x

Misbruik melden

Bedankt dat je Tallsay wilt helpen door schendingen van onze regels en richtlijnen te melden.

Wil je een inbreuk op jouw auteursrecht of intellectuele eigendom melden? Gebruik dan a.u.b. het formulier Inbreuk auteursrecht / intellectuele eigendom

Welke vorm van misbruik wil je melden?




Annuleren

Het nieuwste testament volgens de verlichte San Tronco deel 107

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                                    th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

Charley sprong mij tegemoet toen ik thuis kwam, 'ben je dan een brave hond,' fluisterde ik en streelde zijn harige vacht. 'Ben je dan een goeie hond, oh je bent zo een goeie,' en ik liep door naar de voordeur.  'Ben je daar pap,' zei Linda en zij wees naar de gedekte tafel met de twee dampende borden. 'Ik heb even zitten praten met Celema en wat jongens in de Shandy,' antwoordde ik en schoof achter mijn bord met miga's, het typische traditionele eten van de streek. Ik pakte wat paprika's van het schaaltje dat klaar stond en die in azijn gewekt waren. 'Rijk eten,' dacht ik en nam een lepel met de olijfolie en opgebakken meel. Ik schoof er een sardientje op en liet de smaken op mij inwerken.

'Dat heb je goed klaar gemaakt,' zei ik, 'je wordt al een echte Andaluza.' 'En jij,' antwoordde mijn dochter begint al bijna een juteman te worden, een wachter van weet ik veel wat.' Ik grinnikte schaapachtig en nam nog een hap. 'Je drinkt te veel kameeltjes,' ging zij door, 'en je moet die coca rommel laten staan.' Ik wist dat zij gelijk had, maar dingen gaan zoals zij gaan en het was alsof zij een roker vertelde dat die niet meer moest roken.'

'Het kan niet echt kwaad,' zei ik en ik schoof de karaaf met koud water naar mij toe. 'Dat vind jij,' zei Linda kribbig, 'ik kook en moet je bellen anders kom je niet, je zou daar nog uren gezeten hebben.' Ik vermoedde zomaar dat zij daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben. 'Dat valt wel mee,' zei ik en wilde het daarmee afdoen. 'Het valt helemaal niet mee,' zei Linda, 'het dorp loopt in jutezakken rond, en zij drinken zich een kriek aan coca en aan de kameeltjes. Het één scherpt hen en schakelt de vermoeidheid uit en het andere verdooft je denken.'

                                         th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

Zo voelde ik mijzelf eigenlijk ook wel, vlijmscherp en gericht op levenvragen en tegelijkertijd prettig verdoofd.'

'Ik maak mij daar zorgen om,' vervolgde Linda, ' ik ben gebeld uit Nederland en ik moet terug naar Natte Hond, er zijn wat problemen op het werk. Eer ik het weet loop je ook in een jutezak rond en brabbel je wijsheden van 10 in een dozijn, je raakt je voorhoofd al aan en gaat alleen nog maar met jutemannen om.' 'Dat kan ik niet helpen,' antwoordde ik, 'iedereen die ik ken en kende voor de Enoch nederdaalde onder ons, is in de Enoch geworden. Mag ik niet meer met hen praten?'

'Hoor je jezelf niet,' zei mijn dochter,  en ze herhaalde mijn zin met een raar toontje mij imiterend, 'voor de Enoch nederdaalde onder ons..' 'De Enoch is gewoon San Tronco met een slok op.' 'Nee,' zei ik, 'dat is niet zo dat weet je zelf wel beter, 'er zijn werkelijk buitengewone dingen gaande en je kunt in ernst niet zeggen dat de Enoch en San Tronco één en de zelfde zijn.' 'Wat is hij dan,' chargeerde zij en ik moest echt heel diep nadenken. 'Hij is wel de man San Tronco,' zei ik langzaam mijn woorden wegend maar het is niet San Tronco, de vorm wel,' vervolgde ik, 'de inhoud niet.' En ik wil,' sprak mijn dochter gedecideerd, 'dat jouw vorm en inhoud gelijk blijven, want zo ken ik je.'

'Ik moet in ieder geval terug naar Natte Hond,' vervolgde mijn dochter, 'maar ik kom zo snel mogelijk weer eens langs en wee je gebeente als je ook in een jutezak rond loopt.' 'Dat gaat niet gebeuren,' sprak ik plechtig en raakte mijn voorhoofd aan. 'Dat soort dingen,' krijsde mijn dochter nu haast, ' je gelooft in rare groeten en je begint gezwollen taal te spreken.' Ik liet mijn hand zakken en at zwijgend mijn bord leeg.  

                                  th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

'Ik breng je natuurlijk naar de luchthaven,' zei ik en zij lachte mij nu toe, zij had gezegd wat zij op haar lever had en zonder dat het uitgesproken werd was de vrede weer getekend. 'Fijn,' zei ze , 'het is zo'n mooi ritje door de bergen, ik geniet daar altijd zo van.' Ik keek haar aan en besefte dat zij nu in deze fase van ons leven mij bij tijd en wijle aan het opvoeden was. 'Ik zal een beetje op de kameeltjes letten,' beloofde ik. 'En op de coca,' zei zij op strenge toon.' Ook op de coca,' lachte ik en het ijs was weer totaal gebroken.

San Daniel 2017

landingspage-san-daniel

lees ook 108

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

Bronnen:

The Book of Enoediticon20.pngch- The Reluctant Messenger. Retrieved 14 June 2014.

The Book of Enoch. "The Book of Enoch as translated into Ethiopic belongs to the last two centuries B.C. All the writers of the NT were familiar with it and were more or less influenced by it in thought"

Nathaniel Schmidt, "Original Language of the Parables of Enoch," pp. 343–345, in William Rainey Harper

John J. Collins in ed. Boccaccini Enoch and Qumran Origins: New Light on a Forgotten Connection 2005 ISBN 0-8028-2878-7, page 346

P. Flint The Greek fragments of Enoch from Qumran cave 7 in ed.Boccaccini Enoch and Qumran Origins 2005 ISBN 0-8028-2878-7,

Nibley, Hugh (December 1975), "A Strange Thing in the Land: The Return of the Book of Enoch, Part 2", Ensign

https://nl.wiktionary.org/wiki/Ezau

Van Gogh (2009), Letter 535 To Theo van Gogh. Nuenen, on or about Tuesday, 13 October 1885:

Carolyn Lee. Adi Da: The Promised God-Man Is Here by The Ruchira Sannyasin Order of Adidam Ruchiradam. Amazon.com. ISBN 1570971439.

Tiele, CP (1912). "Appendix: some Buddhistic parallels". The religion of the Iranian peoples. I. (from the German) with Darmesteter's sketch of "Persia" and Goldziher's "Influence of Parsism on Islam (1st ed.). Bombay: The Parsi Publishing Co. p. 159. No one who has studied the Zoroastrian doctrine of the Saoshyants or the coming saviour-prophets can fail to see their resemblance to the future Maitreya.

Lutyens, Mary (1975). Krishnamurti: The Years of Awakening. New York: Farrar Straus and Giroux. ISBN 0-374-18222-1. Biography (partial) of Jiddu Krishnamurti, the presumed "vehicle" of the Maitreya in the 20th century, describes the events in some detail

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch

https://en.wikipedia.org/wiki/Enoch_(ancestor_of_Noah)

  • Achtemeier, Elizabeth (1993). "Habbakuk, The Book of". In Metzger, Bruce M.; Coogan, Michael D. The Oxford Companion to the Bible. New York: Oxford University Press. pp. 265–266. ISBN 0-19-504645-5.
  • Andersen, Francis I. (2001). Habbakuk: A New Translation with Introduction and Commentary. The Anchor Bible. 25. New York: Doubleday. ISBN 0-385-08396-3.
  • Bart Huges 'een gaatje in je hoofd.'NRC.nl
  • Colton, Michael (May 31, 1998). "You Need It Like... ...a Hole in the Head?". The Washington Post.

-The etymology "to descend" is according to Richard S. Hess (15 October 2007). Israelite Religions: An Archaeological and Biblical Survey. Baker Academic. p. 176. ISBN 978-0-8010-2717-8

-Methuselah dying before the flood is based on the Masoretic Text of Genesis 5 and his dying after the flood based on the Genesis 5 numbers in the Lucianic Septuagint (Codex Vaticanus).

-Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment Rods of God

John Arquilla (12 March 2006). "RODS FROM GOD / Imagine a bundle of telephone poles hurtling through space at 7,000 mph". San Francisco Chronicle. Retrieved 25 May 2010.

Whedon, Sarah W. (February 2009). "The Wisdom of Indigo Children: An Emphatic Restatement of the Value of American Children"

Tober J & Carroll LA (1999). The Indigo Children: The New Kids Have Arrived.

Witts, Benjamin. "Seeing the Indigo Children". Skeptical Inquirer. Committee for Skeptical Inquiry. Archived from the original on March 28, 2012. Retrieved 20 September 2017.

Armaggedon Jewish Eschatology". Jewish Encyclopedia. Retrieved 1 May 2012.

  1. J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.
  2. Everre Boe, Gog and Magog: Ezekiel 38-39 as pre-text for Revelation 19:17-21 and 20:7-10, 2001 Mohr Siebeck, p.157-159.
  3. Emeri van Donzel en Andrea Schmidt, Gog and Magog in Early Eastern Christian and Islamic Sources, 2009, Koninklijke Brill NV., Leiden, pp.4-6.

Meltzer, Edmund S. (2002). Horus. In D. B. Redford (Ed.), The ancient gods speak: A guide to Egyptian religion (pp. 164). New York: Oxford University Press, USA.

Horus: by Edmund S. Meltzer, pp. 164–168, Berkley, 2003, ISBN 0-425-19096-X

https://en.wikipedia.org/wiki/Horus

Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.

Nicholas M. Railton, Gog and Magog: the History of a Symbol, EQ 75:1 (2003),23-43 p.28.

Statenbijbel en the King James version: het Boek Genesis, Gen. 6 : 2: “Dat Gods zonen de dochters der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkoren hadden.” Uit die huwelijken kwamen: “reuzen, (…) deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van naam.” (Gen 6 : 4).

'Maar Lilith was mooi en verleidelijk en haar natuur hartstochtelijker en vuriger dan welke vrouw ook die na haar geboren zou worden… En samen met Samaël, de aartsengel van de dood en meester van de gevallen engelen, vierde ze haar losbandigheid.'

Jan Assman, Moses the Egyptian: The Memory of Egypt in Western Monotheism, First Harvard University Press, 1997.

James K. Hoffmeier, Israel in Egypt: the evidence for the authenticity of the Exodus tradition, Oxford University Press, 1996, 1999, ISBN 9780195130881

Parry, Dick “Engineering the Pyramids” The History Press 2013 ISBN 978-0-750-93415-2

Isler, Martin Sticks, stones, and shadows: building the Egyptian pyramids University of Oklahoma Press 2001 ISBN 978-0-8061-3342-3 p.229 [2]

 

28/12/2017 07:56

Reacties (2) 

1
28/12/2017 10:04
Er schijnen nog maar twee normale wezens te zijn daar: Linda en Charley.
;-)
Goed en vlot geschreven.
1
28/12/2017 13:08
Charley was altijd normaal
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert