878-7,

Nibley, Hugh (December 1975), "A Strange Thing in the Land: The Return of the Book of Enoch, Part 2", Ensign

https://nl.wiktionary.org/wiki/Ezau

Van Gogh (2009), Letter 535 To Theo van Gogh. Nuenen, on or about Tuesday, 13 October 1885:

Carolyn Lee. Adi Da: The Promised God-Man Is Here by The Ruchira Sannyasin Order of Adidam Ruchiradam. Amazon.com. ISBN 1570971439.

Tiele, CP (1912). "Appendix: some Buddhistic parallels". The religion of the Iranian peoples. I. (from the German) with Darmesteter's sketch of "Persia" and Goldziher's "Influence of Parsism on Islam (1st ed.). Bombay: The Parsi Publishing Co. p. 159. No one who has studied the Zoroastrian doctrine of the Saoshyants or the coming saviour-prophets can fail to see their resemblance to the future Maitreya.

Lutyens, Mary (1975). Krishnamurti: The Years of Awakening. New York: Farrar Straus and Giroux. ISBN 0-374-18222-1. Biography (partial) of Jiddu Krishnamurti, the presumed "vehicle" of the Maitreya in the 20th century, describes the events in some detail

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch

https://en.wikipedia.org/wiki/Enoch_(ancestor_of_Noah)

  • Achtemeier, Elizabeth (1993). "Habbakuk, The Book of". In Metzger, Bruce M.; Coogan, Michael D. The Oxford Companion to the Bible. New York: Oxford University Press. pp. 265–266. ISBN 0-19-504645-5.
  • Andersen, Francis I. (2001). Habbakuk: A New Translation with Introduction and Commentary. The Anchor Bible. 25. New York: Doubleday. ISBN 0-385-08396-3.
  • Bart Huges 'een gaatje in je hoofd.'NRC.nl
  • Colton, Michael (May 31, 1998). "You Need It Like... ...a Hole in the Head?". The Washington Post.

-The etymology "to descend" is according to Richard S. Hess (15 October 2007). Israelite Religions: An Archaeological and Biblical Survey. Baker Academic. p. 176. ISBN 978-0-8010-2717-8

-Methuselah dying before the flood is based on the Masoretic Text of Genesis 5 and his dying after the flood based on the Genesis 5 numbers in the Lucianic Septuagint (Codex Vaticanus).

-Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment Rods of God

John Arquilla (12 March 2006). "RODS FROM GOD / Imagine a bundle of telephone poles hurtling through space at 7,000 mph". San Francisco Chronicle. Retrieved 25 May 2010.

Whedon, Sarah W. (February 2009). "The Wisdom of Indigo Children: An Emphatic Restatement of the Value of American Children"

Tober J & Carroll LA (1999). The Indigo Children: The New Kids Have Arrived.

Witts, Benjamin. "Seeing the Indigo Children". Skeptical Inquirer. Committee for Skeptical Inquiry. Archived from the original on March 28, 2012. Retrieved 20 September 2017.

Armaggedon Jewish Eschatology". Jewish Encyclopedia. Retrieved 1 May 2012.

  1. J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.
  2. Everre Boe, Gog and Magog: Ezekiel 38-39 as pre-text for Revelation 19:17-21 and 20:7-10, 2001 Mohr Siebeck, p.157-159.
  3. Emeri van Donzel en Andrea Schmidt, Gog and Magog in Early Eastern Christian and Islamic Sources, 2009, Koninklijke Brill NV., Leiden, pp.4-6.

Meltzer, Edmund S. (2002). Horus. In D. B. Redford (Ed.), The ancient gods speak: A guide to Egyptian religion (pp. 164). New York: Oxford University Press, USA.

Horus: by Edmund S. Meltzer, pp. 164–168, Berkley, 2003, ISBN 0-425-19096-X

https://en.wikipedia.org/wiki/Horus

Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.

Nicholas M. Railton, Gog and Magog: the History of a Symbol, EQ 75:1 (2003),23-43 p.28.

Statenbijbel en the King James version: het Boek Genesis, Gen. 6 : 2: “Dat Gods zonen de dochters der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkoren hadden.” Uit die huwelijken kwamen: “reuzen, (…) deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van naam.” (Gen 6 : 4).

'Maar Lilith was mooi en verleidelijk en haar natuur hartstochtelijker en vuriger dan welke vrouw ook die na haar geboren zou worden… En samen met Samaël, de aartsengel van de dood en meester van de gevallen engelen, vierde ze haar losbandigheid.'

Jan Assman, Moses the Egyptian: The Memory of Egypt in Western Monotheism, First Harvard University Press, 1997.

James K. Hoffmeier, Israel in Egypt: the evidence for the authenticity of the Exodus tradition, Oxford University Press, 1996, 1999, ISBN 9780195130881

Parry, Dick “Engineering the Pyramids” The History Press 2013 ISBN 978-0-750-93415-2

Isler, Martin Sticks, stones, and shadows: building the Egyptian pyramids University of Oklahoma Press 2001 ISBN 978-0-8061-3342-3 p.229 [2]

29/12/2017 07:16

Reacties (4) 

1
29/12/2017 09:59
Jeetje, en nu nog Lou de Palingboer erbij...
Ja, die had ook het licht gezien, en heel wat gekken liepen achter hem aan. Uiteindelijk zat het toch een beetje tegen met zijn 'onsterfelijkheid'.
Het enige wat niet uit te roeien valt is de domheid van de mensen die in zoiets geloven.
1
29/12/2017 10:57
Ja Lou was onsterfelijk tot hij een hartaanval kreeg ..dat krijg je met te veel jenevertjes en een hartvervetting.. en idd als je ergens gaat staan roepen ..krijg je gewoonweg gevolg.. het ligt in de aard van de mens... de onzekere mens die wil dat een ander, hem of haar richting geeft en beslissingen neemt. Tjah wat moet je er mee

Lou had binnen korte tijd een gevolg van 600 vaste volgelingen, als die elk een tientje in de maand af stonden dan was dat 6000 gulden in een tijd dat de gulden nog wat waard was.. beats the hell out of selling eels
1
29/12/2017 11:50
Heeft ooit iemand enigszins betrouwbaar kunnen becijferen wat de Baghwan bij elkaar geharkt heeft?
Ik heb niet eens medelijden met al die opgelichte slachtoffers, afgezien dan van de kinderen die door hun verblinde ouders in zo'n omgeving meegenomen of geboren zijn.
Het is deze ver@#$% tolerantie tegenover alles wat zich geloof of godsdienst noemt die deze charlatans de kans geeft.
Mensen boven de 25 die een 'geestelijke leider' nodig hebben zijn nooit volwassen geworden, dat is het probleem. Dat geldt voor christenen net zoals voor moslims of voor communisten, die een 'verl...
U bent niet ingelogd. Wilt u nu inloggen of een account aanmaken?
1
29/12/2017 19:01
Dat klopt ..het San Tronco verhaal geeft inzicht hoe gekte om zich heen kan grijpen.. of het nou de Nazi's waren of de Bagwan of de Mahirishi je lijft mensen geestelijk in..
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert