Een kernoorlog staat op uitbreken!

Door Candice gepubliceerd in Krijgsmachten

Een kernoorlog staat op uitbreken!

3a2d2b30cc6fcd5da96ca3507ae5a187_medium.

Moest maar even met een pakkende titel komen. Ik geloof er overigens niet in, maar er wordt op het moment wel enorm hoog spel gespeeld en dan met name door de VS en Noord-Korea. Nee ik zeg het verkeerd. Tussen Trump en Kim jong Un. En ook al zullen alle Noord-Koreanen plichtsgetrouw juichen om de daadkracht van hun 'grote lijder (bewust met ij)', neem van mij aan dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn en dat geen enkele Noord-Koreaan met hersens echt zin in een kernoorlog heeft en al helemaal niet met de VS. Noord-Korea heeft een paar, weinig accurate, kernwapens die de VS nog kan onderscheppen ook ..... de VS heeft meer dan genoeg kernwapens om met slechts een paar ervan heel Noord-Korea te veranderen in een wildernis waar de eerstkomende decennia geen leven meer mogelijk zal zijn. Maar neemt u ook van mij aan dat de doorsnee Amerikaan echt geen zin heeft om met kernwapens te gaan smijten. Er is op de hele Wereld geen normaal mens te vinden die dat alleen maar zou overwegen. Maar dat er hoog spel gespeeld wordt is een feit.

35c97f9d1ab57bd806d1a51829e81b08_medium.

Ik ben heel erg anti Noord-Korea en daar bedoel ik uiteraard dat walgelijke, mensonterende regime mee en ben - wat minder dan voorheen - zeer pro Verenigde Staten, maar Trump draait wat meer bij richting wat ik kan accepteren. Niet met alles, maar hier en daar wel. En deze twee landen staan dus lijnrecht tegenover elkaar op dit moment. Zuid-Korea schijt bagger, want die vrezen harde klappen te krijgen en China maakt zich zorgen om de komst van miljoenen Noord-Koreaanse vluchtelingen als de VS dat land echt gaat laten verdwijnen van de aardbodem.

De VS is het gedoe van Noord-Korea zat en wil dat het land nu stopt met provoceren en Noord-Korea vind dat ze het recht hebben om net als de VS, Rusland, China. Pakistan, India, Engeland, Frankrijk en Israël kernwapens te mogen hebben. En het gekke is ... dat ze daar gewoon gelijk in hebben. Massa vernietigingswapens zijn vreselijk en zouden ook niet behoren te bestaan - meer te bestaan - maar ze bestaan nog steeds (kern, biologische en chemische) en ja als de ene ze 'mag' hebben, dan heeft de ander er toch ook recht op? Als wij recht op wapens hebben om ons in geval van te verdedigen, dan gaat dat ook op voor anderen. Het is echt of alle massa vernietigingswapens afschaffen of niet. Maar je kan gewoon niet zeggen:

'Wij hebben het recht om ze te hebben, maar jullie hebben in onze ogen en die van de hele mensheid een fout regime en dus hebben jullie dat recht niet!'

Wereldwijd bestaan er momenteel zo'n 15.000 kernwapens, verdeeld over slechts negen landen. De VS en Rusland bezitten 93 procent van het wapenarsenaal.

3aa79a827de7dbc8cad02ccd5ea722dc_medium.6435d62e199b9a9c9228c61759c1a3a5_medium.

North Korea leader Kim Jong-un has reportedly ordered residents of the country’s capital Pyongyang to leave the city immediately, sparking fears he may be preparing for war.

De spanningen lopen steeds hoger op en er gaan zelfs geruchten dat Kim inmiddels Pyongyang voor een groot deel zou hebben laten evacueren vanwege de komende Amerikaanse bommenregen en hij heeft tegen journalisten gezegd dat de Wereld deze zaterdag rekening moet houden met een grote en belangrijke gebeurtenis. Nou kan en zal dat wel een volgende kernproef zijn en waarmee hij de VS nog verder blijft uitdagen en wat dan dus zou gebeuren op de nationale 'feestdag' van Noord-Korea. Zaterdag is het 105 jaar geleden dat Kim il Sung (de eerste tiran van Noord-Korea) werd geboren.

"We hebben altijd een beetje lacherig over Noord-Korea gedaan: dat rare kapsel van de leider, de rare parades en de rare manier van presenteren op tv. Dat kan allemaal wel waar zijn, maar die bommen zijn verdomd echt."

62eff70c92ccc91c3131a8629a0f2858_medium.

Noord-Koreaanse testlocatie Punggye-ri.

86affa5f9ad90761d840a1c70d29159d_medium.

Tsss, Donald krijgt met één Tweetje meer hartjes en reacties dan ik met al mijn artikelen en in al die dikke vier jaar tijd bij elkaar. ;-)

Moeten we ons zorgen maken?

Nee natuurlijk niet. Als het fout gaat dan gaat het fout en of wij ons nu wel of geen zorgen maken dat zal er weinig aan veranderen. Bommen kunnen ook vallen als wij aan het lachen zijn, maar ook als wij aan het vrijen, eten, slapen, drinken of janken zijn. Dus ons zorgen maken heeft totaal geen nut. Maar goed, het is wel een redelijk zorgwekkend probleem. En niet zo ver van ons bed af, ja als u het in afstanden wilt zien wel maar tegenwoordig is alles overbrugbaar en kan alles escaleren en als dat zou gebeuren, dan raken wij er ook bij betrokken en dan ontstaat er iets wat ongeveer 99% van de Wereldbevolking niet wil en wat 1 % of nog minder wel wil. Een Wereldoorlog.

b17271b3985bc88fd868230f154145b2_medium.5ad45e2407e82980d30ee44491b1010a_medium.04f7ce67a1f4442055d86c757622cacd_medium.

Moet de VS inbinden?

Dat is ook een optie, maar daarmee geef je Kim jong Un het idee dat hij 'gewonnen' heeft en dat is niet goed, want dan gaat hij verder met provoceren en eisen stellen. Dus ja, als de VS verstandig is dan maken ze zich er niet te druk over en laten ze het niet verder escaleren en dat kan je doen door de USS Carl Vinson en begeleidende schepen, waaronder ook onderzeeboten, wat meer ten zuiden van Zuid-Korea voor anker te laten gaan of rondjes te laten varen en waardoor het nog steeds van grote waarde is in geval van escaleren, maar je haalt er - denk ik - wat olie mee van het vuur.

Het alternatief is doorzetten en kijken wie het randje het dichtst durft op te zoeken. En zulke randjes opzoeken ... kan net goed aflopen, maar ook net fout gaan.

fd0a8e3265a4f281500ea1fe0572b80a_medium.

Geen enkel verstandig mens heeft er behoefte aan om zo'n raket haar silo te zien verlaten.

*Candice*

 

13/04/2017 14:29

Reacties (48) 

2
14/04/2017 17:36
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de VS de mother of all bombs gaat gebruiken.. Ze hebben die net nog even getest op de door de cia gebouwde tunnels in bora bora in de tijd dat de Russen nog actief waren in Afghanistan..

Ik vrees echter heel erg voor de inwoners van Zuid Korea.. En voor die van noord korea..

Tomorrow will be the day of the Black sun.
1
14/04/2017 17:45
Met name voor Seoel met 26 miljoen inwoners. En de burgers van Noord-Korea ... ja de leiders zitten 100 meter onder de grond.
1
14/04/2017 18:21
Vergeet niet dat die qua tijd 7 uur voor ons aan zitten. Daar is het nu al 1.30 uur op zaterdag 15 april.
2
14/04/2017 21:32
Klopt. Wij lopen hier achter de feiten aan..
Denk dat rond 06.00_8.00u local time tijd voor actie is. Enge toestand..
2
14/04/2017 22:54
Als ze dat weer met zo een MC 130 zouden gaan doen dan wordt dat vliegtuig al uit de lucht geschoten voordat het de kust van Korea heeft bereikt. Zo'n optie is alleen mogelijk als het luchtruim vrij van ''flack'' is. Ik denk dat er een zee van kruisraketten wordt afgeschoten. Van een kennis in de VS hoorde ik dat men overweegt die twee enorme slagschepen die in Newport News in de mottenballen liggen, weer bedrijfsklaarte maken. Die zijn ook in de golfoorlog nog gebruikt en kunnen een flinke hoeveelheid van die kruisraketten stouwen en afvuren. Maar ja: Dan liggen er nog eens negentig Noor...
2
14/04/2017 13:50
Elsevier zojuist:

"China waarschuwt dat de situatie in en rond Noord-Korea elk moment uit de hand kan lopen. Peking vindt dat alles moet worden gedaan om te voorkomen dat het misgaat.

‘Ik heb het gevoel dat het elk moment zover kan zijn,’ zegt de Chinese minister van Buitenlandse Zaken Wang Yi op een persconferentie waarover persbureau AFP. ‘Als er een oorlog komt, belanden we in een situatie waarin er alleen maar verliezers zijn en geen winnaars.’ De bewindsman voegt er dreigend aan toe dat diegene die verantwoordelijk is voor een oorlog ‘de historische ver...
14/04/2017 13:52
Het wordt heel spannend. Toch is de steun van China aan dat regime niet meer vanzelfsprekend denk ik.
1
tegen Candice
14/04/2017 13:54
Inderdaad. Ik verwacht ook niet dat China Noord-Korea gaat steunen. De Chinezen hebben inmiddels teveel belangen in de VS en Europa om de verkeerde kant te kiezen.
2
14/04/2017 13:57
Precies, maar Trump speelt wel met vuur. Seoel en Tokyo liggen ook binnen bereik van Noord-Korea.
Het is te hopen dat het verstand gaat zegevieren in zowel de VS als in Noord-Korea.
1
15/04/2017 11:31
Als er oorlog komt dan ligt Seoel volledig in de vuurlinie. Van die stad zullen dan uitsluitend rokende ruines overblijven, want daar staat het Noord Koreaans geschut met name opgericht.
Ze gaan daar trouwens echt niet gelijk met nucleair materiaal rondstrooien want dat treft ook de eigen bevolking en eigen troepen. Nee, die atoombom die ze hebben, die houden voor de VS in petto, denk ik. Als ze die al durven te gebruiken...
2
14/04/2017 13:28
'Remco Breuker (expert) is er eerlijk in. "Ik ben heel erg verontrust. Dit zijn te spannende dagen. Ik zie niet hoe dit gaat eindigen zonder een militaire confrontatie. Op de schaal van escalatie bereiken we het punt waarop de ellende ontstaat", aldus de professor Koreaanse Studies, verbonden aan de Universiteit van Leiden.'

1
Candice tegen Ktje
14/04/2017 13:53
Diverse experts hebben dat al gezegd. Het gaat ervan afhangen wat én Trump besluit én wat die idioot van Noord-Korea gaat doen.
1
Ktje tegen Candice
14/04/2017 13:58
Trump wil onvoorspelbaar zijn en maar goed ook in dit geval... we zullen snel genoeg merken wie wat gaat doen of net niet. Die Noord-Koreaanse weirdo met het slechte kapsel is om kriebels van te krijgen.
Candice tegen Ktje
14/04/2017 14:12
Ik sta achter hem in dit geval, want die idioot daar moet een keer gestopt worden. Trump gaat niet met kernwapens gooien, dat denk ik niet. Als hij wat doet dan wordt het conventioneel.
1
14/04/2017 16:43
Kunnen de Amerikanen dat ding niet direct na de lancering uit de lucht schieten? Liefst nog boven Noord-Koreaans grondgebied, dan krijgen ze hun eigen rotzooi op de kop. En dan een MOAB op de lanceersite.
1
14/04/2017 13:16
Inderdaad, wat een 'in 't oog springende titel'.
Hopelijk komt het niet zover, maar er is bij velen angst om wat er kan gebeuren
14/04/2017 13:54
Vooral angst in Zuid-Korea en in Japan denk ik. Die liggen binnen het bereik van die gek uit Noord-Korea.
3
14/04/2017 11:42
Trump heeft alvast geoefend:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4409964/All-need-know-Mother-Bombs.html
Mooi cadeautje voor de 105e verjaardag van het regime in Pyöngyang morgen.
1
14/04/2017 11:51
Ja dat was een aardig bommetje. Er zullen heel wat van die IS eikels het dun door de broek gelopen hebben toen ze de klap hoorden ... denkende dat ze veilig zaten.

Maar één zo'n bom is wel genoeg om die hele testlocatie aan gort te gooien.
14/04/2017 09:21
Het zegt wel niets, maar het artikel staat wel bovenaan bij Google. En dat vind ik niet slecht.
2
13/04/2017 17:40
Catching title! :)

Tis wat je zegt: Zorgen erover maken heeft geen nut. Een mening erover geven minimaal. Tenzij miljoenen mensen de komende 24 uur een eensluidende mening kunnen bundelen, dan kunnen er weer andere krachten loskomen.

Reactie van Zevenblad, dieptebommen op lanceerinstallaties ... is niet eens zo'n verkeerd idee. Schakel de mogelijkheden tot lancering uit en er is (voorlopig) geen direct gevaar meer.
1
13/04/2017 18:07
Dacht laat ik eens met een pakkende titel komen. ;-)

Is een optie. Zorg dat je het onder water weet te zetten ... kunnen die dingen volgens mij ook niet goed tegen.
Maar inderdaad ons er druk over maken .... dat heeft sowieso geen nut.
1
13/04/2017 22:10
Erover druk maken wel, mits er genoeg dat doen.. Deze mensen elkaar ook nog weten te vinden én gezamenlijk zich er druk over gaan maken.. Dan veranderen er dingen.

Jezelf storten in angsten en zorgen brengen geen veranderingen.
1
13/04/2017 22:13
Dat is wel waar.
14/04/2017 03:55
De vraag stellen waarom maken wij de wereldbevolking oorlog met ons de wereldbevolking dat heeft geen nut. Daar willen we niets over horen. Wij als mensheid zijn een groep. Elkaar vermoorden in de strijd om de kistjes goud. Wij zijn moord normaal mensen.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert