Laten we als mensheid eens één keer niet te laat zijn:

Door Candice gepubliceerd in Samenleving

Laten we als mensheid eens één keer niet te laat zijn:

97a36db512a32d3176091d7c3997534f_medium.

Meer en meer dringt het tot iedereen door dat de overbevolking het allergrootste probleem is van de mensheid. Roep het zelf al tijden, net als anderen, dat je feitelijk alle problemen kunt herleiden naar de overbevolking en ik ga ze nu echt niet allemaal nog eens benoemen. Heb er diverse artikelen aan gespendeerd en het is mij wel goed zo. Maar een paar van die problemen zijn dus het milieu en ook de vluchtelingen en gelukszoekersstromen. 

Wil je de overbevolking een halt toe roepen en gaan werken naar een Wereld met een verantwoorde hoeveelheid mensen, dan zal er rigoureus moeten worden ingegrepen. En standaard hoor je dan dus de term geboortebeperking. En daar achteraan worden dan de plekken genoemd waar het vooral zal moeten gebeuren. China, India, Afrika, de islamitische landen. Over Europa en Amerika hoor je dan niemand, ook niet over een Rusland (terwijl dat land nutteloos is … maar dat is mijn mening maar) of over een Japan en over Zuid-Amerika, wel wordt Midden-Amerika genoemd en dan met name Mexico.

En daar ben ik het dus totaal niet mee eens, al zou ik er geen traan om laten wanneer landen als een Noord-Korea, Iran, Syrië, Saoedi-Arabië, Irak, Libië en ook de landen van de Verenigde Arabische Emiraten hierdoor qua aantallen terug naar 0 zouden gaan. Maar dit artikel wordt geen feestartikel, maar een hele serieuze. En dat terwijl het mij dus niet zal raken, want ik ga het niet meemaken.

81c5d101b45c4043c02f3ac5eef0f65c_medium.

Wil je echt wat bereiken dan zal je het Wereldwijd moeten aanpakken. Alleen dan heeft het een kans van slagen, want wie zijn wij om landen als India en een China geboortebeperkingen op te leggen? Ze zouden mogelijk zeggen dat we ons met onze eigen zaken moeten bemoeien, en daar hebben ze dan ook nog eens gelijk in. Maar goed … geboortebeperking is iets waar over te praten valt en waar landen en overheden het over eens kunnen worden, maar – en ik zeg het nogmaals – je red het niet met enkel snoeien (ik deins niet terug voor harde termen al worden ze totaal verkeerd begrepen) aan de onderkant, dus met geboortebeperking. Dat is nodig, maar je zal ook aan de bovenkant, waar de mensen ouder en ouder worden moeten gaan snoeien en daarmee zeg ik niet dat ik massaal oudjes wil af laten maken, maar enkel en alleen dat je het dus niet alleen maar bij geboortebeperking moet laten. Wil je naar een evenwichtige Wereldbevolking dan ontkom je niet aan maatregelen aan beide kanten, maar en dat bedoel ik keer op keer en heb dat ook al diverse keren aangehaald, nu kan het nog. Nu kunnen overheden en instanties nog gaan denken en overleggen en gaan zoeken naar een humane manier om het aan beide kanten toe te passen. Geboortebeperking is dus één ding, maar de mensheid kan nu nog gaan zoeken naar mogelijkheden. Doen we het niet, en het zal wel totaal niet realistisch zijn (en ik hoop ook van harte voor jullie nageslacht, want ik heb het toch niet, dat ik het helemaal fout heb) maar stel nu eens dat de Wereld niet via oorlogen en/of mega rampen flink wordt gedecimeerd en dat er zelfs op den duur een democratische en fatsoenlijke Wereldregering wordt geïnstalleerd. Er is dan nog steeds niks gedaan aan de overbevolking en dan wordt het ineens nijpend en moet er snel en hard worden ingegrepen. Neem van mij aan dat de klappen, zowel aan de onderkant als aan de oudere bovenkant, uitgedeeld worden bij de mensen aan de onderkant van de maatschappelijke ladder. De daklozen, uitkeringstrekkers, zwakbegaafden, dure zorgpatiënten en meer mensen uit die groepen worden dan geofferd en echt niet de mensen aan de bovenkant van de maatschappelijke ladder. Dat is waar ik denk dat het op uit gaat draaien als er ineens gesnoeid zal moeten worden en ja dat is een hard woord. En als je als Wereld dat zou kunnen voorkomen, dan ben je idioot als je er niet eens over na wenst te gaan denken. Iedereen heeft het altijd maar over eerlijk en gelijk zijn, maar als het hierover gaat dan ineens niet. Dan is alleen geboortebeperking een optie, stel je voor dat je in zou moeten stemmen met iets waardoor je de kans loopt dat er iets gedaan wordt om te voorkomen dat je stokoud kunt worden. Nee dan maar geen baby’s meer, die krijg je toch niet meer en dus is dat uw probleem niet. Oeps, ben ik nu weer te hard?

Nergens zeg ik dat er nu massaal oudjes moeten worden uitgeroeid en dat heb ik ook nooit gezegd, maar je red het niet met enkel geboortebeperking en om te voorkomen dat er eventueel ooit ineens snoeihard moet worden ingegrepen, is het verstandig om nu alvast te gaan denken en te overleggen en te gaan zoeken naar humane manieren om het probleem voor te zijn. Beginnen de overheden er nu aan, dan bestaat er een kans dat het gefaseerd kan worden ingevoerd … wat dat weet ik ook niet, maar dat wat dan humaan is en waarmee dus voorkomen kan worden dat er decennia later eventuele keiharde ingrepen noodzakelijk zijn. Ik ben echt niet slim genoeg om die oplossing te bedenken en dat pretendeer ik ook nooit, maar ik kan wel logisch denken en nogmaals … ik heb het niet over het uitroeien van oudjes, maar over het gaan nadenken over hoe we dát kunnen gaan voorkomen. En als er een begin gemaakt zou kunnen worden door geen geld meer te investeren aan nieuwe medicijnen, waardoor dat geld weer voor iets anders kan worden gebruikt, dan zou dat een begin kunnen zijn en dat is niet hetzelfde als zeggen dat het een begin is. Dan had ik getypt dat het een begin is.

De mensheid is keer op keer te laat met ingrijpen. Het klimaat … ons milieu … de vluchtelingen en de gelukszoekersinstroom en noem maar op, elke keer laat de mensheid het uit de hand lopen voor er wordt ingegrepen, terwijl de mensheid keer op keer die grote globale problemen ziet aankomen. Waarom dan nu niet eens één keertje proberen het voor te zijn? Proberen de boel op orde te krijgen en dat gaat niet gepaard met zachte oplossingen, voor er drastisch en zonder tijd om te werken aan een humane oplossing dient te worden ingegrepen. En meer bedoel ik niet als ik zeg dat er dus niet alleen aan geboortebeperking, maar ook aan … noem het maar oudjesbeperking zal moeten worden gedaan. En het is nog niet urgent, maar het overbevolkingsprobleem kan dat wel heel snel worden.

fb1fd5f5f211862928125b959e6fc2e3_medium.

*Candice*

 

28/08/2016 20:09

Reacties (24) 

1
30/08/2016 00:45
Stoppen met betutteling over doodgaan zou een goed begin zijn.

Wanneer mij iets overkomt, wil Ik géén organen doneren om iemands leven te redden of te rekken én ik wil ze ook niet ontvangen om mijn leven te redden of te rekken, maar dat is tegenwoordig 'not done' je wordt bijna verplicht om dit over te hebben voor je naasten.

Ik wil niet dat men mij reanimeerd, mocht mij iets overkomen. Ik kan een briefje met deze wens bij me dragen, maar hulpdiensten gaan eerst aan de slag om je weer tot leven proberen te wekken en niet eerst op zoek naar je wens of je dit wel wil...
30/08/2016 06:06
Ben het op alle punten met je eens.
1
29/08/2016 12:42
Het proberen voor te zijn? Dat zou betekenen dat mensen het eens zouden zijn met elkaar en samen werken aan 'het' probleem.
Persoonlijk heb ik totaal geen probleem, ik zie het niet zoals jij het ziet, leven en laten leven is mijn motto, wie of waar ter wereld, hoe oud men ook wordt, ....
Ik snoei ook geen rozenstruik hartje zomer, ...... elk leven telt voor mij en dood gaan we allemaal.

Je schrijfstijl en je manier van verwoorden, kan ik wel ontzettend waarderen, dat weet je onderhand, het onderwerp is me deze keer te zwart/wit zoals in het liedje.

Denk...
29/08/2016 13:21
Ik denk nooit in kleuren en niet zwart wit ... ik denk realistisch en denk het niet eens voor mijzelf, want mij gaat het niet raken en nageslacht van mij is er toch niet ... dus denk ik het nu eens niet voor mijzelf. xx
1
29/08/2016 14:28
Dat mag Candice; iedereen mag naar mijn mening denken zoals men het beliefd.
Ik geloof niet dat enige beperking of overtuiging, kortom mensen iets opleggen realistisch is; ik ben niemand zijn of haar moeder, leven en dood zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden, elke wet wordt overtreden.
Ik ben ook niemand zijn of haar mindere noch meerdere, ik leef hier en nu, ik denk in eerste plaats enkel aan mezelf.

Ik geloof je wel, ik neem aan dat jij nu niet eens voor jezelf denkt.
Ik vraag me wel af of je dan bijvoorbeeld nu, voor alle anderen denkt, voor de mensheid i...
29/08/2016 15:14
Denk overigens nooit aan mezelf, maar dat terzijde ... zelfs niet als ik het typ. Waarom zou ik? Ik hecht totaal niet aan mijn leven, dus hoef ik ook nooit aan mezelf te denken.
Ik denk voor niemand. Dan heb je het artikel en/of mijn reactie niet goed begrepen.
Denken doe ik niet meer, dat heb ik niet meer nodig.
30/08/2016 08:35
Okidoki, wellicht heb ik het niet goed begrepen. Kan gebeuren. X
1
29/08/2016 12:33
Helemaal mee eens! Survival of the fittest toch? Laten we om te beginnen alle waarschuwingssymbolen overal van af halen. Dat scheelt waarschijnlijk al binnen een paar maanden de grootste groep mensen die tegen geboortebeperking, stopzetten van uitkeringen en de dure zorg zijn. Domme mensen zijn niet per se mensen met 8 kinderen, een uitkering en 34 chronische ziekten, maar ze hebben wel de grootste bek als het hen dreigt te worden afgepakt. Lekker rustig.

Ik weet ook wel een sanctie, stel mensen zijn gedwongen tot geboortebeperking maar houden zich hier niet aan. Prima, hou je ki...
1
29/08/2016 13:20
Er zijn opties, maar als we gewoon wachten ... ja dan zijn het geen opties meer, maar worden het keiharde maatregelen en die raken dan echt alleen maar de groep mensen die het niet voor het zeggen hebben en die niet invloedrijk of beroemd zijn.
1
29/08/2016 13:51
Daarom, subtiel alle waarschuwingslabels weghalen en er zijn vanzelf mensen die allesreiniger drinken, een fles deo op de barbecue spuiten of een metalen vork in de magnetron stoppen. Dan blijft er een "slimme" populatie over die hopelijk ook aangepraat kan worden dat het twee voor twaalf is. Een "onschuldig" eerste beginnetje... wie niet luisteren wil moet maar voelen.
3
28/08/2016 20:57
De algemene instelling moet gewoon veranderen...

Laten 'we' al eens beginnen met het volgende:

- geen dure kanker (en andere levensbedreigende ziektes) behandelingen opstarten voor mensen vanaf... (75?) - wordt je ouder dan dat in relatief goede gezondheid, fijn - anders is het de wet van de natuur
- geen 7 kinderen meer krijgen bij 8 verschillende vaders (ja, ik weet wat ik getypt heb)
- geen kinderen krijgen als je niet in staat bent om er financieel en emotioneel voor hen te zijn
- uitkeringen voor de liever lui dan moe uitkeringsinfuus-hangers a...
1
Candice tegen Ktje
28/08/2016 21:03
Ik vind het een geweldig antwoord.
2
Lab Rat tegen Ktje
29/08/2016 12:28
Hele reactie gelezen en eens, maar wil vooral op je eerste punt inhaken.
Ik roep al jaren, ook tegen mijn ouders, dat mensen boven de 80 die kanker krijgen recht zouden moeten hebben op 1 behandeling. Slaat deze aan, gefeliciteerd. Slaat deze niet aan? Jammer joh, je hebt er al 80 jaar op zitten, halen de meeste mensen niet eens. Wees blij dat je gewoon doodgaat aan een welvaartsziekte en niet aan diaree als kind van 5. Je bent niet onsterfelijk, en je zou goed na moeten denken OF je die paar extra maanden/jaren nog wel wil, met/na al die behandelingen. Dood ga je toch wel en met deze z...
1
29/08/2016 13:18
Ik vind het een prima reactie.
1
28/08/2016 20:12
Ik dacht dat er in China al zoiets was als een geboortebeperking? Blijkbaar niet dus...
1
28/08/2016 20:19
Ja wel, maar woon jij in China? België en Nederland zijn volgens mij de twee dichtstbevolkte landen van Europa. Wat hebben wij eraan als ze er daar wel aan doen? Helemaal niets en ... maar daar is niemand het met mij over eens, je zal ook aan oudjesbeperking moeten gaan doen. Dat is en eerlijk en je voorkomt dat er straks mensen van 120 jaar nog in aanmerking kunnen komen voor een kunstheup bijvoorbeeld.
Overbevolking moet je zowel aan de onder als aan de bovenkant op een goede manier gaan aanpakken en er dus niet mee wachten tot het probleem om directe ingrepen vraagt.
1
tegen Candice
28/08/2016 20:22
Geboortebeperking kun je eventueel nog doen zonder dat er echt hinder wordt ondervonden denk ik, maar hoe ga je de oudjes doen? Ze allemaal laten inslapen? Dat is toch al te gek.
1
28/08/2016 20:27
Ik pretendeer dat laatste ook niet, daarom zeg ik juist dat er nu eens moet worden nagedacht over dat probleem. Ik noem geen oplossing, ik zeg enkel wat ik al heel lang zeg ... je zal als Wereld naar beiden moeten gaan kijken. En nu is er nog tijd dus wie weet wat er bedacht kan worden op termijn en wat humaan is en wat niet lukraak oudjes afmaken is en zeker niet enkel oudjes aan de onderkant van de maatschappelijke ladder.
1
tegen Candice
28/08/2016 20:33
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor :)
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert