Donald Trump speelt een gevaarlijk spelletje ... (I like it)

Door Candice gepubliceerd in Nieuws en politiek (279)

Donald Trump speelt een gevaarlijk spelletje

... (I like it)

9a4d6d9aa56a791e31d31768293cfb67_medium.

Trump en ik, gaan niet zo erg goed samen. Alhoewel ik dol ben op zijn keuze van Nikki Haley. Die vrouw laat in de VN meer lef zien dan alle andere afgevaardigden bij elkaar. Trump heeft nog meer goede mensen aangesteld, maar daar gaat het even niet over. Hij - de VS - speelt nu een best wel gevaarlijk spelletje met deze uitlating:

Well, if China is not going to solve North Korea, we will,”

94b0b753ce58dd618dff0b4e9d52a833_medium.

Noord-Korea heeft een leger van 1.5 miljoen mannen en vrouwen en iets van 7 miljoen reservisten. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Trump, China nu keihard voor het blok zet en China is nog steeds 'bevriend' met Noord-Korea, al moeten zij die gekke Kim jong Un totaal niet, want China wil het graag rustig houden in hun regio en dat is mede vanwege hun imperialistische gedrag in de Zuid-Chinese Zee. Dat imperialistische is overigens datgene waar voorheen, de Sovjet - Unie, Japan, China, Cuba en ook Noord-Korea de VS en het westen doorlopend van beschuldigden. Maar als we eventjes de geschiedenisboeken nalezen dan zien we dat het imperialisme meer uit die landen en moslimlanden (die het westen dat ook verwijten) komt dan uit het westen. Maar dat even terzijde.

cc85599b893efd5f19b7e6d9ba9fd03c_medium.

Donald Trump en Xi Jinping hebben eerdaags een topontmoeting en dan staat Noord-Korea hoog op de agenda en ik ben benieuwd of Donald Trump het voor elkaar krijgt om Xi Jinping te overtuigen te gaan breken met Noord-Korea zodat China daarna samen met de VS gaat optrekken om Kim jong Un duidelijk te maken dat zijn dagen echt geteld zijn als hij niet eindelijk normaal gedrag gaat vertonen. Ik hoop dat Donald Trump dat voor elkaar krijgt, maar dat zal niet mee gaan vallen en dan ben ik heel erg benieuwd wat Donald Trump doet als China nee zegt.

Als je dreigt met het desnoods alleen aan te pakken, dan schep je daarmee een soort van belofte die niet echt gering is. Je bondgenoten in die hete regio (Zuid-Korea en Japan) zitten echt niet te wachten op zo'n grootschalig conflict, want beide landen liggen binnen het bereik van de Noord-Koreaanse raketten. En ook China zit er niet bepaald op te wachten, want de good old communisten daar lopen tegenwoordig met veel meer $-pupillen in hun ogen rond dan dat ze in de VS ooit $-tekens gezien hebben.

7f199782e200df625ee5bb29f02c6655_medium.

Het zou een oorlog worden - waarbij we sowieso moeten hopen dat China niet mee gaat doen - waar de VS niks mee kan winnen. Een parkeerplaats maken van Noord-Korea mag van mij altijd, maar ik ga er wel vanuit dat Noord-Korea net voor het tot schieten gaat komen onmiddellijk Zuid-Korea binnen zal vallen, want daar gaat de strijd gestreden worden. Net als in '50 - '53. En de VS krijgt daar nooit op tijd genoeg troepen om die strijd te kunnen winnen ... en het valt te betwijfelen of net als in '50 - '53 landen zoals een Nederland, België, Canada, Australië en Engeland weer samen met de VS op zullen trekken, daar de VS dan de agressor is. Wie dreigt met veel geweld, begint - naar mijn mening - met geweld.

Het is bluf van Donald Trump om met zo'n uitlating te komen, echt zeer harde bluf en de Wereld zal aandachtig afwachten wat de VS gaat doen als China nee zegt. Persoonlijk hou ik er wel van als een President niet altijd op zijn woorden let, want met zulke harde woorden bereik je soms meer dan dat je bereikt met voorzichtig om de zaak heendraaien. Maar dat hij er een gevaarlijk spelletje mee aan het spelen is ... dat is een feit en reken maar dat ze in Zuid-Korea niet blij zijn met zulke uitlatingen.

Maar ... je kan zeggen wat je wilt van Trump, hij heeft wel lef. Hij heeft dus goede eigenschappen.

46f0cefb889aa9e652976f1a6d170a77_medium.

Foto slaat nergens op, maar ik heb nu eenmaal een nieuwe zonnebril.

*Candice*

05/04/2017 12:55

Reacties (28) 

1
25/04/2017 16:53
Wat een ellende dat gesoebat over en weer moet er niet aan denken wat dat voor een gevolgen kan hebben.
25/04/2017 17:01
Ja maar we mogen nooit vergeten dat het die maniak in Noord-Korea is die het uitlokt.
1
06/04/2017 18:39
Ja, N-Korea heeft een groot leger. Grootte zegt echter niet alles. Ik kan me een oorlog in het Midden-Oosten herinneren waar het (ik meen) 3e grootste leger van de wereld binnen een week capituleerde....

Oorlog is nooit goed. Het lijkt er wel op dat het 'just a matter of time' is... Of het nou in Azië, Europa of overal is, ik ga er niet vanuit dat we de komende jaren rustig kunnen uitzingen.
06/04/2017 19:15
Klopt, maar de steun die de coalitie daar destijds kreeg is er nu niet.

Niet echt binnen een week ... ze waren eerst al een aantal wekenlang plat gegooid met een gruwelijke hoeveelheid bommen.
1
06/04/2017 12:50
Als het tot een militair treffen komt, gaat het de Amerikaanse belastingbetaler in elk geval een gigantische hoop geld kosten. Noord-Korea heeft een enorm groot leger, veel groter dan welk ander land dan ook, als je het bekijkt naar percentage van de bevolking. Ik denk inderdaad dat ze Zuid-Korea zullen overspoelen als de vlam in de pan raakt. En nee, Hulp vanuit Europa zal er niet komen. Europa kan zich beter bewapenen voor de strijd tegen moslimfundamentalisme dan een strijd tegen de laatste naweeën van het communisme. Misschien dat Europa logistieke steun geeft, maar troepen op Koreaanse b...
1
06/04/2017 12:57
Ja kan me hier wel in vinden. Gelukkig heeft Trump die Bannon wat naar de achtergrond gebonjourd.

En ik denk ook dat er zo een deal met China komt, het is China een doorn in het oog dat de VS daar een beetje loopt te provoceren.

Interessant .... en ik denk heel erg bloederig.
1
06/04/2017 20:51
Ik denk dat het een strategische move is en dat hij op de achtergrond nog steeds een cruciale rol speelt. Hij kwam toch al nooit bij die vergaderingen, behalve één keer.

ik blijf erbij: dit is geen normale Republikeinse regering, maar een "hostile take-over". En dan kan je alles verwachten. Waaronder belangenverstrengeling (check), nepotisme (check), verbroken beloftes (check) en fake nieuws om de aandacht af te leiden (check).

China is begonnen met de provocaties in de Zuid-Chinese zee. Ik denk dat ze hun zin gaan krijgen.

Ik ben benieuwd hoe het aflo...
1
06/04/2017 20:55
Het is op het moment nog amper te volgen wat er in de VS gebeurd en dit decreet gaat gewoon ook ongeldig worden verklaard. Twijfel ik niet aan.
En dan heeft hij gewoon nog niks voor elkaar gekregen, behalve dan die pijpleiding.
1
06/04/2017 21:23
Een andere invalshoek over de veranderde positie van Steve Bannon. Uit de linkse media, voor zover er in de USA al überhaupt sprake is van links:
http://www.newyorker.com/news/john-cassidy/steve-bannon-is-losing-to-the-globalists?mbid=nl_TNY%20Template%20-%20With%20Photo%20(153)&CNDID=48187872&spMailingID=10773070&spUserID=MTc1MDk0OTEwNDQ4S0&spJobID=1140474836&spReportId=MTE0MDQ3NDgzNgS2
1
06/04/2017 09:09
Het is inderdaad een poging om China onder druk te zetten. Gaat hem niet lukken. Die Chinezen lachen vriendelijk, blijven hoffelijk, maar denken: fuck you. Aan de andere kant is het wel zo dat China de grenzen gesloten heeft voor kolen uit Noord-Korea en dat is een behoorlijke tik voor het regime van Kim Jong Oen.
1
06/04/2017 09:19
Klopt en China heeft geen zin in gezeik en zouden best wel blij zijn als de VS niet meer zeurt over die eilanden. Geeft toch ook spanning. En dan is het voor wat ... hoort wat en ik denk dat China heel wat liever een andere buur heeft dan die gek.
1
06/04/2017 09:52
Zolang Oen geen raketten afvuurt richting China en niet provoceert, zal het Xi vermoedelijk worst wezen. Dat het volk in Noord-Korea crepeert interesseert hem geen aap.
06/04/2017 09:54
Dat laatste ja, dat eerste ... nee, want loopt het wel fout dan raakt China erbij betrokken en daar zal China geen zin in hebben.
1
06/04/2017 08:45
Politiek is over het algemeen een raar spel. Waar de een duidelijk en hard lijkt te zijn in zijn bewoordingen en zijn daden krom lijken te zijn, zijn vaak de andere onderliggende onzichtbare keurige mensen de gevaarlijkste. Onzichtbare uitvoerders van duistere plannetjes en als dan iets ontdekt wordt is het meestal te laat. Het zou mooi zijn als het haalbaar is dat die dreiging vanuit N.Korea aangepakt kan worden. Alhoewel ik dat wel een halsstarrige engerd vind die leider en me afvraag of die niet altijd zijn eigen plannetjes blijft uitvoeren. Brrr ik wil even niet meer over dit soort dinge...
Candice tegen ----
06/04/2017 09:22
Het zijn die zgn. onschuldige mensen die aan de touwtjes trekken.
Die gek ... die dreigt keer op keer, tot hij weer honderden miljoenen krijgt en als dat op is, dan dreigt hij weer. Tot het een keer fout loopt.

Daar moet je ook niet teveel over nadenken, dat is niet goed voor de lach van de dag die van elke dag een mooie vakantie kan maken.
1
05/04/2017 18:26
Dit is zeker een gevaarlijk spelletje van Trump. Of zou het gewoon weer een marketing-truc zijn? Hij schept hiermee verwachtingen waarvan we ons af kunnen vragen of we dat wel willen.

Aan de andere kant moet die gek in N-korea echt een halt toegeroepen worden. Deze man heeft immers het potentieel een wereld wijde oorlog te ontketenen.

China zal hier niet in meegaan. China heeft hele andere dingen aan het hoofd... Leider worden van de Aziatische tijgers die in zeer korte tijdl de wereldeconomie zullen rulen.

Er zal in het geval van een oorlog 1 slachtof...
05/04/2017 19:16
Helemaal met je eens, maar juist daarom heeft China er denk ik baat bij om samen met de VS op te trekken om op die manier zonder een oorlog Kim op andere gedachten te brengen. In ruil voor bijvoorbeeld geen Amerikaans gezeik om de Spratney eilanden.
05/04/2017 15:22
Leuke zonnebril. Geleased?
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert