De toekomst van de Wereld:

Door Candice gepubliceerd in Mensen

De toekomst van de Wereld:

Is enkel maar mijn mening ... en die kan/mag en zal afwijkend zijn!

e2932b6c9704e63238f6c75cd3573533_medium.

Heb al veel vaker over het probleem van de overbevolking geschreven, maar ga het toch weer doen. Het is namelijk het allergrootste probleem waar de Wereld nu mee kampt en wat alleen nog maar groter zal worden zolang de mens Wereldwijd niet bereid is om een stapje terug te doen, en niet bereid is om komende generaties ook een leven te gunnen.

Overleven vraagt offers ... zo is het nu eenmaal. Overleven zonder offers te willen brengen kan gewoon niet.

9531c51579699866e430609df4bb6d82_medium.

Deze bootjes vol met migranten ... stampvol en als het kan nog voller. Op den duur slaat zoiets om en verzuipen die migranten.

Zie dat bootje nu eens als Moeder Aarde. De mensheid kan zo door blijven gaan met kinderen te maken en met zorgen dat niemand meer dood hoeft te gaan voor haar/zijn 100ste, en het enige dat je daar mee bereikt is dat het hele zooitje - de hele beschaving -  in elkaar dondert. Nee dit wordt geen grappig artikel ... het wordt een artikel zoals ik (dus mijn mening en meer niet) denk dat het met de Wereld zal gaan als onze generatie nu niet het voortouw neemt om voor een menswaardig leven voor komende generaties te gaan zorgen, want zoals wij nu leven met al onze pogingen om maar gezond te blijven en oud te worden ..... slopen wij de toekomst voor de komende generaties. En ja dat denk ik echt. En ja, mij maakt het niks uit daar ik toch geen kinderen heb .... maar helaas geef ik dus nog wel om de mensheid en dan met name om kinderen.

ab7442dc5fae0d9f94d90d9691c372a3_medium.

Een kleine getekende versie van hoe het gaat met de leeftijdsopbouw, Licht overdreven, dat weet ik, maar gaat om het idee dat te zien is hoe de bovenlaag op den duur zo enorm groot zal worden dat de onderlaag het niet langer meer zal kunnen dragen. Zie het als een draaitol ..... stopt het draaien, dan valt de tol om en in het geval van een stukje speelgoed is dat geen ramp, maar in het geval van onze mensheid een gigantische ramp.

http://www.worldometers.info/nl/

Note: De onderstaande printscreens waren de cijfers van 8 uur vanochtend.

Hier mag ik graag op kijken, want dat boeit mij nu eenmaal. En het zijn zeer zeker niet allemaal cijfers waar je vrolijk van kunt worden. Zie hoe er gewoon veel meer mensen geboren worden dan dat er sterven. Joepie zult u zeggen ..... maar dat wil dus ook zeggen dat de vergrijzing toeneemt, want er gaan te weinig mensen dood. Er worden ruim twee keer zoveel mensen geboren als dat er sterven.

399312bf8ceaac8379066b6b7e06722c_medium.

Kijken we naar het kappen van onze zuurstofleverancier de bossen dan zien we dat er dit jaar al een land groter dan Nederland aan bos is gekapt. Nederland heeft een oppervlakte van 41.543 km2. En aan bos is al 42.933 km2 gekapt.

En dat ziet er dus zo uit.

d840e5d8af4ea5ba022437fcf51c74d5_medium.cc48bfea37d852454f4393077a8bc88c_medium.

En dan is er dus ook nog eens alleen dit jaar al iets van 99.065 km2 aan woestijn bijgekomen en dat is een land ter grootte van Zuid-Korea, En dat ziet er dus zo uit.

6b5dc48cf46f3a13e5b35ea808fb9580_medium.

Tenslotte twee - niet om vrolijk van te worden - printscreens over energie en gezondheid.

f2e5ae4c72ff4f8c7c1414d531eb4457_medium.d56795c705e4b1766109f48a3402b82e_medium.

De overbevolking is gewoon het allergrootste probleem van de mensheid. Het is een dusdanig groot probleem dat het niet op te lossen valt zonder heel rigoureus in te grijpen. En natuurlijk kan het ook opgelost worden middels een kern of gewone grootschalige conventionele Wereldoorlog, maar daar hebben we geen van allen zin in, denk ik zomaar. Een inslag van een komeet met 25 km doorsnede zou het probleem ook oplossen, maar dat zou dan ook einde al het leven op Aarde betekenen en dat is ook wel een beetje erg rigoureus. Los van het feit dat we het niet kunnen vragen aan een komeet. Grote natuurrampen van een omvang die de orkaan Irma en de uitbarsting van de Krakatau vulkaan minuscuul doen laten lijken is ook een optie, maar die komen vanzelf en daar hoeven we niet zo erg veel voor te doen. Maar dat zijn dus oplossingen waar niemand op zit te wachten, alhoewel het wel voor geweldige artikelen, foto's en speciaal voor die zaken geschreven songs kan zorgen. En ook heel veel werk kan en zal gaan opleveren ... maar dus ook heel erg veel leed en ellende.

Er is ook een andere oplossing!

Geboorte- plus ouderdomsbeperking:

551077de61f18f9a35e071717e7b0f4b_medium.fff67c714b48ed4271dd8e1acea6977e_medium.

Nee dat ben ik niet ... al moet ik zeggen dat de gelijkenis sprekend is.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen oude mensen .... alleen tegen mijzelf om te oud te worden. Maar ik geloof gewoon niet dat geboortebeperking het enige is waar aan gewerkt moet worden. Persoonlijk denk ik dat geboortebeperking alleen kan werken als het Wereldwijd gebeurd en dus niet enkel in bepaalde streken en landen. Onthoud goed dat Nederland veel dichter bevolkt is dan een land als China. Nederland met ruim 17 miljoen mensen heeft een dichtheid van ca. 410 per km2 en China heeft bijna 1,4 miljard mensen (81 keer meer dan ons) maar heeft een dichtheid van 143 per km2 (3 keer minder dan ons) en qua oppervlakte is China met 9.596.961 km2 zo'n 231 keer groter dan Nederland. En als je naar de arme landen kijkt, qua bevolkingsdichtheid, dan zijn alleen Rwanda (493 km2) en Bangladesh (1.059 km2) dichter bevolkt dan het rijke Nederland.

946f9e9505853818da6956eaf50d94c0_medium.

Je kan niet verlangen dat arme landen, die veel minder dichtbevolkt zijn, bereid zijn om massaal aan geboortebeperking te doen ... zonder daar zelf dan ook aan te gaan doen. Dat werkt niet en lukt niet. Het zou bovendien een beetje heel dominant overkomen als wij dat van die landen zouden eisen. Ook de islamitische landen zullen daar niet aan meewerken en probeer het überhaupt maar eens erg goed, en dus overal, op te zetten. Het is makkelijk voor ons hier in het zo vrije en rijke westen om van andere minder rijke en minder vrije landen te eisen dat ze aan geboortebeperking gaan doen, alleen met welk recht vinden wij dat we dat mogen eisen? Wie zijn meneer en mevrouw de Wit dat zij meer recht op kinderen hebben dan meneer en mevrouw Oblikutu uit Oeganda om maar wat te noemen? Geboortebeperking kan geen kwaad, maar is niet de enige oplossing voor het probleem. Zelfs als je dat Wereldwijd voor elkaar krijgt hou je het probleem dat de Wereld gaat vergrijzen, want niemand schijnt nog dood te willen (op wat IS en ander terreurafval na).

Als je aan de onderkant massaal geboortebeperking toepast ... maar aan de bovenkant alles op alles zet om te zorgen dat mensen zo oud mogelijk kunnen worden, al dan niet in goede gezondheid, dan ben je als Wereld echt bezig een omgekeerde piramide te bouwen. Dan werk je aan een samenleving van een overschot aan bejaarden die - hoe aardig ze ook kunnen zijn - 'nutteloos' zijn als het gaat om een echte bijdrage te leveren aan de economie, maar die dus absoluut veel meer zullen gaan kosten aan zorg. Mijn kennis van biologie is dus nihil, maar ik weet wel dat hoe ouder een mens wordt, hoe zwakker het gestel zal worden en hoe groter de kans op breuken wordt. En de optie ze dan maar niet meer te helpen aan een nieuwe knie of heup zal wel niet realistisch zijn, want dat is onmenselijk. Ze verlossen van het leven ..... dat wordt ook niet als een realistische optie gezien en ze verplichten te werken tot hun 75/80ste jaar ... dat zal ook niet echt geaccepteerd worden.

Dus hoe dat dan ook aan de bovenkant geregeld moet worden, weet ik echt niet ..... want ik ben een mens en denk (meestal) menselijk. Maar aan de bovenkant niks doen ... gaat op den duur geen optie meer zijn.

Wij ..... onze generatie ..... kunnen nu nog denken en kijken wat er gedaan kan worden om dit grote probleem aan zowel de onder- als aan de bovenkant aan te pakken. Nou kan er nog op een humane wijze naar gekeken worden en het onderzocht worden. Op den duur gaat dat stoppen. Op den duur is het bijna onvermijdelijk dat er een Wereldregering komt of dat landen zelf maatregelen nemen. Mocht dat laatste (maar dat eerste ook) gebeuren, dan kun je zo invullen waar de klappen vallen. Niet bij de mensen aan de financiële bovenkant, niet bij politici, niet bij dictators, niet bij iedereen die wat in de melk te brokkelen (wat een vreselijk gezegde) heeft. Die klappen gaan dan echt vallen bij de mensen die arm zijn, die zwak zijn en in de vele sloppenwijken leven. Daar bestaat namelijk altijd het risico van een epidemische uitbraak. Slechte gezondheid, slechte hygiëne, slechte voorzieningen en slechte voeding.

b594a7177dc7cfa77536ab66efd5c149_medium.

Oh ik kan het helemaal mis hebben hoor, maar helaas kan ik ook gelijk hebben en in dat geval gaat de toekomst voor heel erg veel mensen ..... dus ook voor uw nageslacht ...., heel vervelend worden. Wat er aan de overbevolking gedaan moet en kan worden, daar kan iedereen anders over denken en ik denk daar dus echt anders over dan veruit de meeste mensen. En nee ik zeg niet dat we de oudjes maar een spuitje of zo moeten geven ..... mocht iemand dat denken. Ik zeg enkel dat wij er goed aan doen om nu te gaan denken aan een goede en humane (voor zover dat überhaupt mogelijk is) wijze om te voorkomen dat toekomstige generaties ..... er niet zelf meer over kunnen gaan beslissen, want de machtigen op Aarde zullen nooit bereid zijn om ook een offer te brengen, zolang ze nog over erg veel niet machtigen kunnen beschikken om uit te kiezen. En kun je dat voorkomen door er nu echt aan te gaan werken en over na te denken ... dan lijkt mij dat geen verkeerd idee.

a8e6128b2801f6e72da5b6253fac6b73_medium.

*Candice*

 

29/10/2017 11:13

Reacties (18) 

1
31/10/2017 13:53
Er moet zeker wat veranderen, een lang uitgebreid duidelijk geschreven artikel van je.
Candice tegen ----
31/10/2017 13:54
Mee eens.
1
31/10/2017 07:05
Dat zijn nogal schokkende cijfers. Het roer zal om moeten en snel ook.
Candice tegen Info
31/10/2017 09:43
Maar dat gaat toch niet gebeuren en die cijfers inmiddels al weer hoger.
3
30/10/2017 11:01
Die foto van dat bootje... ik herinner me nog stevige discussies omdat jij het niet vindt kunnen dat 'we' ze maar laten verzuipen als het noodlot toeslaat.

Ik hoef niet zo nodig 100 te worden - willen anderen dat wel, dat is hun goed recht. Respect voor ouderen is iets wat velen verleerd zijn, helaas. Dure en ingewikkelde operaties op een bepaalde leeftijd die misschien het leven een jaar rekken vind ik dan niet nodig.

Overbevolking en geboortebeperking: ik vind het toch echt logischer dat een mentaal en fysiek gezonde vrouw een paar kinderen krijgt die ze kan verzorg...
1
Candice tegen Ktje
30/10/2017 11:24
Dat heb ik inderdaad gezegd en dat vind ik nog steeds en waarmee ik altijd met een soort van idee kwam om het aan te pakken en nooit zei dat we ze op moesten nemen. Dat weet jij ook wel. En jij en anderen noemden dus ook nooit het alternatief. Ik kom tenminste af en toe met een idee, omdat zoeken naar oplossingen beter werkt dan alles maar te laten gebeuren.

Met je tweede alinea ben ik het helemaal eens, want zo denk ik dus ook.

Klopt, maar je kan het niet verplichten en wij zijn nog dichter bevolkt, maar daar hoor je niemand over en dat terwijl mede daardoor het leve...
1
30/10/2017 10:00
Klopt dat overbevolking het grootste wereldprobleem is. De ecologische voetafdruk van de mensheid is zo groot dat we inmiddels anderhalve aarde per jaar opvreten. Je hoeft er dus geen tekeningetje bij te maken dat dit niet kan blijven duren. Klopt dat de ouderen een ballast zijn maar dat zijn dan weer net de kleinste verbruikers en dus eigenlijk maar een kleine last. Er worden gewoon teveel kinderen geboren en een deel van het probleem zit bij de wereldpolitiek en het voorbeel van hun leidres. Je kan mensen niet vragen om geen kinderen te hebben terwijl je er zelf op los kweekt. Koning van Bel...
1
Candice tegen Gymbo
30/10/2017 10:46
Helemaal mee eens, maar geboortebeperking werkt alleen als het Wereldwijd wordt gedaan en dat krijg je nooit voor elkaar en ik geef de ouderen niet de schuld, maar de zorg en AOW wordt meer en meer onbetaalbaar als de mensen langer en langer (gezond) leven.
En dat is weer een probleem waar de komende generaties dan ook mee te maken krijgen.
Maar ik wilde enkel duidelijk maken dat het verstandig zou zijn als we nu al gaan denken aan hoe daarmee om te gaan in de toekomst.
De verhouding (in het westen) tussen geboortes en sterven ligt veel te ver uit elkaar. En dat zal alleen m...
2
Gymbo tegen Candice
30/10/2017 11:12
Correct, maar het is een visieuze cirkel. De mensen die nu geboren worden of nog moeten geboren worden , tja die worden ook oud. Feit is dat men idd stevig moet gaan nadenken hoe het verder moet en hoe we gans het zaakje in balans gaan krijgen. Eindeloos migranten importeren om de ouderlingen zorg betaalbaar te houden is ook geen oplossing, daarvoor is er gewoon te weinig werk en die mensen komen dan weer in het uitkeringsstelsel terecht en zijn dus ook een ballast en trouwens zij worden ook oud en hebben binnen X aantal jaar OOK recht op bijstand. Een oplossing, maar dat is dan weer een zwaar...
Candice tegen Gymbo
30/10/2017 11:26
Dat laatste moeten ze dan maar wel willen. Ik zou dat nooit willen en je kan ze er niet toe verplichten.

Het is ook een vicieuze cirkel, maar ergens in de nabije toekomst kan het gebeuren dat overheden zelf met dan echt inhumane maatregelen gaan komen en als er nu al over gedacht gaat worden, kan dat misschien wel voorkomen worden.
2
29/10/2017 15:00
Gelukkig nemen gepensioneerden niet aan het onderwijs deel, dus dat kost alvast geen geld. Het is altijd zo geweest; geboren worden , leven , ouder worden, sterven. Ouderen zijn niet altijd een blok aan het been , ze doen in grote getallen vrijwilligerswerk, zijn oppas ouders. Wordt door de overheid gestimuleerd, dus waarom af willen van de ouderen? Ze betalen ook zelf mee aan de zorg en houden de economie mede draaiende, dus wat is het punt eigenlijk?
1
29/10/2017 15:12
Even voor alle duidelijkheid: Ik zeg nergens dat ouderen een blok aan het been zijn en ik zeg ook niet dat ze niks doen en niet dat ik van ze af wil. Dat schrijf ik helemaal nergens!

Ik zeg niet dat ik van ouderen af wil maar ze kosten op den duur meer aan zorg en aan de economie dragen ze maar amper bij, Hoe ouder mensen worden, hoe duurder de zorg gaat worden en hoe zwaarder het gaat drukken op de AOW ... die moet dan nog verder omhoog om betaalbaar te houden.
Je moet naar de lange termijn kijken en naar de volgende generatie. Die mensen ... willen ook zorg en AOW en een g...
2
29/10/2017 16:54
Och en daarbij hebben vele mensen een baan dankzij die oudjes. Zo'n vaart zal het niet lopen, 10/90% is wel een scheve verhouding daaruit zou blijken dat er geen kinderen meer worden geboren en de oudjes het eeuwige leven hebben. De oudjes zijn ook niet de schuld van de overbevolking wereldwijd.
1
29/10/2017 17:22
Ik gaf een voorbeeld maar ervan uitgaan dat het wel meevalt is net als voorheen met het klimaat en broeikassen en vluchtelingen en noem maar op ... de ogen sluiten voor een enorm probleem en wat je nu nog kan aanpakken.
Ik zeg ook niet dat ouderen daar schuldig aan zijn. Dat staat echt nergens in het artikel geschreven.

Maar goed, jij vind het wel best die vergrijzing en of volgende generaties daardoor grote problemen gaan krijgen boeit je dan kennelijk niet, want het zal wel niet zo'n vaart lopen.

En met 10/90 worden er nog wel kinderen geboren, want dat is 10...
2
29/10/2017 19:37
En omdat je dat dus wereldwijd niet voor elkaar gaat krijgen moeten hier de ouderen maar het fatsoen hebben om 'plaats te maken', terwijl wij met ons belastinggeld via ontwikkelings- en noodhulp het bevolkingsoverschot in derdewereldlanden in leven houden?
De ongebreidelde groei komt uit de nieuwe generaties elders op de wereld en niet door de bejaarden hier. Maar men moet zo nodig ingrijpen: met voedselhulp, inentingen, medische zorg en vredesmissies als ze elkaar weer naar het leven staan. Zodra er ergens een epidemie opkomt rennen ze zich het vuur uit de sloffen om die zo snel mogeli...
1
29/10/2017 13:37
Bedankt voor de cijfers. Ik houd ze sporadisch bij, maar dit is kennelijk de nieuwste stand.
Ik heb het al vaker gezegd: het probleem ligt niet bij de ouderen: die zijn over 30 jaar sowieso weg. Het grootste probleem ligt bij de tot 40-jarigen: die planten zich te snel voort.
De reden daarvoor is dat zoveel mensen vinden dat je de kindersterfte moet bestrijden: met inentingen, betere kraamzorg, gezond water, voeding etc. Daardoor schakel je alle natuurlijke correctiemechanismen uit, en dat wakkert de bevolkingsgroei alleen maar aan.
Vooral in de landen die hun bevolking nu al...
1
29/10/2017 13:50
Ja maar die ouderen blijven wel komen. Maar daar worden we het niet over eens.

Kan me wel vinden in je antwoord. En zeker dat bij de islam de reden is om wereld suprematie te verkrijgen op die manier.

Er wordt ook veel te veel geïnvesteerd in het maar in leven houden van alles en iedereen. Een epidemie en hongersnood is vreselijk, maar misschien is het gewoon soms noodzakelijk. Hoe erg dat ook klinkt.


Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert