Laffe, bloedige terroristische aanslag in Barcelona.

Door Leonardo gepubliceerd in Nieuws en politiek

          

Laffe, bloedige terroristische aanslag in Barcelona.

 

Het was gisteren weer raak. Na een relatief rustige periode vond het islamitische tuig van IS sympathisanten het kennelijk weer tijd worden om mondiaal negatief de aandacht op zich te vestigen. Bij uw schrijver schieten woorden tekort om dit schorem te veroordelen. Een aanslag, zoals die gisteren met een bestelauto op de drukke toeristische Ramblas in Barcelona is gepleegd, dwingt uw schrijver thans om zorgvuldig de woorden voor dit artikel te kiezen. Want er liggen thans na het vernemen van deze weerzinwekkende aanslag woorden op mijn lippen, die ik niet aan het internet wil toevertrouwen. Er is overigens nog te weinig bekend over de daders om ze een plaats in de terreurgeschiedenis te geven. Weing is er nog bekend over wie ze zijn of waren ( want er schijnt er een te zijn doodgeschoten door de politie)  Wel was er snel een bericht op het internet en in de media verschenen, dat een IS  commando de verantwoordelijkheid voor deze gruwelijke en bloedige terreurdaad op zich heeft genomen.

Het terreurscenario van Nice van een goed jaar geleden, blijkt ook nu weer te hebben gewerkt. Men zoekt een drukke voetgangerspromenade in een bekende Europese stad en rijdt dan in volle vaart met een gestolen auto op het wandelende publiek in. Al dan niet eventueel ook nog om je heen schietend vanuit die auto. Hoge score aan slachtoffers is zo verzekerd. De vraag kan overigens wel worden gesteld of we dit gruwelijk moslimgeweld op onschuldige mensen, als Europese bevolking, nog langer lijdzaam moeten aanzien. Terwijl uw schrijver zich eveneens mateloos ergert aan de slappe reacties uit Europese moslimkringen ten aanzien van dit geweld.  We keuren dit geweld af, hoor je na een paar dagen uit de mond van een of andere Iman. Maar verder komt er geen enkele echte daadwerkelijke afkeurende reactie uit die kringen.  Trouwens: Men weet zelfs vaak wie de daders zijn. Doch een geloofsgenoot verraden is meestal te veel gevraagd.  Maar men zwijgt daarom liever gelaten.

Doch; wie zwijgt stemt toe heeft men mij altijd geleerd. Gezien het feit dat die terreuracties van dit smerige tuig door hun eigen religieuze achterban slechts schoorvoetend - en dan nog meestal  uitsluitend als gevolg van stevige politieke druk - worden veroordeeld, geeft naar mijn mening duidelijk aan hoe men in die Europese moslimkringen over dit soort aanslagen denkt.  Het wordt tijd dat onze o, zo wijze, uiterst correcte, doch intens slappe socialistisch-liberale bestuurders in Brussel, eindelijk eens gaan beseffen dat de oorlog tegen die vervloekte IS en zijn terroristische soortgelijke splintergroepen niet in het Midden-Oosten, doch hier - in Europa zelf, dient te worden uitgevochten. Terwijl uw schrijver tevens van mening is dat er in zo’n kort mogelijke tijd een aanpassing van het Europese justitiële apparaat dient te komen welke de politionele-inlichtingendiensten veel meer bevoegdheden geeft dan nu het geval is. Alsmede dat er heel rap Europese wetten komen die de veiligheid van burgers in de verschillende Europese landen, veel beter dan op dit moment, kunnen waarborgen. Tevens wordt het naar mijn mening tijd voor de invoering van een wet die dit soort religieuze terroristen en massamoordenaars, met gelijke munt kan bestraffen. Want besef wel, beste lezers. U kunt het slachtoffer van een volgende terroristische aanslag zijn...

Het al reeds flink op de proef gestelde geduld en tolerantie van de meeste Europese mensen ten aanzien van dit soort fanatieke religieuze figuren uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten welke de laatste jaren in onze landen binnenstroomt, neemt met dit soort aanslagen nog meer af, lijkt mij… Door het slappe Europese politieke beleid ten aanzien van deze vormen van religieus-terrorisme lijken we, als er niet snel drastisch politiek wordt ingegrepen, op weg te zijn om nog veel grotere problemen over ons zelf af te roepen…

 

Leest u ook eens dit artikel:  http://tallsay.com/page/4294980111/een-vrachtwagen-als-ultiem-moordwapen

©  Leonardo

18/08/2017 01:41

Reacties (37) 

6
18/08/2017 18:50
De Spaanse Guardia civiel maakt in de regel korte metten met terroristen, daarom zijn er gisteren na de aanslag in Barcelona 5 Jihadisten in Cambrils doodgeschoten... Hier volgen geen discussies of agenten welof niet hun wapen hadden mogen trekken.. hier denken wij alleen..'Good riddance'.
5
18/08/2017 19:15
En zo hoort het ook. Dat doen ze in Israël ook,
Alleen gebeurd het wel eens dat zo'n stuk afval dan gewond op de grond ligt te kermen ... en dan krijgt die een genadeschot. En dat vind niet iedereen leuk.
4
18/08/2017 19:23
Juist. Wie hier oorlog voert (uit wiens naam dan ook) tegen onschuldige civilisten verdient gewoon een kogel.
Gelukkig maar dat de Spaanse politie dat ook zo gedaan heeft, voordat er een heel circus opgetuigd wordt om uit te pluizen of ze wel goed bij hun verstand waren of alleen maar een beroerde jeugd gehad hebben.
1
18/08/2017 19:45
Goed aangepakt daar.
7
18/08/2017 16:32
Onze beleidsmensen kijken niet alleen toe naar de euthanasie van Europa, ze zijn bovendien over heel de lijn medeplichtig "aan schuldig verzuim". Onze "veiligheids" (??) maatregelen zijn niet alleen inadequaat maar men weigert in naam van de multiculturele illusie om het kwaad uit te roeien bij de wortel. Keer op keer zijn de bewijzen geschreven (in bloed) dat islam niet thuis kan horen in Europa, maar toch moeten we onze grenzen, harten, zielen en vooral onze portemonee openstellen voor mensen die niets willen bijdragen aan de gastlanden noch aan de beschaving. Ooit zal er een volkwoede ontke...
3
18/08/2017 19:35
Wat verwacht je van een cultuur die vindt dat je je vijand moet liefhebben, en dat je de andere wang moet toekeren als je geslagen wordt?
Het is maar goed dat de geallieerden in 1944 niet elke Duitser een 'eerlijk en humaan proces' gegund hebben, anders zaten we nu nog onder de nazi's.
Mensenrechten zijn o.k., voor allen die zich als mensen gedragen. Wie dat niet doet heeft ook geen recht op die bescherming: zo eenvoudig is dat. Daarom kunnen al die 'mensenrechtenactivisten' mij ook de rug op, met hun opgeheven vingertje over een 'humane' behandeling van terroristen.
4
18/08/2017 13:32
Walgelijke moorden. Nog even en we raken er aan gewend? Kijk maar eens op internet hoe omstanders de doden en gewonden filmden. Maar ja, zo reageert ieder mens weer anders.
3
18/08/2017 12:57
En zo zijn we weer op weg naar de volgende aanslag, want denk maar niet dat er veel gebeurt, hierna, er wordt niet ingegrepen, er wordt alleen maar nagedacht en we moeten vooral maar denken aan de slachtoffers en vooral niet bang zijn, het ons leven niet laten beheersen, totdat het jezelf overkomt. Wij vormen een te kleine groep om hier tegen in opstand te komen, maar ja, we kiezen steeds weer voor hetzelfde slappe kabinet, die weigert de grenzen te sluiten. Ik vraag me af, wanneer is Amsterdam of Rotterdam aan de beurt?
3
18/08/2017 16:33
Die is er al... aanslag in Finland...vandaag...rara wie zou dan nu kunnen zijn????
2
18/08/2017 17:47
Ja, ik las het net. Morgen de volgende?
1
18/08/2017 17:48
...en steekpartij in Duitsland.
3
18/08/2017 16:45
En grenzen sluiten zou helpen denk je? Helpt dat in andere landen? Nee. In Rusland ... kom je niet zomaar binnen en heeft heel wat aanslagen moeten incasseren. Brussel? Woonden in Brussel. Barcelona? Woonden daar. Manchester? London? Parijs? Ze woonden er. Charlie Hebdo? Joods Museum? Jerusalem? Orlando? San Bernandino? Nice? Berlijn? Ze woonden er. Amsterdam? Hij woonde er.

Mee eens dat er keihard moet worden ingegrepen maar de grenzen sluiten helpt totaal niet. Geef eens één voorbeeld waarbij dat heeft geholpen? En slap Kabinet? Was jij niet voor de SP? Dan had je pas een par...
3
18/08/2017 12:03
het enige verweer wat je hier ziet zijn loze praatjes, heel erg dat dit nu weer moest gebeuren.
5
18/08/2017 10:44
Dat jij je woorden zorgvuldig moet kiezen komt omdat de 'free speech' in onze EU democratieen inmiddels zodanig ingeperkt is dat je gevaar loopt om opgepakt te worden als je zegt wat je werkelijk denkt, omdat een minderheid van zogenaamd politiek correcte anti-fascisten hier de toon aangeeft en bepaalt wie wat mag zeggen.
Wie voor een streng(er) toelatingsbeleid en voor hardere maatregelen tegen fanatieke andersgelovigen is wordt onmiddellijk als nazi en fascist bestempeld - in Duitsland hebben ze daar een woord voor: die Nazi-keule schwingen (met de nazi-knots zwaaien).
Wat ze ni...
1
18/08/2017 12:39
Nou dan heb je mijn woorden niet goed begrepen, Zevenblad. Ik was zeer boos toen ik dit schreef. En was bijna in staat om on wel voeglijke woorden te gebruiken in mijn artikel. Of te wel straattaal. Verder houd ik me echt niet in als ik iets wil schrijven over die zogenaamde minderheden. Ben het met je vergelijking met de VS dan ook niet eens.
2
18/08/2017 14:22
Dan heb ik je inderdaad niet goed begrepen.
Over de V.S. en die bespottelijke 'beeldenstorm' daar hebben we het nog wel eens een andere keer.
Maar voorlopig ben ik blij dat nu de burgemeester van Nice eindelijk ook zegt wat ik al sinds jaren zeg: "We zullen de oorlog niet winnen met de spelregels van de vrede", aldus Estrosi.'
Ik pleit al jaren voor een oorlogsrecht als het om terrorisme gaat. Ons brave civiele strafrecht (en ook onze argeloze rechtspraak) is helemaal geënt op de mensenrechtsverdragen, die ook voor terroristen gelden. Dáár moet een eind aan komen, anders v...
3
18/08/2017 10:23
Ik sluit mij volledig aan bij de reactie van Yneke.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert