Mensen en meningen:

Door Candice gepubliceerd in Persoonlijke ervaringen

Mensen en meningen:

Ook al ben ik heel erg voor vrijheid van meningsuiting, ik vind niet dat alles maar gezegd kan worden. Meningen kunnen te ver gaan en dan zijn het in mijn ogen geen meningen meer maar beledigingen, beschuldigingen en antisemitisch of anti wat dan ook. Opmerkingen als dat het hele Kabinet de kogel zou moeten krijgen (is gezegd) gaat te ver. Hamas hamas Joden aan het gas gaat te ver (en niet enkel vanwege mijn Israëlisch hart). Terreurafval terreurafval noemen niet, want dat is afval ... daar is niks menselijks, dierlijks of plantaardigs aan.

eaa8def38ca43ff1a346322545254f1e_medium.

Zoals bekend ben ik fel tegen het heruitgeven van een nazistisch vodje en ook tegen het afschaffen van her verbod op Godslastering en ben echt tegen vloeken en zeker tegen het met ISafval vlaggen mogen demonstreren in Den Haag, tegen het afschaffen van het verbod op Majesteitsschending en tegen nog veel meer en dat is niet omdat ik tegen het recht op vrijheid van meningsuiting ben. Ik ben voor, alleen misbruik van dat mooie recht gaat mij te ver en er wordt teveel misbruik van gemaakt.

'Mensen hebben een mening ... en ik ben ook mens met een eigen mening en net als ieder ander blijf ik ook bij mijn mening, mensen heb ik nog nooit van mening zien veranderen over een groot iets.'

Candice Simionescu 23-11-2016

Mij wordt verweten in herhalingen te vervallen ... tja hoe geloofwaardig zou het van mij zijn om nu te zeggen dat ik tegen de instroom van asielzoekers ben, tegen Trump ben, tegen dat vodje ben, tegen afschaffen van Zwarte Piet ben, tegen het misbruik maken van vrijheden ben en noem alles maar op en het dan ook te onderbouwen en wat ik meerdere malen gedaan heb om bijvoorbeeld een week later het tegenovergestelde te gaan zeggen en dan een week later weer om te draaien? En ik reageer nu eenmaal veel en dus kom je mij en mijn mening behoorlijk wat keren tegen ..... en dat is vrijheid van meningsuiting en mij betichten van te vallen in herhalingen ook. Alleen met het verschil dat mij daarvan betichten, al dan niet samen met een mening over een onderwerp, weinig zinvol is en ook niet echt van toevoegende waarde is.

0b0ec88730393ba28ce042d398ca0565_medium.

Ik was geen fan, totaal niet zelfs, van Fortuyn en ook niet van van Gogh, ook niet van types als een Teeuwen en al die andere schreeuwende zichzelf cabaretiers/conferenciers noemde personen. Vind ze altijd te schreeuwerig, te beledigend en te ver gaan. Maar dat is mijn mening en meer niet en dat mag ik zeggen, want ze hebben totaal geen fatsoen en het maakt ze ook niks uit wie of wat ze gaan beledigen. Ben tegen DENK en tegen dat geleuter van Sylvana Simons, maar wat nu gebeurd is met foto's met haar hoofd geplakt op het lichaam van vroeger opgehangen negers aan een boom, dat is echt walgelijk en gaat gewoon veel te ver. Die vent die dat geflikt heeft mogen ze van mij dan ook rustig levenslang geven in een inrichting. Dan ben je niet crimineel, maar net zo ziek als Dutroux en dergelijke. En daar mag u van mij anders over denken, maar ik denk er dus zo over en kon er in het begin om lachen (toen ik erover las) tot ik de foto's zag en toen schaamde ik me rot dat ik over dat had gelachen. Simpel, omdat iedereen weet hoe ik over Israël denk en het over mijn Israëlisch hart heb en als mensen die tegen Sylvana Simons zijn zo walgelijk kunnen zijn, dan kunnen ze minstens zo erg tekeer gaan tegen mij als ik bij wijze van spreken op tv mijn mening over Israël zou geven en over mijn Israëlisch hart zou praten. Ja Israël staat voor mij boven alles in de Wereld en mijn leven is voor mij van weinig waarde en ben bereid om met dat leven te vechten en te sterven voor Israël. En ik weet dat er - ook in Nederland - miljoenen zijn die daar heel anders over denken en de trent is dus nu zo dat als je anders denkt dat je dan met die walgelijkheden als dat over Sylvana Simons kan worden geconfronteerd of zoals Geert Wilders die Paul de Leeuw hoort zingen dat die vandaag zo vrolijk, zo vrolijk ik ben vandaag zo vrolijk want Geert Wilders is dood of afbeeldingen moet zien en waarin hij met een mes in de keel wordt afgeschilderd en dat was toen ook iets uit het linkse kamp. Al die dingen zijn walgelijk en ja ik betrok het naar mij toe, want ik kan en mag niet oordelen over jullie en weet mijn mening en als dat dus Nederland en de Wereld anno nu is dan krijgt dat mij echt niet stil, maar dan schaam ik me wel dat ik moest lachen om dat over Sylvana Simons omdat ze dan tot hetzelfde in staat zijn met bijvoorbeeld mij als ik dus op tv mijn mening die afwijkend is van vrij veel mensen zou verkondigen.

En nog even over dat wat gebeurde met Sylvana Simons:

U kunt heel makkelijk iets hebben van dat ze zich er niet druk om moet maken en ik ook niet, dat het maar wat pesten is en meer niet. Ik zou u dat graag willen horen zeggen als het u zou overkomen en dan dus ook echt horen zeggen oog in oog. Als u dat zou overkomen dan zou het u ook raken zonder meer. Met name als u ouders met kinderen bent, die het dan ook lezen en die ook de foto's zien. Denk daar aan, voor u iets heeft van dat u er niet mee kunt zitten en dat het u niets zou uitmaken als u dat zou overkomen. U bent ook een mens en ik geloof er geen barst van wanneer u zou zeggen dat u er niet wakken van zou liggen als het u zou overkomen. Dit is echt te ver gaan en ja de dader mag van mij voor eeuwig wegrotten in een celletje. Verschil van mening, maar kom niet met zulke troep als die foto's.

En Sylvana Simons is een Nederlandse ... ze beweerd het niet, ze is het en zeggen dat ze het beweerd klopt dan dus niet. Hoe we over haar denken is één ding en ja ik weet hoe zij over ons denkt, want dat steekt ze niet onder stoelen of banken .... reden te meer om dus niet zo te worden als dat zij beweerd dat wij zijn.

http://nos.nl/artikel/2144623-maker-van-dreigfilmpje-sylvana-simons-bekent.html

http://nos.nl/artikel/2144579-sylvana-simons-bedreigingen-ingrijpend-voor-mijn-kinderen.html

22a316cd984935f5df2edae69d4ac683_medium.

Maar dat mag dus allemaal, want iedereen heeft recht op een mening en een mening en uitlating hoe kwetsend en vernederend dan ook .... is een mening en dienen we schijnbaar te respecteren en we mogen onze mening daar niet boven stellen. Ik noem dat misbruik van vrijheid van meningsuiting en dat maakt dat prachtige recht tot een verrot gereedschap voor een ieder die er anderen mee wenst te beledigen.

7a8e3c37a691a5d04d45b55f56f543ee_medium.

*Candice*

23/11/2016 07:04

Reacties (19) 

1
24/11/2016 10:19
Doe een ander niets aan wat je zelf niet wil dat ze jou aandoen. Dat is mijn eigen leidraad hierin X
24/11/2016 14:36
Ligt eraan ... ik ben dol op spanking krijgen en als ik een marinier als die langsloopt een klap op zijn billen geef ... dan hoop ik over de knie te gaan, -)) xx
1
23/11/2016 21:14
Juist! Mijn mening doet er niet toe en die wil ik ook niemand opdringen.
Snap je'm?
1
23/11/2016 21:32
Volledig.
1
23/11/2016 11:55
Wat mij het meest stoort is de 'selectieve verontwaardiging' tegenwoordig. Kennelijk is het alleen maar verboden om bepaalde minderheden te beledigen. En ook daar zijn ze niet consequent mee. Wanneer zijn bijvoorbeeld al die lui vervolgd en berecht die gescandeerd hebben 'Hamas, Hamas, joden aan het gas'?
Ik heb net een tijdje naar die poppenkast in de rechtbank in Den Haag gekeken. Daar waren de advocaten aan het woord die voor de zogenaamde 'beledigde partijen' optraden, namelijk voor individuele Marokkanen die zich persoonlijk door Wilders' 'minder, minder' bedreigd of beledigd voelde...
2
23/11/2016 12:21
Mij gaat het om elke. Ik vind nog steeds dat een van Bommel en dergelijke daarop aangesproken moeten worden.

Dat zeg ik ook ... en een spotprent gewoon moet kunnen, maar een mes in de keel en dergelijke hoort gewoon niet. Dat is walgelijk.

Hier heeft Wilders ook 100% gelijk.
https://youtu.be/OizTRv7LrJg

Ik vind het een strafwaardige zaak ... al dit soort zaken vind ik strafwaardig.
En is niet de eerste keer dat ik op zoiets reageer ... ik kijk bij zoiets niet naar mijn mening, want moet Sylvana niet eens, maar naar wat het is en dit soort zake...
1
23/11/2016 13:22
Bovendien heb ik er zo mijn eigen gedachten over - het is natuurlijk een geweldige publiciteitsstunt voor haar en haar partij. Als de dader inderdaad uit de ultrarechtse hoek komt heeft hij precies het tegendeel bereikt. Dan is hij ook nog eens ongelofelijk dom.
Sylvana in de slachtofferrol: dat is gewoon gratis reclame. Wie nog nooit van haar gehoord had heeft het nu wél. Prachtig toch, voor elke aandachtsgeile nieuwkomer in de politiek?
1
23/11/2016 13:33
Nou dit is geen publiciteitsstunt. Dat vind ik echt te ver gezocht. Dat deden de nazi's dat weet ik, maar dat is dit niet want als dat uit zou komen dan kan DENK wel stoppen en zij inderdaad beter emigreren, want dat is het hek van de dam.
23/11/2016 14:22
[[Deleted]]
1
23/11/2016 10:33
[[Deleted]]
23/11/2016 18:35
[[Deleted]]
1
23/11/2016 18:37
[[Deleted]]
2
23/11/2016 10:13
'Ben tegen DENK en tegen dat geleuter van Sylvana Simons, maar wat nu gebeurd is met foto's met haar hoofd geplakt op het lichaam van vroeger opgehangen negers aan een boom,'

Ik had daar geen weet van (nergens hier te vinden in het nieuws) en ik ga daar ook niet mee akkoord... alleen, dit is wat je krijgt als mensen als racist weggezet worden met belachelijke argumenten. Als mensen het gevoel krijgen uitgeroeid te worden en niemand het ernstig neemt maar wel het geleuter over onze traditie toestaat. Het is een psychologisch spel: 'je noemt mij een racist? Ik zal je eens tonen...'...
1
Candice tegen Ktje
23/11/2016 10:39
Zijn foto's van en die zijn niet leuk. Nee dit is gestoordheid. Het gaat niet over moslims ... over haar denken over Zwarte Piet en racisme in het algemeen. Ik voel dat uitroeien overigens niet.
Dit is gewoon de huidige tendens geworden en als je dat krijgt doordat iemand een mening verkondigd die anders is dan is dat niet het gevolg van haar meningen die wat mensen er ook van vinden, wel normaal zijn van inhoud ... geen schelden niks, maar van compleet gestoorde geesten die ze op moeten sluiten voor eeuwig.

Ik neem het persoonlijk op omdat is een Israëlisch hart heb.
...
1
23/11/2016 07:53
Mee eens, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, meningen mogen verschillen.Maar bedreigingen dat gaat echt te ver, dat heeft niets meer te maken met vrijheid van meningsuiting. Ga met respect met elkaar om, kan een ander dat niet, dan verlaag je jezelf niet tot zijn/ haar niveau, maar kiest de verstandigste weg. Negeren helpt soms veel beter, geen podium bieden.
1
23/11/2016 08:09
Helemaal mee eens.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert