Het nieuwste testament volgens de verlichte San Tronco deel 52

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                            th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

Buiten gekomen liep ik Celema tegen het lijf en die raakte zijn voorhoofd even aan tussen zijn wenkbrauwen. Dat gaf mij een schok! 'Grapje, roodkapje,' lachte José die een bijzonder gevoel voor humor had, 'al die Jute mannen doen dat als zij een vriend tegenkomen.' Ik lachte mee als een boer met kiespijn. 'Weet je Celema,' zei ik,' valt het je op dat Arabieren ook hun voorhoofd aanraken als zij elkaar begroeten? Zij schudde elkaar's linker hand raken dan hun hart aan, hun lippen en dan hun voorhoofd.' Celema keek mij onderzoekend aan, 'nou nee dat zou ik zo net niet weten, maakt dat wat uit?' 'Net als de Jute mannen,' legde ik uit.

'Jij,' zei Celema, 'je hebt een ponche nodig en een café solo en bij mij gaat er wel een barecha in en hij tornde mij mee naar de bar aan de overkant, de 'Casino'. 'Okay,' zei ik, 'dat lijkt mij een goed voorstel.' en even later zaten we aan een tafeltje dat het plein overzag.

'Wat had je nu net over Arabieren, de moros,' vroeg mijn barecha minnende vriend. Die schudden elkaar's linkerhand en raken dan hun hart aan om aan te geven dat er geen slecht gevoel is naar de ander toe, en daarna de lippen om aan te geven dat zij niet kwaad zulen spreken over diegene die zij begroeten en als laatste tikken zij hun voorhoofd aan en dat betekent dat zij geen slechte gedachten zullen koesteren over de begroette persoon. 'Dat is wel mooi,' vond José, 'wij tikken alleen ons voorhoofd aan als wij iemand gek vinden.'

Hij draaide zich om toen hij Joachina zag passeren met het dienblad. 'Een ponche en een solo,' riep hij, 'en voor mij..' 'Een barecha,' vulde het meisje lachend aan.

'Juist,' pakte Celema de draad weer op, ' en dat komt uit het land van de moros, wie had dat verwacht, daar komt meestal alleen ellende vandaan, het zijn apenlanden.' 'Het gaat om het voorhoofd aanraken,' zei ik, 'net als bij de jutemannen.' 'Dat zijn toch geen Arabieren,' glimlachte Celema, 'die zijn zoals wij, normaal, nou ja vrij normaal.' Wat discrimineerden Andalusische mensen toch, zonder het te beseffen, dacht ik, maar ja zij waren dan ook 700 jaar overheerst geweest door de 'Moros' dat verandert je perspectief wel. 'Celema, Celema,' zei ik quasi bestraffend, 'in mijn geboorteland heb je problemen met zulke uitspraken.'

'Kom nou,' zei mijn vriend terwijl hij zijn barecha aanpakte van het meisje en daarna mijn koffie en ponche van het dienblad aanreikte, 'een land heeft een lang geheugen, 'jullie hebben wat problemen gehad met de Duitsers, iedereen weet dat, hoe noemen jullie onze mede Europeanen in je eigen kring?' 'Hmm moffen,' antwoordde ik en ik besefte dat een land inderdaad een lang geheugen heeft want de oorlog lag al weer 72 jaar achter ons en de meesten van ons hadden die niet meegemaakt.' 'Het gaat er eigenlijk om, dat het gebaar uit het Oosten komt en dat zij luisteren naar muziek in kwart noten, ook Oosterse muziek en steeds naast mijn Cortijo lopen te trommelen.'

                            th?id=OIP.pmNdthJxomkmCB7tfpvK1QEsDH&w=3

'Rustig San, rustig,' raadde José mij aan, neem een slok en neem afstand van al die jutemannen onzin.' Ik kwam niet door dat was duidelijk, net toen ik wilde zeggen dat ik het wel erg belangrijk vond, schoof Paco van de gemeente aan. 'Hola,' zei hij, ' de andere tafeltjes zijn bezet en ik heb maar even pauze.' 'Ga zitten nodigde José hem uit en ik vroeg, 'hoe gaat het met de inschrijvingen?' 'Man breek mij de bek niet open,' zei de ambtenaar met een getergde blik, 'het zijn er nu nog meer, we hebben net de 700ste inschrijving verricht.'

'Kijk Celema,' zei ik,' en ik hief mijn vinger op, Paco heeft 700 jute mannen ingeschreven en dagelijks komen er meer bij. Die zijn allemaal stemgerechtigd. Dat betekent dat buiten de gewone stemmers, en Paco zei dat dat er zo'n 2300 waren, dat klopt toch,' vroeg ik zijdelings aan Paco, die ter bevestiging knikte, 'er nu 3000 stemgerechtigden zijn met bijna een derde als jute man.' Dat registreerde als een bom.

Het bleef even stil en toen ging ik door, 'stel dat er volgende week nog eens 700 jute mannen ingeschreven zijn dan hebben wij in het dorp 3700 mensen die stemmen mogen waarvan 1400 juten zijn. Er gebeurt in feite niets anders dan dat de balans verschuift. Laten wij nog eens week verder gaan met dezelfde groei, dan zijn er 4400 stemmers en daarvan zijn 2100 de juten. Binnen een paar maanden maakt het helemaal niets meer uit wat wij stemmen want het Jute bestanddeel heeft de meerderheid en kan dan alles er in stemmen wat zij maar willen.'

'Allemachtig,' reip Celema,' kun je dat niet stoppen Paco?' 'Nee,' antwoorde de gekwelde ambtenaar, 'zij zijn volwassen en als zij zich in onze gemeente vestigen dan mogen zij hier stemmen.' Hij riep de dienster aan, 'nog een rondje,' zei hij. 'Dat is niet de oplossing,' zei ik.

'Wat is de oplossing,' vroeg José? Ik keek hem mistroostig aan, 'die is er niet,' sprak ik langzaam uit.

San Daniel 2017

lees ook deel 53

landingspage-san-daniel

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

 

 

Bronnen:

The Book of Enoch- The Reluctant Messenger. Retrieved 14 June 2014.

The Book of Enoch. "The Book of Enoch as translated into Ethiopic belongs to the last two centuries B.C. All the writers of the NT were familiar with it and were more or less influenced by it in thought"

Nathaniel Schmidt, "Original Language of the Parables of Enoch," pp. 343–345, in William Rainey Harper

John J. Collins in ed. Boccaccini Enoch and Qumran Origins: New Light on a Forgotten Connection 2005 ISBN 0-8028-2878-7, page 346

P. Flint The Greek fragments of Enoch from Qumran cave 7 in ed.Boccaccini Enoch and Qumran Origins 2005 ISBN 0-8028-2878-7,

Nibley, Hugh (December 1975), "A Strange Thing in the Land: The Return of the Book of Enoch, Part 2", Ensign

https://nl.wiktionary.org/wiki/Ezau

Van Gogh (2009), Letter 535 To Theo van Gogh. Nuenen, on or about Tuesday, 13 October 1885:

Carolyn Lee. Adi Da: The Promised God-Man Is Here by The Ruchira Sannyasin Order of Adidam Ruchiradam. Amazon.com. ISBN 1570971439.

Tiele, CP (1912). "Appendix: some Buddhistic parallels". The religion of the Iranian peoples. I. (from the German) with Darmesteter's sketch of "Persia" and Goldziher's "Influence of Parsism on Islam (1st ed.). Bombay: The Parsi Publishing Co. p. 159. No one who has studied the Zoroastrian doctrine of the Saoshyants or the coming saviour-prophets can fail to see their resemblance to the future Maitreya.

Lutyens, Mary (1975). Krishnamurti: The Years of Awakening. New York: Farrar Straus and Giroux. ISBN 0-374-18222-1. Biography (partial) of Jiddu Krishnamurti, the presumed "vehicle" of the Maitreya in the 20th century, describes the events in some detail

Eakin, R. M (1973). The Third Eye. Berkeley: University of California Press.

Xiong, Wei-Hong; Solessio,Eduardo C.; Yau, King-Wai (1998). "An unusual cGMP pathway underlying depolarizing light response of the vertebrate parietal-eye photoreceptor". Nature Neuroscience

https://nl.wikipedia.org/wiki/Derde_oog

28/06/2017 09:29

Reacties (1) 

1
28/06/2017 11:24
Zo gaat het... de macht van de getallen.
Ben benieuwd.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert