Broed het of broed het niet? Een Ei? ....

Door Ptries gepubliceerd in Persoonlijke ervaringen

e59e65cb88f1ea9a202b20ffab086eed_medium.

Het zit al een tijdje te broeden bij me, dus ja, het broed doch, het is geen ei, ik ben geen haas, .... Ik heb er wel behoorlijk hinder van. Het gaat over de twijfels van gevoelens die ik heb voor een man waar ik een tijdje samen mee was, een stelletje was. Ik weet onderhand geen blijf met deze twijfel en gevoelens.

Ik twijfel over die echtheid ervan; ik weet wel voor 100% zekerheid, dat onze relatie geen kans gekregen heeft. Niet eens door ons zelf als wel door zieke en verdriet.

2062ee6d94779300c7f1861c7f0fc6d8_medium.

Het was voor beiden een moeilijke fase van ons leven, ik zat nog met mijn echtscheiding, hij met allerlei andere dingen.

En dan, slechts maanden na onze ontmoeting en de ontmoeting met zijn zussen, werd zijn jongste zusje terminaal ziek.

Ze was voor mij een nieuwe vriendin, we klikten erg goed met elkaar, ik nam grotendeels de mantelzorg op me, ..... We waren enkel nog bezig met helpen, iets waar ik geen spijt van heb, ik zou het morgen opnieuw doen. Doch, er was geen tijd voor ons, de zorg voor anderen, geen tijd nemen om elkaar beter te leren kennen, niet even een weekend er tussenuit knijpen met elkaar, we waren beiden aan het overleven in plaats van echt leven.

ce27e40ebc410cc6d0b17e52eae0c3c3_medium.

En toen ik klaar was, dat was pas na de uitspraak, waarin ik eindelijk van de schulden van mijn ex vrijgesproken werd en me echt vrij voelde, kreeg ik van hem te horen dat ik hem, een keer teveel heb weggeduwd,  …. het was uit.

Ik was weer alleen.

We zouden vrienden blijven en dat zijn we theoretisch ook. Praktisch voel ik weinig van een vriendschap langs zijn kant, zo warm hij eerder was, zo koel is hij nu tegenover mij. In zijn reacties is hij best kil tegen me, of ik weer zelfmedelijden heb met mezelf vraagt hij dan. Hij heeft het blijkbaar niet, wil er ook niets van weten, .... Niet één keer vraagt hij mij mee uit, elk initiatief komt van mij uit en dan nog heft hij of, geen tijd, om daar geen zin in, of hij heeft het druk, ......

Hij vraagt me wel op te passen op zijn schatjes van katten een tijdje terug, hij ging op vakantie drie weken, .... daar ben ik wel goed voor dus. Of ik ben wel een maatje wanneer hij via mij iets kan verdienen, wanneer hij er profijt uit haalt financieel.

Ik blijf niet gek. Eigenlijk ben ik best boos op mezelf en ook op hem; hoe hij mij nu af en toe totaal niet als een vriendin behandeld, mij wel alszijnde een vriendin benoemt. Hij verteld in ieder geval, deze vriendin, mij dus, niets. Niet iets vertrouwelijks, niet iets wat hij meegemaakt heeft, ....nul.

8d7554178e0cde974d2270e6b2be1ea1_medium.

Hij neemt wel dingen van me aan, soms komt hij bij toeval bij mijn stamcafé, ik ben dan blij hem te zien, bied hem een biertje aan wat hij graag aanneemt, een rondje terug is zelden, ...... en ook de vouwwagen bijvoorbeeld, die ik gratis gescoord heb, pakt hij zonder mij te vragen mee om vervolgens met anderen, vrienden van hem, ervan te genieten, .....

Hij doet mij pijn daarmee en hij staat er geen moment bij stil tenzij ik het zeg en dan vind hij mij een zeurkous of zit ik met een zelfmedelijden.

Het is voor mij moeilijk om me dit niet aan te trekken; hij is van een grote gever, naar enkel een nemer veranderd. Hoe kan dat zo? Wa het dan niet echt van hem? 

ab6e929c482ea2f540ad3be17375651e_medium.

Wanneer ik dit alles overlees, waarom denk ik dan nog verliefd te zijn op hem? Dit heb ik toch niet nodig nu? Iemand die je het merendeel links laat liggen, wie ik steeds moet vragen, ...... me af en toe ff een berichtje terug stuurt, hij heeft mij tot hiertoe niet één keer mee gevraagd om iets leuks te gaan doen, zelfs niet met anderen erbij, of hij heeft me ook niets verteld over wat hij doet, met wie hij misschien nu is, of er iemand is, …. hij laat me zwemmen, misschien zelfs verdrinken.

Deze vriendschap is sowieso niet de vriendschap die ik wil, niet met hem, niet met iemand anders. Ik ben van de hechte vriendschappen, ik heb dat in het verleden al wel vaker geuit tegen hem. Zijn respons was daar niet zo goed op, of hij gaat gewoon weg, of hij zucht verveeld, kijkt me vervolgens aan afsof het in Leuven staat te branden, ….. ik durf nu bijna niets meer te zeggen.

En ik denk ook wel; verdorie P’tries, niet nu, .... je bent zo goed bezig met alle andere dingen, .... je verdient ook een vele malen betere behandeling dan dit, waarom zou je dit willen, wat doe je jezelf aan? Je merkt het toch, hoeveel blauwtjes moet je nog lopen? Zit je op een gouden ei te broeden misschien, nee toch? Weet je het nu nog niet?

Jij verdient de Love Of Your Life, een man die een stapje verder, hoger, dieper met en voor je wil zetten, iemand waar jij je verbonden mee voelt en visa versa, ….  een echt maatje, een echte partner,  iemand die duidelijk voor jou kiest en daar voor gaat.

da3c6c60d7008a91bffe5900ea89ebfc_medium.

En ik denk ook wel, is dit zeker P'tries, ben jij zeker dat je hem terug wil? Want, je weet hoe je bent toch. En stel dat hij zegt, tegen alle twijfels in, "Oké P'tries, we gaan ervoor, je hebt een punt, we hebben geen echte kans gekregen samen, we gaan ervoor want, ook ik voel nog steeds veel voor jou, ..."

Zijn mijn gevoelens echt of is het omdat hij zo afwijzend is dat hij nu aantrekkelijker wordt voor mij?  Ben ik er zo één? Ik denk het niet.

Je zou kunnen zeggen dat dit een ei is met een behoorlijk dikke schaal waar ik als domme kip op zit te broeden, .... misschien komt het nooit uit, dat hele ei niet.

Langs de andere kant; ik weet wat onder die dikke schaal kan zitten, ik weet dat hij die dik maakt naar mij toe, waarom is onduidelijk. Doet hij dat uit angst dat hij opnieuw gebroken kan worden, iets wat ik niet doe, daarom wil ik ook zeker zijn van mijn gevoelens,...........  of is de liefde over en zijn de gevoelens die hij voor mij had, totaal uitgeblust?

Ik weet dat ik dit het liefste van al met hem wil praten, het hem wil zeggen; wat de uitkomst ook moge zijn, ik wil weten hoe hij zich nu voelt. En ik moet het ook weten voor mezelf; of ik hem terug wil en wij daarin een eerlijke kans krijgen of dat ik hier mee zit omdat we geen goede afsluiting hebben gehad, …. 

Hij is nu onbereikbaar voor me, tenminste, hij is erg afstandelijk, verteld me weinig, neemt geen initiatief om als vrienden bij elkaar te komen, …. Misschien is hij daarom wel aantrekkelijker voor mij, onbereikbaar wordt aantrekkelijker of zo?

Alsnog wil ik het weten, hij blijft hoe dan ook voor mij bijzonder.

Ik denk de laatste weken heel vaak aan hem, ook aan zijn mindere kanten, die van hierboven beschreven, ik denk aan hoe het kon zijn tussen ons. Het was veel te kort, veel te heftig. Het was zeker in het begin, een hele lieve man, die me duidelijk graag zag, nu is hij niet lief tegen me, hij stelt zich naar mij toe eerder koel en afstandelijk op.

14a509392f63362021c84f24e10413fb_medium.

Ik vraag me af. Wat zou hij doen wanneer hij me vandaag voor het eerst zou zien? Wat zou er anders gaan, zonder ons verleden, ik vrije vrouw, hij vrije man? Zou hij het aandurven met me, zou hij me willen leren kennen en zou ik het aandurven met hem?

Wat zou (h)jij doen?

X P’tries

 

 

 

18/04/2017 12:09

Reacties (13) 

1
23/04/2017 12:31
In dit soort gevallen zeg ik altijd: Pak een aantal situaties en beschrijf in die context jouw ervaringen met hem zo empathisch mogelijk (waarom deed hij dat zo, wat waren zijn achterliggende redenen? Hoe zou ik gereageerd hebben in die situatie?) en je eigen handelingen zo objectief mogelijk (ik deed dit. Ik deed dat. Geen uitleg, puur je eigen daden).

Als je die vervolgens langs elkaar legt , krijg je in 99 vd 100 gevallen het antwoord op je eigen vragen op een presenteer blaadje.
1
Ptries tegen MrcRts
23/04/2017 16:35
Dat ga ik testen MrcRts, vind ik leuk, krijg je een 'a ha , dus zo zit dat moment. Dank je, toffe reactie! En leerzaam, .... X
1
19/04/2017 20:59
Je moet je hart volgen, Ptries. Maar op basis van hetgeen wat ik in jouw verhaal lees zijn de woorden in jouw verhaal misschien wel een deken van camouflage met betrekking tot je werkelijke gevoelens voor die man. Waarom zou je daar nu niet aan toegeven...? Gewoon initiatief nemen en niet bang zijn voor een mislukking!
20/04/2017 11:05
Ja, Leonardo, .... het is nu te laat; hij neemt het me kwalijk dat ik dit geschreven heb, ...... Hij heeft nu bezwaar en voelt zich bezwaard.
Dank voor je reactie, ik begin nu wel te neigen naar wat Willemijntje me zei. X
1
21/04/2017 00:35
Wilden op jouw reactie 'ik ben nu wel opgelucht eigenlijk, ik weet dat hij mijn artikel gelezen heeft, ik ben van dit gevoel verlost, de bal ligt in zijn kamp nu', reageren met; 'hopelijk doet hij er zijn voordeel mee', maar zag je reactie naar Leonardo.

Dat doet hij dus niet, erger hij neemt het je zelfs kwalijk dat je je gevoelens durft te uiten.

'Hij heeft nu bezwaar en voelt zich bezwaard'. Ach gossie, zijn ego heeft een deuk opgelopen.

1
18/04/2017 23:05
Om in de sfeer te blijven:
Met onwillige honden is het slecht (paas)hazen vangen.
Ik zou hem helemaal loslaten, misschien komt hij vanzelf weer aangekropen met de staart tussen zijn benen.
Als ik je goed begrijp komt het nu allemaal van één kant: de jouwe.
1
19/04/2017 10:31
Ja en nee, Zevenblad, het komt niet alleen van mijn kant, hij kan het enkel beter verbergen. Het was opgevallen bij een paar meiden op een meezingavond in de kroeg, ik had hem maanden hiervoor losgelaten, sinds die meiden mij attendeerden, me zeiden dat hij helemaal niet over me is, ben ik in de war over wat ik werkelijk voel. Hoe dan ook, het is en blijft een toffe man, van mij uit wil ik het wagen, we zien wel waar het schip strand. Thanks voor je reactie, tof! X
1
18/04/2017 21:12
Wat ik zou doen? Dumpen! Maar volgens mij valt er nog weinig te dumpen; bij een relatie (partner, familie, vrienden) komen dingen van twee kanten en is er interactie! Van zijn kant komt er niets, je weet zelfs niet eens of hij misschien al een ander heeft.
19/04/2017 10:40
Nee, dat weet ik niet Willemijntje, of er iemand anders is in zijn leven nu, ...
Na onze breuk is hij nog meer in zichzelf gekropen, ik was zijn Liefje, ... oor mij sluit hij zich nu af.

Wanneer er een nieuwe liefde is, dan ga ik daar niet in wroeten, ik zou het erg jammer vinden dat hij me daar niets van verteld heeft want dat doe je tegen je vrienden.

Nu vind ik dumpen wel erg radicaal, .... ik ben nu wel opgelucht eigenlijk, ik weet dat hij mijn artikel gelezen heeft, ik ben van dit gevoel verlost, de bal ligt in zijn kamp nu. X
2
18/04/2017 19:43
Ik kan je geen advies geven. Relaties en ik duren nooit lang en dat ligt altijd aan mij en dat is een feit en vind ik ook geen enkel probleem.
1
18/04/2017 19:31
Altijd ingewikkeld zoiets, kan je geen raad geven. Wens je wel sterkte en ik geloof dat jij er zelf ook echt wel uitkomt als de tijd duurt, je hart spreekt zijn eigen taal.
18/04/2017 15:22
Liefde is heel complex. Misschien moet je het op de man af vragen?
1
18/04/2017 15:28
Yep, misschien moet ik dat doen. Thanks! X
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert