Genderneutraal is bullshit ... rot daar toch mee op!

Door Candice gepubliceerd in MENS EN MAATSCHAPPIJ

Genderneutraal is bullshit ...

rot daar toch mee op!

569c4b8b9a94c6708c2dc2393d7fef90_medium.

Eerst even een stukje over mijzelf en wie dat niet (nog een keer) wilt lezen kan gewoon doorscrollen.

Voor de 9.783.023.174e keer, ik ben geboren als een jochie zonder balletjes en zakje. Geestelijk ben ik echter altijd een meisje geweest en ik droeg als kindje van 10 al stiekem ondergoed van mijn zus. Bla bla bla sprong naar 25-12-1977. Die dag werd ik 18 en kwam ik naar beneden in (sletterige) kleding om dat wat ouders en familie was, keihard duidelijk te maken dat ik geen jochie maar een meisje was. Kreeg op natuurlijke wijze (mini) borstjes en alles ging als meisje. Ik werd toen letterlijk het huis uitgeslagen en getrapt en daarmee was het toedeloe familie en dat was dus in 1977. Bla bla bla sprong. Er is van alles gebeurd en is allemaal na te lezen, wel meer op Plazilla dan hier, maar uiteindelijk werd ik dus op 16 februari 1998 100% een vrouw. Ik weet dat ik soms schrijf dat ik transseksueel ben ... maar eigenlijk is dat een woord wat er niet hoort te zijn. Eenmaal omgebouwd ben je of vrouw of man en geen transseksueel. Voor ik dus 100% lichamelijk vrouw werd, was ik al een jaartje of 38 transgender. Niet te verwarren met een travestiet. Een transgender is gewoon een mens (dat vergeten velen nog wel eens) en mag zich vrouw (of man) laten noemen. Is wettelijk geregeld. En dus eigenlijk zou dat woord ook wel weg kunnen, ware het niet dat je dan een bende krijgt. Maar een transgender is heel gewoon in de eerste plaats een mens en daarna een vrouw (of man). Dus gezeik over 'anders' en 'juist mensen als zij' ..... hoort gewoon niet voor te komen in de hoofden van fatsoenlijke mensen.

e30d8c8421a7fc5522e1754ffdf446bc_medium.

Ach wat was ik nog jong. 48. ... met een blauw oogje.

Transgender Monica Overdijkink vindt de aanpak van de NS helemaal niks. "Transgenders hebben helemaal geen moeite met 'dames en heren'. Je bent jaren bezig geweest om van het ene naar het andere hokje te komen, je zit er niet tussenin"

Volgens Overdijkink is het een minuscuul probleem, en zijn er bovendien veel belangrijkere zaken. "We willen echte concrete zaken veranderd zien, zaken die helpen. Ongeveer 40 procent van alle transgenders is werkloos: dat is een schrikbarend percentage. De politici moeten ervoor zorgen dat deze mensen werk krijgen, dat is veel belangrijker."

Nou is niet alleen de taak van de regering, ze kunnen eraan meehelpen, maar het bedrijfsleven zal wel eens wat meer kunnen gaan doen dan ze tot nu toe doen. Maar jij hebt helemaal gelijk. Jaren doe je je best om als vrouw te worden geaccepteerd en dan stoppen ze je er nu maar gewoon tussenin. Dan zijn transjes weer wat we zo vaak genoemd zijn ... 'Dingen' en vooral 'Anders'!

Genderneutraal is bullshit ... rot daar toch mee op!

Dames en heren .... wat is daar nou mis mee? Helemaal niks en er is geen enkele transgender die er aanstoot aan neemt. Simpel omdat die trans een vrouw of man is en dus is dame of heer ook op dat transje van toepassing. Het is namelijk een mens. En net zoals alle andere mensen. Wij zijn allemaal mensen (uitzonderingen als terreurafval daargelaten). Maar goed, die hele hype over genderneutraal zijn heeft niet alleen met transjes te maken maar met ondertussen bijna het hele alfabet:

LGBTQIAP:

Lesbisch: vrouwen die op vrouwen vallen
Gay: mannen die op mannen vallen
Biseksueel: mensen die vallen op zowel mannen als vrouwen

Transgender: iemand die als vrouw is geboren, maar zich identificeert als man, en andersom
Queer: een parapluterm om je af te zetten tegen 'hokjes-denken'
Intersekse: mensen met zowel mannelijke als vrouwelijke lichaamskenmerken

Aseksueel: mensen zonder behoefte aan seks
Panseksueel: mensen die niet vallen op geslacht, maar op karakter of persoonlijkheid
Jeetje zeg ... dus als je iemand leuk vind, maar niet omdat het een man/vrouw is maar gewoon een leuk iemand. Dan ben je dus Panseksueel. En als je dus als vrouw of man een keertje geen zin hebt in seks (Kan dat echt?) en net op dat moment probeert een vrouw of man je het bed in te krijgen dan ben je dus een Aseksuele Panseksueel (want je vind die persoon wel leuk ... om zijn/haar karakter). Maar je bent een vrouw en je hebt last van veel lichaamsbeharing (toch meer mannelijk) en je valt op mannen en vrouwen en je wilt niet in een hokje zitten, dan ben je op dat moment dus een:

Biseksuele, Intersekse, Aseksuele, Pansexsuele Queer.

Zo ... wat ben je? Een BIAPQtje. Oftewel een Biapkuutje. ;-)

Wat een gekut met al die letters.

Het begint zielig te worden dat doordraven met genderneutraal moeten wezen. Je helpt er helemaal niemand mee en je bereikt mogelijk het tegenovergestelde. Mogelijk zeg ik, want het gaat dus ook inhouden dat je allemaal naar hetzelfde toilet gaat. Probeer je dat nou eens voor te stellen. Probeer het eens. U bent een man (echt een niks aan mankerende man, maar met in zijn hoofd het echt niet verkeerde normale man is man en vrouw is vrouw brein ... dat gaat voor de meeste mensen op) en u gaat naar een toilet in een restaurant en u komt daar binnen en daar staat ...... een vrouw zich op te maken, of met tietjesvulling (in de vorm van toiletpapier) haar beha vol te proppen of .... ze staat haar panty aan te trekken. Dan voelt u als man zijnde zich toch vreemd? En terecht? Of u zit op het toilet en u bent onvrijwillig getuige van een typisch vrouwenpraatje wat bij de wasbakken wordt gevoerd. Dan zit u daar en dat voelt dan niet lekker. Maar het kan dus ook anders. Dan ben je een transje en je gaat het toilet in en twee potenrammers zien dat (voor hen maakt het namelijk niet uit of je een ho of trans bent). Wat denkt u dat kan gebeuren? Ik zeg dit omdat het allemaal kan gaan gebeuren door het doordraven wat nu zo massaal aan het gebeuren is. Mensen gaan zich eerdaags ergeren aan al dat genderneutraliteitsgezeik en reageren zich dan af op ....precies diegenen die er niet om hebben gevraagd. Heb dat al eens eerder gezegd, een homo of lesbo valt lang niet altijd op. Als hij/zij niet in opvallende kleren loopt en niet hand in hand en gewoon heel normaal loopt ...dan krijgt hij/zij niet of nauwelijks problemen. Transjes zijn heel vaak wel herkenbaar en dan kan het COC brullen dat het de goede kant op gaat met de acceptatie, maar dat is pure bullshit.

"Het is een hele positieve stap, een kleine moeite met een groot plezier", vertelt Philip Tijsma, woordvoerder van COC Nederland, belangengroep voor de LGBTI-gemeenschap. De maatregel past in de koers die Nederland de laatste tijd vaart, zegt Tijsma. "Nederland is een relatief fijn land om te wonen als LGBTI." Uit onderzoek blijkt dat negen op de tien Nederlanders geen moeite hebben met homo's of lesbiennes.

Pssssssst Philip ..... doe dat onderzoek waar je het aan het einde over hebt eens over transgenders! Wat? Dat doe je niet? Nee natuurlijk niet ... ach stuurde jij niet ooit een transgender een COC tent uit? Ja dat was jij ... dat is waar ook ja. Dat meisje - Leona - ze wilde enkel wat drinken en meer niet.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het inderdaad belachelijk is dat als je een boek of zo bestellen wilt dat je dan je geslacht moet invullen.

47d9fe164537f0858196885fb6c0be96_medium.

Ik begon dit artikel met een korte samenvatting over mijn leven ..... heel kort en heel beknopt en ik heb alle rotdingen weggelaten, maar ik deed het dit keer niet om aandacht te vragen ... maar om me op te laden voor dit artikel. Ik ben er wel zo klaar mee hoe alles nu zogenaamd genderneutraal moet zijn, terwijl een transje dat bij het UWV komt te horen krijgt dat ze ook gewoon mannenkleren zal moeten gaan dragen wil ze kans maken op een baan. Dat is al heel wat transjes overkomen. Sterker nog ... er zijn UWV ambtenaren geweest die dreigden bijstandsuitkeringen van transjes te korten als ze niet als man zouden gaan solliciteren. En ik haal inderdaad bewust transjes eruit, omdat ik weet hoe moeilijk die meiden het hebben. Een homo, lesbo, bietje, en die andere verzinsels worden bijna niet afgewezen om hun geaardheid ... transjes zijn hetero en worden wel afgewezen, enkel omdat ze zijn wat ze zijn en wat ze in de ogen van 'anderen' dus niet zijn. En daarom kom ik meer op voor die meiden dan voor een homo, lesbo of bietje.

Laten we eens normaal gaan doen en gewoon elkaar accepteren, dan heb je geen genderneutraal of wat voor gejengel dan ook nodig! Alles draait om dat ene woord. Accepteer elkaar en dat van twee kanten. Accepteer holebi's en transjes en andersom moeten holebi's en transjes accepteren dat echt niet iedereen zich prettig voelt met hun. Dat is gewoon menselijk. Je kan iemand niet dwingen geen moeite te hebben met andere geaardheden of met transjes. Dus ... accepteer elkaar gewoon en laten we eens normaal gaan doen en stoppen met al die overbodige extra zeikdingen.

Voordelen:

Heeft het ook voordelen? Ja hoor .... voortaan samen douchen,

Gevangenissen met gedeelde cellen, kunnen dan met een man en een vrouw samen in één cel. 

Op ziekenhuiszalen kun je dan als vrouw op één zaal met vijf kanjers van mannen liggen. Yessss. ;-)

En Korfbal wat een mooie sport is, gaat de sport van de Wereld worden. Dat is een genderneutrale sport.

33b5efc357ff9b3a63f3ddc5e42bef13_medium.

*Candice*

https://tallsay.com/page/4294977491/onderdrukking-en-vernedering-in-north-carolina

https://tallsay.com/page/4294978055/dit-is-en-blijft-voor-mij-onaanvaardbaar

https://tallsay.com/page/4294977476/het-lot-van-transgenders

https://tallsay.com/page/4294981028/over-lhbt-canal-parade-en-wat-mij-dwars-zit

https://tallsay.com/page/4294981067/het-gaat-niet-beter

https://tallsay.com/page/4294990909/gewoon-een-praatje-over-holebi-en-transjes

 

28/07/2017 15:36

Reacties (34) 

1
04/08/2017 12:50
Mijn eerste reactie toen ik het op het nieuws hoorde was "wat een onzin", en eerlijk gezegd heb ik meer van soortgelijke reacties gehoord. Men begint een beetje door te schieten.
04/08/2017 13:02
Dat is het ook en daar helpen ze transgenders niet mee, integendeel. Nou gaan mensen het dadelijk transjes kwalijk nemen dat ze voortaan geen dames en heren toiletten meer hebben.
1
29/07/2017 23:18
Hum, velen beoordelen al deze dingen op basis van hun eigen idee, ik niet.
Candice tegen Jos
30/07/2017 06:06
Het gaat erom dat mensen elkaar accepteren.
1
29/07/2017 17:36
Men wringt zich in allerlei bochten om toch maar zo politiek correct mogelijk te zijn. Uiteindelijk doe je het nooit goed.
Zelf ben ik al jaren gender neutraal, maar dan op mijn manier. Als er voor het herentoilet een rij staat, maak ik schaamteloos gebruik van de 'dames' als daar niemand is. Het liefst gebruik ik het invalidentoilet: lekker ruim en meestal het schoonst.
29/07/2017 17:43
Het is gewoon een hype aan het worden en je helpt er niemand mee. En dit is eigenlijk allemaal voortgekomen uit die vreselijke wet in North-Carolina.
1
29/07/2017 13:27
Ja, de hokjesgeest...
Simpele zielen kunnen het anders niet allemaal bijhouden. Beoordeel mensen gewoon op hun gedrag, dat is in de meeste gevallen ruim voldoende.
Om nu de indeling in mannetjes en vrouwtjes op te geven: daar is een ingrijpende verandering van de cultuur voor nodig, en dat redden we niet in de eerstkomende 100 jaar. Daar helpen ook deze bespottelijke initiatieven niet bij, in tegendeel.
1
29/07/2017 13:39
Precies. Dat is het enige dat van belang is.
En je moet dit ook niet gaan veranderen, want de meeste mensen willen dat niet. Dat zijn allemaal gewone mensen die geen moeite hebben met een ander iemand, maar wel graag alles willen houden zoals het is ... en hoort en als je toch datgene wat Wereldwijd overal hetzelfde is ... toiletten ... zo gaat veranderen, dan ga je gezeik krijgen. En niet een beetje ook. Het kan toch al alleen in het westen, want ik denk niet dat een land als ... Iran mee zal doen.
1
29/07/2017 09:30
Laat ieder toch lekker zichzelf zijn, niet alles in een hokje willen plaatsen, we zijn bovenal allemaal mens. Je hebt helemaal gelijk, goed geschreven
29/07/2017 09:51
Merci en dat vind ik dus ook. We zijn vrouw en man en meer niet.
1
29/07/2017 01:33
Goed artikel van je. Als men echt iets accepteert en respecteert hoeft het niet zo een groots iets van gemaakt te worden, het komt op deze manier eerder over als; zie ons eens iedereen accepteren, maar ondertussen.
Leuk hoe jij de voordelen benoemd ;-))
1
Candice tegen ----
29/07/2017 03:17
Merci.
En zo is het ook ...totaal verkeerde aanpak, terwijl het gewoon om acceptatie gaat.

Ja die zijn er en aardig. ;-)
1
28/07/2017 22:47
Te gek om daar verder nog woorden over vuil te maken.
....en dan die muts van de NS met haar big smile smoelwerk. brrrrrrrrrrr.
Ook op het nieuws gezien???
1
28/07/2017 22:55
Nee het nieuws heb ik niet gezien.
Maar inderdaad het is bespottelijk zoals ze nu bezig zijn. Daar help je niemand mee, je zorgt enkel voor meer gezeik.
1
tegen Candice
29/07/2017 00:11
Ja, meer gezeik en verkeerde aandacht!
1
29/07/2017 03:15
Precies.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert