Het nieuwste testament volgens de verlichte San Tronco deel 99

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                           th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

'De tijd dringt,'  zei Noah, 'nu dat Metusalem opgenomen is. Hij stond met zijn zoon en de herder op de plek waar de vurige wagen het veld verlaten had.

De man was als een waanzinnige het tentenkamp binnen gerend, met wilde ogen en pas nadat hij het nodige water gedronken had en weer op adem gekomen was, vertelde hij dat hij een wonder had gezien en 'dat ze mensen meenamen en dat het vuur de wagen aandreef'. Hij sprak onsamenhangend over zijn woorden struikelend en Noah die gehaald was, keek hem indringend aan. 'Rustig man,' sprak hij vermanend, je raaskalt.' Hij wees op de kussens naast de tent, 'ga zitten, haal diep adem en vertel mij nog eens wat je gezien hebt.'

Mariah, de bijvrouw van Noah kwam met een schaaltje dadels aan en zette dat naast de vreemdeling neer. Die haalde diep adem en begon met ingehouden ongeduld te vertellen over de storm en het geraas en gebulder. Hoe zijn schapen alle kanten opstoven en hij trillend op de grond lag te wachten op wat er stond te gebeuren. 'Er was ook vuur,' zei hij 'en alles was rood rond de hemelkar.'

                                      images?q=tbn:ANd9GcSbVXuc_yjnJrzA4lblNRs

'Ik hoor je en versta elk woord,'sprak Noah,  'maar ik begrijp niet wat je zegt.' 'Ze namen een man mee,' zei de herder met ogen die ronduit koortsachtig te noemen waren. 'Een naakte man,' verbeterde de herder zichzelf, 'hij trok zijn kleding uit, vouwde dat op en liep toen naar de blinkende heerlijkheid. Sem keek zijn broers en zijn vader aan,' het is een raar verhaal,' zei hij, 'en we moeten ook nog verder bouwen. 'Hij sleepte met zijn ene been,' zei de herder haast wanhopig,  'en had een lange baard die in de wind wapperde.'

'Heeft iemand vandaag Opa Metusalem nog gezien,' vroeg Noah die rechtop was gaan zitten.'Ik heb hem gezien,' meldde Jafet, 'hij liep het tentenkamp uit richting hoge berg.'

Zij stonden op de hoogvlakte naast het stapeltje kleren en herkenden de riem en de wijnzak van hun grootvader. 'Nog eens, van af het begin, gebood Noah en de herder vertelde hoe hij de hoogvlakte opgekomen was met zijn schapen en hoe in de verte een man zijn hand half omhoog hief om hem te begroeten. 'Toen werd ik omgeblazen,' zei de man en toen ik mij oprichtte stond er een hemelwagen. 'Waar stond die precies,' wilde Noah weten. De man liep naar een plek waar de rotsen in kleuren door elkaar gesmolten waren. Jafet voelde aan de grond, 'nog warm,' meldde hij.

'Wij kennen dit,' sprak Noah, 'ik zal mannen sturen om uw schapen weer bijeen te drijven en wij, wij hebben zo onze eigen problemen. De tijd dringt,' vervolgde hij en hij keek zijn zoon aan, 'zij zijn weer geweest en hebben Metusalem meegenomen om hem te sparen voor de straf van de blauwe mannen.' De herder liep in de richting van een paar schapen. 'Wacht even,' zei Noah, ' was de kleur alleen rood of heb je ook blauw gezien?' 'Alleen rood Heer,' sprak de herder. 'Je kunt gaan,' sprak de bouwer van houten gevaartes, 'ga met God' en hij boog even enigsinds.

                                           images?q=tbn:ANd9GcTpWLBJ6ugWMl94tLYmCYX

'Waarom blauw vader,' vroeg Jafet waar later een machtig volk uit voort zou komen. 'De mannen die bij mij kwamen hadden een blauw schijnsel om zich heen,' legde zijn vader uit, 'en ik heb het niet gezegd maar kort geleden speelde er blauwe vonken rond de opening van ons bouwwerk en ik wist dat zij er weer waren en de stenen spraken tegen mij. 'wat zeiden zij,' vroeg zijn zoon. 'Zij zeiden dat ik niet bevreesd moest zijn en dat zij tevreden waren met ons werk,' antwoordde zijn vader,  'en ook dat de tijd van de vervulling naderde,' toen hoorde ik nog net 'wees gegroet en verwacht ons.'

'In ieder geval gaat het weer omslaan,' zei zijn zoon terwijl hij naar verte wees waar donkere wolken zich begonnen samen te pakken. Noah zuchtte en raapte het stapeltje kleding op, 'dit blijft over, dit blijft achter, als de mens zijn dienstbaarheid heeft bewezen,' en met een bezwaard gemoed liepen zij weer terug naar het pad, dat de berg af naar het kamp zou leiden.

                                  images?q=tbn:ANd9GcQM-D4q-H2saQPw1v3sLhD

                                                          .-&-.

De techno wachter van de nieuwe dienst had plaats genomen achter het console. 'Stel de hoek nog wat bij,' zei hij, terwijl hij ingespannen opkeek van zijn scherm, 'ik zou zeggen een graad of drie op de Ra schaal.' Hij tuurde geconcentreerd naar het scherm. 'stop,' gebood hij en zijn assistent typte wat commando's in, 'dat is perfect.'

Hij zag hoe de lens gekanteld nu op de zee scheen en het water waar de straal raakte , begon te koken en te verdampen en nevel steeg op en pakte samen tot wolken. 'Wij zitten T-1,' sprak hij, 'voor de grote opschoning, dat is ongeveer 6 aardse weken.' Hij was tevreden en schakelde naar een nieuwe regio, 'lens twee en drie in stelling brengen,' beval hij en hij zoomde in op de Atlantii.

                                                           .- &-.

San Daniel 2017

lees ook 100

bronnen:

landingspage-san-daniel

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

Bronnen:

The Book of Enoch- The Reluctant Messenger. Retrieved 14 June 2014.

The Book of Enoch. "The Book of Enoch as translated into Ethiopic belongs to the last two centuries B.C. All the writers of the NT were familiar with it and were more or less influenced by it in thought"

Nathaniel Schmidt, "Original Language of the Parables of Enoch," pp. 343–345, in William Rainey Harper

John J. Collins in ed. Boccaccini Enoch and Qumran Origins: New Light on a Forgotten Connection 2005 ISBN 0-8028-2878-7, page 346

P. Flint The Greek fragments of Enoch from Qumran cave 7 in ed.Boccaccini Enoch and Qumran Origins 2005 ISBN 0-8028-2878-7,

Nibley, Hugh (December 1975), "A Strange Thing in the Land: The Return of the Book of Enoch, Part 2", Ensign

https://nl.wiktionary.org/wiki/Ezau

Van Gogh (2009), Letter 535 To Theo van Gogh. Nuenen, on or about Tuesday, 13 October 1885:

Carolyn Lee. Adi Da: The Promised God-Man Is Here by The Ruchira Sannyasin Order of Adidam Ruchiradam. Amazon.com. ISBN 1570971439.

Tiele, CP (1912). "Appendix: some Buddhistic parallels". The religion of the Iranian peoples. I. (from the German) with Darmesteter's sketch of "Persia" and Goldziher's "Influence of Parsism on Islam (1st ed.). Bombay: The Parsi Publishing Co. p. 159. No one who has studied the Zoroastrian doctrine of the Saoshyants or the coming saviour-prophets can fail to see their resemblance to the future Maitreya.

Lutyens, Mary (1975). Krishnamurti: The Years of Awakening. New York: Farrar Straus and Giroux. ISBN 0-374-18222-1. Biography (partial) of Jiddu Krishnamurti, the presumed "vehicle" of the Maitreya in the 20th century, describes the events in some detail

https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Enoch

https://en.wikipedia.org/wiki/Enoch_(ancestor_of_Noah)

  • Achtemeier, Elizabeth (1993). "Habbakuk, The Book of". In Metzger, Bruce M.; Coogan, Michael D. The Oxford Companion to the Bible. New York: Oxford University Press. pp. 265–266. ISBN 0-19-504645-5.
  • Andersen, Francis I. (2001). Habbakuk: A New Translation with Introduction and Commentary. The Anchor Bible. 25. New York: Doubleday. ISBN 0-385-08396-3.
  • Bart Huges 'een gaatje in je hoofd.'NRC.nl
  • Colton, Michael (May 31, 1998). "You Need It Like... ...a Hole in the Head?". The Washington Post.

-The etymology "to descend" is according to Richard S. Hess (15 October 2007). Israelite Religions: An Archaeological and Biblical Survey. Baker Academic. p. 176. ISBN 978-0-8010-2717-8

-Methuselah dying before the flood is based on the Masoretic Text of Genesis 5 and his dying after the flood based on the Genesis 5 numbers in the Lucianic Septuagint (Codex Vaticanus).

-Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

https://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_bombardment Rods of God

John Arquilla (12 March 2006). "RODS FROM GOD / Imagine a bundle of telephone poles hurtling through space at 7,000 mph". San Francisco Chronicle. Retrieved 25 May 2010.

Whedon, Sarah W. (February 2009). "The Wisdom of Indigo Children: An Emphatic Restatement of the Value of American Children"

Tober J & Carroll LA (1999). The Indigo Children: The New Kids Have Arrived.

Witts, Benjamin. "Seeing the Indigo Children". Skeptical Inquirer. Committee for Skeptical Inquiry. Archived from the original on March 28, 2012. Retrieved 20 September 2017.

Armaggedon Jewish Eschatology". Jewish Encyclopedia. Retrieved 1 May 2012.

  1. J. Lust Art. Gog, Magog in Dictionary of Deities end Demons in the Bible, ed. K. van der Toorn, B. Becking, P.W. van der Horst, Brill-Leiden 1999, pp.372-373.
  2. Everre Boe, Gog and Magog: Ezekiel 38-39 as pre-text for Revelation 19:17-21 and 20:7-10, 2001 Mohr Siebeck, p.157-159.
  3. Emeri van Donzel en Andrea Schmidt, Gog and Magog in Early Eastern Christian and Islamic Sources, 2009, Koninklijke Brill NV., Leiden, pp.4-6.

Meltzer, Edmund S. (2002). Horus. In D. B. Redford (Ed.), The ancient gods speak: A guide to Egyptian religion (pp. 164). New York: Oxford University Press, USA.

Horus: by Edmund S. Meltzer, pp. 164–168, Berkley, 2003, ISBN 0-425-19096-X

https://en.wikipedia.org/wiki/Horus

Pritchard, James B. (ed.), Ancient Near Eastern Texts Relating to the Old Testament (Princeton, N.J.: Princeton University Press, 1955, 1969). 1950 1st edition at Google Books. p.44: "...a flood [will sweep] over the cult-centers; to destroy the seed of mankind; is the decision, the word of the assembly [of the gods]."

 

08/12/2017 08:21

Reacties (2) 

1
08/12/2017 10:32
Zo lees ik de bijbelse verhalen veel liever ;-).
Maar in der Amerikaanse bijbelbelt zal je daar heel wat opschudding mee veroorzaken, en in Staphorst waarschijnlijk ook.
1
08/12/2017 14:04
ik veronderstel dat ook..
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert