Antisemitisme zal nooit verdwijnen ...

Door Candice gepubliceerd in Israël

Antisemitisme zal nooit verdwijnen ...

b428018c540a619886ad59c06f0f865e_medium.

https://www.feestdagen-nederland.nl/feestdagen-2017.html

Op de lijst van alle Nederlandse feestdagen worden wel islamitische daagjes zoals ramadan, offerfeest en het suikerfeest vermeld ..... alsof ook maar één normaal mens dat wil vieren. Op diezelfde lijst staan ook dagen als Moederdag, Dierendag, Zomertijd en noem maar op, maar wat niet op die lijst staat zijn Joodse feest/gedenkdagen. Wel islamitische, maar geen Joodse. Om dit nu al antisemitisch te noemen gaat me te ver, maar ik vind het wel opvallend. Wij die een Joods-Christelijke cultuur hebben sinds 1579 vermelden wel onzindagen als ramadan en zo op die lijst maar niet Jom Hashoa (Holocaust herdenkingsdag ... was dit jaar op 23 april), ook niet de grote verzoen dag (Yom Kippur) op 30 september en kan er nog wel een heleboel noemen. Het hoeft ook niet van mij, want dit is Nederland en je hoort ook nooit Joden vragen om die dagen te vieren/herdenken. Dat doen ze zonder dat hun dagen op die lijst staan en ik herdenk enkele ervan en vier voor mijzelf Jom Ha-atsmaoet (Joodse onafhankelijkheidsdag) en uiteraard 14 mei, daar dat de dag was dat in 1948 de staat Israël werd uitgeroepen.

Maar zoals gezegd, dit is Nederland en dan hoef je die dagen niet te vieren/herdenken maar dan uiteraard ook geen dagen van een religie die onze normen en waarden, onze cultuur en onze samenleving afwijst. Joden leven al eeuwenlang in Nederland en ze hebben nooit voor problemen gezorgd ..... dat kan je van die andere religie niet zeggen. Ben ik bevooroordeeld? Ja, maar dat was allang bekend.

e9ab27ab13a14ae51f5af67003c02b0f_medium.

Dit bovenstaande was eigenlijk even mijn gal spuwen omdat ik het vreemd, onterecht en ook tragisch vind. Net zo tragisch als het feit dat scholen geen Kerst en Pasen meer vieren, omdat de moslims zich daardoor beledigd of wat dan ook voelen. Dit is Nederland en wij vieren die dagen zoals wij dat willen en horen niet toe te geven aan een barbarenreligie dat onze normen en waarden en onze cultuur en samenleving wil vernietigen. Net zo absurd als het feit dat mensen janken om het feit dat wij Zwarte Pietjes en Pieternelletjes hebben. Net zo bespottelijk als dat Turken in Nederland zeggen dat Erdogan hun leider is ... Rot dan toch op naar dat geitenneukersland! Dit is Nederland en ja we mogen van mij dagen van een andere religie of cultuur vieren en zelfs herdenken, maar als je het van de ene (iets meer dan een halve eeuw in je land) wel viert of op lijsten zet, waarom dan niet van een andere die veel dichter bij onze samenleving staat en waar we veel meer historie mee hebben?

76db125f6a2157c266f8509d158e8fe4_medium.

Het toenemend antisemitisme:

Het valt gewoon niet te ontkennen, het antisemitisme groeit als kool en heel wat Joden vertrekken of zijn al vertrokken uit veel West-Europese landen vanwege dat antisemitisme. Keppeltjes die van de hoofden worden getrokken (en wat ook met hoofddoekjes van moslima's gebeurd) sissende etters die de Hitlergroet brengen, uitlatingen (goedgekeurd door de SP) als Hamas, hamas, Joden aan het gas, fysiek geweld, aanslagen, noodzakelijke beveiligingen, spandoeken met teksten als dat de echte definitieve holocaust nog zal komen en ga zomaar door ..... maar met name het kleinschalige en wat niet wordt opgepikt. Het kan zijn dat het sommigen van u wel eens is opgevallen dat voor mij Israël boven alles gaat ... kan zijn hoor dat sommigen dat wel eens hebben gemerkt. Maar om heel eerlijk te zijn hou ik me hier nog best wel in. Op You Tube en/of andere sites daarentegen vlieg ik er veel harder in. Zonder schelden overigens. Dat doe ik niet omdat ik het leuk vind, maar soms kom je iets tegen waarin dingen gezegd worden die mijn bloed doet ontploffen. Heb dan ook al menigmaal van alles naar mijn hoofd geslingerd gekregen en forse bedreigingen op vooral extreme sites waar je dan zo ineens op terecht komt. Al die beledigingen en bedreigingen werken bij mij precies averechts en ik wordt dan nog wat feller en uiteindelijk schopt een beheerder van zo'n site me er dan snoeihard van af. Ik heb het nu dus over echte extreem-rechtse sites. Bij dat vergeleken is de PVV een nette club. Wilders heeft ook best vaak gelijk, maar ik keur zijn extreme uitlatingen en 'oplossingen' pertinent af.

03b339d927f1042c4f4afb4e04ad770e_medium.

Dit is in Nederland!

Het groeiende antisemitisme komt niet alleen uit de nog steeds toenemende stroom moslims, maar ook van (populairder wordend dankzij die massa instroom) extreem rechtse partijen. Feitelijk is de PVV de enige parij aan die kant die precies het tegenovergestelde is op dat gebied. Marine Le Pen zegt dan wel niet antisemitisch te zijn, maar komt ook niet met een precies tegenovergesteld geluid en ik denk zelfs dat de PVV door hun pro-Israël houding wel eens stemmen heeft kunnen verliezen. In Nederland dien je tegenwoordig pro-Palestina en anti-Israël te zijn. Net zoals bijna overal op de Wereld, want anders maak je de Arabische Wereld boos en toon je te weinig medeleven met al die arme Palestijnen ..... waarvan de meesten liever met Israël vrede sluiten om op die manier het voor iedereen beter te maken dan Hamas en ander afval te moeten steunen.

Maar het antisemitisme groeit enorm en dus vanaf twee kanten en het is gewoon zo dat die extreme sites en partijen in populariteit toe zijn genomen sinds die massa instroom en en passant worden ze op die sites en bij die partijen ook maar even antisemitisch beïnvloed.

http://nos.nl/artikel/2170558-cidi-wil-site-met-lijsten-joodse-nederlanders-en-volksvijanden-offline.html

db21392290cff7faccb37a78c959c9ea_medium.

Ik las dit bericht en ik kon er eerst niet aandacht aan schenken, gewoon omdat het een artikel zou zijn geworden die alle toelaatbare proporties te buiten zou zijn gegaan. Ik heb dus echt gewacht tot ik wist dat ik er 'normaal' over zou kunnen schrijven. Dit is namelijk wel zo vreselijk erg en het is wat het CIDI zegt. Het lijkt gewoon op Jodenlijsten uit de Tweede Wereldoorlog. Het stelletje gore lafbekken die dit hebben gedaan mogen ze van mij echt helemaal aan gort snijden, schieten wat dan ook. Als ze maar zolang mogelijk pijn lijden. En ik noem het lafbekken, want ze durven zich niet eens bekend te maken. Dan heb ik echt heel wat meer respect voor iemand die wel openlijk uitkomt voor Jodenhaat. En voor zo iemand is mijn respect minder dan nihil. Let op. Ik zeg uitkomen voor Jodenhaat en dat is niet hetzelfde als pro-Palestina zijn of Joden gewoon niet mogen en ze veroordelen om hoe ze dus de Palestijnen behandelen. Dat is namelijk iets anders, dat is een gewone menselijke opvatting en daar kun je achterstaan en je kan het er niet mee eens zijn .... maar deze lijst die ze publiceerden dat is je reinste Jodenhaat.

Als je dit soort afvalberichten leest dan is dat een heel duidelijk teken dat het antisemitisme groeit en je hoeft maar links en rechts op fora te kijken en je leest woorden als een Holohoax. Het doelbewust ontkennen van de holocaust. En dan kijk je naar de fotootjes of in dat geval avatars (plaatjes) en dan kan je maag zich omdraaien, net zoals je kunt lopen kotsen van de gebruikte nicknames. Mij is wel eens kwalijk genomen wanneer ik zei dat ik het beter zou vinden als er alleen met gezichtsfoto's en echte namen kan worden gewerkt. Dat is een opvatting van mij ... en daar hoeft u het niet mee eens te zijn, want daar bent u vrij in. Ik zeg zulke dingen dan niet eens zozeer voor op fatsoenlijke sites zoals Tallsay (al schrijf ik dat daar wel neer) maar meer omdat je daardoor dat soort typetjes die er enkel op uit zijn om hun walgelijke extreme uitingen te spuwen kunt aanpakken. Geen idee of dat effect zou hebben, maar dat is eigenlijk waarom ik dus voorstandster ben van gewone openheid op dat gebied. Is dus maar mijn mening. Bovendien kun je als site daardoor heel veel typetjes die met bewust gekozen beledig/irriteer namen komen van je site weren. Maar dat is maar een idee van mij. En geen echt serieus idee. Storen aan irri naampjes doe ik me overigens niet. Ik blokkeer ze gewoon en dan ben ik er ook vanaf.

7f4ff6fdd86a9aa6ccf7d232d891eb2c_medium.

Antisemitisme zal nooit verdwijnen. Het neemt alleen maar toe en het domme van alles is dat al die Jodenhaters eigenlijk niet eens weten waarom ze anti-Joods zijn. Kijk ik kan me nog voorstellen dat er onder Palestijnen die haat kan bestaan ... zoals andersom net zo terecht kan bestaan, maar diezelfde Palestijnen die zich massaal tot de islam bekeerden, want daar kregen/krijgen ze de bakken met geld voor terreur vandaan, moeten zich eens gaan realiseren in hoeverre ze eigenlijk welkom zijn in al die landen. Jordanië? Niet. Libanon? Niet. Syrië? Niet. Iran? Niet. Saoedi-Arabië? Niet. Turkije? Niet. En in welk land in het Midden-Oosten zijn Palestijnen gewoon welkom, mits ze niet voor terreur komen? Goh ... in dat ene land waar ze tegen strijden, in Israël.

Als de Arabieren in 1937 ja hadden gezegd tegen deze oplossing, was die staat er toen al gekomen. Als de Arabieren er in 1947 ja tegen hadden gezegd, was die staan toen ontstaan. Als de Arabieren in 1967 niet tot “nooit vrede, erkenning of onderhandelingen met Israël” hadden besloten, had die staat kunnen ontstaan. Als Yasser Arafat er in 2000 of in 2001 ja had gezegd, was die staat er toen gekomen. Als Mahmoud Abbas in 2008 ja had gezegd tegen Ehud Olmert of in 2014 tegen Barack Obama, had die staat er kunnen zijn.
Maar al deze keren in de afgelopen tachtig jaar was het antwoord van de Arabieren en Palestijnen steevast “nee” als het om de tweestatenoplossing ging. En altijd om dezelfde (hoofd)reden: het überhaupt niet kunnen accepteren van een Joodse staat.

Mocht u ooit in Israël komen dan zult u versteld staan te kijken op hoeveel plaatsen Palestijnen en Israëliërs gewoon naast elkaar leven, samen werken en samen plezier maken. Die haat zit daar niet, maar ergens anders. Als alle Palestijnen in Israël daadwerkelijk in opstand zouden komen, dan had Israël pas echt een enorm probleem. Er wonen ongeveer 1,5 miljoen Palestijnen in Israël. Dat is ca. 20% van de totale bevolking.

09af64a57a4c668d7f15c9f714b7dc54_medium.31edb6411a6588352aca86405018d1cf_medium.bccafa56f191ecaaa56440b2153ff177_medium.cff7e84f9683c6ed5fb48937572db973_medium.813c8e077a9470a0baf01837a7a8b013_medium.

Vijf keer Joden en Palestijnen ... er is geen verschil. De moslimwereld blijft het in stand houden.

*Candice*

 

29/04/2017 13:34

Reacties (6) 

1
02/05/2017 14:53
ja volgens mij heeft het ook te maken met al die terreur in de wereld, dan wordt er altijd een volk bij gehaald om de schuld te geven, die er dan niets mee te maken hebben.
1
02/05/2017 14:55
Dat is het manco van de mensheid. Dat zal altijd zo blijven. En vooral blijven buigen voor de islam, want die mag je schijnbaar niet boos maken.
1
30/04/2017 14:03
Joodse feestdagen moeten van mij niet 'op de kalender' komen maar de islamitische mogen ook verdwijnen. Hier zijn ze nu al aan het ruziemaken ivm volgend schooljaar: 1 september valt blijkbaar op één van hun vereringsdagen (om het maar zo te noemen) dus verschillende groeperingen opperen al om de eerste schooldag op te schuiven omdat de moslims toch thuisblijven op die andere dag. Misschien kunnen we nog wat meer naar de pijpen van... dansen en ons dan alweer afvragen waarom het zo lachwekkend (of juist niet) misloopt.
1
Candice tegen Ktje
30/04/2017 14:16
Dat vind ik ook. Als je het ene toelaat ... wat pas een halve eeuw hier is en het andere dat al vijf eeuwen deel maakt van onze cultuur niet ... dan ben je verkeerd bezig.
Laat ieder land in eigen land hun dagen vieren en herdenken. En leef je in een ander land, dan doe je het gewoon binnenshuis of in je kerk whatever.
Het is ook te gek voor woorden aan het worden.
Ze willen echt alles op hun manier hebben.
Ik was net even aan het wandelen en passeerde een oude moslima en die keek me toch eng aan ... mogelijk vanwege mijn davidster om mijn nek, of omdat ik niet degeli...
1
Ktje tegen Candice
30/04/2017 14:22
Veel van die oude moslima zijn angstaanjagend: twee norse ogen komen vanonder hun carnavalkostuum heen... ik ga niet gekleed in mini maar je ziet uiteraard wel mijn vormen (hoe zeg ik nu wat ik bedoel?!;) - ik ga toch echt geen zak over me trekken... binnenmonds ben ik al menige malen naar de hel gewenst veronderstel ik. Ik denk niet dat die davidster er veel mee te maken had.
1
Candice tegen Ktje
30/04/2017 14:34
Ik snap je. ;-)
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert