Aliens, ufo's, vliegende schotels in oude geschriften en in oude kunst

Door San Daniel gepubliceerd in Verhalen en Poëzie

                                      images?q=tbn:ANd9GcQldxsx5_kkDH2jIermSlL

Mozes leefde 1430 voor Christus. Zo'n dik 3000 jaar geleden. Als hij de stenen tafelen ontvangt met de tien geboden, dan lijkt de beschrijving van het  landen van God op niets anders dan het landen van een ruimtevaartuig.  Waarom zou zo'n beschrijving toen verzonnen zijn? Het bijbelboek Exodus beschrijft de ontmoeting, op een pilaar van vuur, omringt door wolken daalt diegenen die zij God noemen neer op de berg Horeb.  Hoe zou je zoiets omschrijven als je nog nooit iets hebt zien landen?

                               images?q=tbn:ANd9GcQQ5Rb0BIvld3ppjdUH7XJ

Als een andere leiding gevende in de bijbel op het punt staat te sterven de profeet Elia,die leefde in de 8ste eeuw voor Christus, wordt die opgehaald, 'Toen Elia's leven op aarde eindigde, kwam dat niet doordat hij stierf, maar doordat God hem met vurige paarden naar de Hemel liet komen.' Het wordt beschreven als een vurige wagen. Vervang het woord wagen eens door voertuig en het beeld verandert enorm. (bijbel boek: (2 Kon. 2).

In het boek Exodus 13:21 lezen wij dat als Mozes en zijn volk door de woestijn trekt, er een wolk en vuurkolom hen de weg wijst, door voor hen uit te vliegen. Wij mogen aannemen dat de bijbel als een redelijk serieus boek wordt beschouwd. In Exodus 14:19-21 lezen wij dat de wolk met daarin een engel (iets bijzonders, boven natuurlijks, dus noem het maar een engel) zich tussen het volk een de achtervolgers opstelt. Zonder meer redelijk wat verwijzingen naar boven of buitenaardse inmengingen.

Genesis 1:2 leest: De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren. Hoe zweefde die geest God's, op eigen kracht of in een, ja laat ik het maar zeggen, een vliegend voertuig?

De bijbel als stokoud geschrift is niet de enige bron van dit soort toonbeelden van bijzondere voertuigen.

 

3BB38EA900000578-4073706-image-a-12_1483

 Carlo Crivelli in 1486 schildert dit altaarstuk. Maria ontvangt hierop de boodschap dat zij de Christus zal baren, (onbevlekte bevangenis). Ik wil niet veeel suggereren maar de straal lijkt toch écht weer van zo'n vliegend iets te komen.

 

       3BB38E9800000578-4073706-image-a-13_1483

In 1600 Italian schildert Ventura Salimben, God en Jezus die contact onderhouden met de mensheid. Het is duidelijk dat de kerkelijke leiders op de aarde vertoeven en de twee Godheden, ja die zijn daar ver boven, hoe onderhouden zij het contact? Zijn dat antenna's, het zal toch geen satelliet wezen? Wat wil Ventura ons vertellen?

3BB38E9D00000578-4073706-image-a-15_1483

Aert De Gelder in 1710 heeft een doek dat al weer de nodige vragen oproept. Wie het weet mag het zeggen, voor mij schildert Aert een ruimtevaartuig, een UFO. Het doek heet de doop van Christus. Weer stralen die hun weg zoeken, sterk gebundeld zoals dat toen niet mogelijk was, nu wel met laser techniek.

3BB38EA100000578-4073706-image-a-16_1483

Domenico Ghirlandaio schildert dit Maria doek in 1480. Wat zien wij rechts boven haar schouder zweven? De man was geen prutser, hij heeft iets vliegends afgebeeld dat geen vogel is.

Misschien heeft de mensheid al door de eeuwen heen onbekende vliegende vaartuigen gezien en vond men dat niet vreemd om die af te beelden. Wat zou anders de verklaring kunnen zijn, waarom zouden kunstenaars door de eeuwen heen de vliegende schotel vorm gekozen hebben voor hun boven natuurlijke weergaven, als die vorm niet bekend was als een onverklaarbaar iets?

San Daniel 2016

landingspage-san-daniel

for more info concerning San Daniel press the following link/ voor meer info betreffende San Daniel druk op de link a.u.b.:landingspage-san-daniel

en 

Nederlandse auteurs page van San Daniel in Hebban

and the page of Dutch authors in Hebban

Author's pages:

Amazon author’s page San Daniel

Hebban.

Deel dit artikel aub! / share this information please! 

Vriendelijke groet en God Bless, kind regards and God Bless!

 

bronnen:

  1.  "...a great fifteenth century artist, but one in whose paintings stylistic evolution is not the predominant interest", Ronald Lightbown has begun his monograph.
  2.  Frey's monograph of 1927 is superseded by R. W. Lightbown, Carlo Crivelli (Yale University Press) 2004, which sums up the scholarship, much of it provided over several decades by the late Federico Zeri and sets Crivelli in the cultural context of the Marche in the fifteenth century.
  3.  From 1490 he added the title Miles, by then having been knighted (Cavaliere) by Ferdinand II of Naples.
  4.  Encyclopædia Britannica, 1911
  5. http://art.famsf.org/ventura-salimbeni/st-agnes-199363170
  6. Jean K. Cadogan, Domenico Ghirlandaio: Artist and artisan, Yale University Press, (2000), ISBN 9780300087208
  7. André Chastel, Art of the Italian Renaissance, Alpine Fine Arts Collection (UK) Ltd., (1983) ISBN 0 88168 139 3
30/12/2016 19:53

Reacties (0) 

Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert