Slecht nieuws uit België:

Door Candice gepubliceerd in Nieuws en politiek

Slecht nieuws uit België:

http://nos.nl/artikel/2125306-gevaarlijke-terrorist-verdwenen-in-belgie.html

De link zegt eigenlijk alles en als je het leest dan moge het duidelijk zijn dat dit heel erg slecht nieuws is. Het kan nu even echt geen kwaad om onze grenzen strenger te controleren en dat zouden dan de overige buurlanden van België (Duitsland, Luxemburg en Frankrijk) ook moeten doen.

cfa97255d5ac1e735ae2b019439de092_medium.

Oussama Atar deelde nadat hij door de Amerikanen in 2003 in Irak was gepakt voor wapensmokkel negen jaar lang zijn cel met dat stuk afval dat dus IS heeft opgericht. Abu Bakr al-Baghdadi. Hij is een IS strijder van het allereerste uur en dus zonder meer levensgevaarlijk.

f90604f98bfbf89bb15b68073d1c494c_medium.

Het is tevens een neef van de broertjes El Bakraoui en van nog een tweetal mannen die een aanslag in Brussel beraamden voor tijdens het EK. Oftewel het is niet echt een erg gezellig stukje afval deze Oussama Atar.

Ze waren hem op het spoor, maar helaas konden ze hem niet arresteren en nu is hij dus verdwenen.

En nu?

Ik ga nu eerst even zitten rillen van angst en mogelijk doe ik er nog een plasje in het broekje bij ook en daarna ga ik verder met rillen van angst.

Maar nu dan even zonder gekheid. Het is natuurlijk wel een levensgevaarlijk stuk afval wat nog op vrije voeten is en hij zal ook met van alles bezig zijn, maar ik denk niet met kleurplaatjes kleuren of patience. Het probleem is echter dat hij overal kan zitten en zeker doordat ook hij op zat moslimaanhangers kan rekenen in België en in meerdere landen. Denk dat we er wel van overtuigd kunnen zijn dat er nu koortsachtig overleg plaats aan het vinden is tussen de diverse veiligheidsdiensten, want mocht je dat afval levend in handen krijgen dan heb je dus een geweldige bron van informatie in handen en ik ben tegen martelen, maar als het om zoiets als dat gaat dan mag van mij alles worden aangewend en toegepast om het aan het praten te krijgen. Liever dat afval dag en nacht laten folteren en uiteindelijk in stukken hakken dan dat het ook maar iets aan info geheim weet te houden.

Ik weet het, het is niet humaan om mensen te folteren.

Ik ben ook tegen het folteren van dieren en van mensen …. maar dat is die Atar dus geen van beide. Hoe gaan we met afval om? We scheuren het stuk, trappen het plat, maken er propjes van, pleuren het in een klikko, en we verbranden het. Dus heeft het folteren van dat afval niets te maken met humaan moeten zijn. Humaan ben je tegen mensen en dieren. Die verdienen het. Afval niet.

Agenten van de veiligheidsdiensten mogen van mij echt ruimere vrijheden krijgen als het gaat om terroristen verhoren. Persoonlijk vind ik dat je een terrorist na haar/zijn arrestatie ook niet eens een proces moet geven, maar gewoon naar een afgelegen plek brengen en alles eruit trekken dat zij/hij maar kan weten en daarna gewoon afschieten en desnoods zeg je dan voor de show nog even tegen haar/hem dat zij/hij hierbij ter dood veroordeeld is. Het zijn maar terroristen hoor en meer niet, dus je begaat geen overtreding of misdrijf jegens de menselijkheid als je zulk afval opruimt. Je hoort er een standbeeld voor te krijgen.

*Candice*

13/08/2016 13:06

Reacties (34) 

1
23/08/2016 11:32
Hoe komt het nu toch dat ik zoveel nieuwe artikelen niet te zien krijg? Ook van 'fans' niet, in "Mijn Tallsay". Ook bij 'Nieuw' verschijnen ze niet.
Vooral de rubriek Nieuws en Politiek is een stiefkindje. Je krijgt alle mogelijke onzin voorgeschoteld maar de meest interessante artikelen (voor mij dan) komen niet. Ik snap het hele systeem niet meer. Het is net alsof er een voorselectie plaatsvindt ten gunste van de talrijke ééndagsvliegen hier.
Hoe kan ik dat nu anders instellen?
Dit artikel heb ik puur toevallig gevonden.
1
23/08/2016 11:37
Dat heb ik dus ook wel eens.
1
14/08/2016 11:09
Pff wat een samenleving... men laat terroristen lopen door vormfouten... Come on guys!!
Voor dit soort gespuis hoort gewoon een nieuwe wet in werking te treden... Vermeende terroristen zonder proces vastzetten.. Al is het alleen al om narigheid te voorkomen.

'Persoonlijk vind ik dat je een terrorist na haar/zijn arrestatie ook niet eens een proces moet geven, maar gewoon naar een afgelegen plek brengen en alles eruit trekken dat zij/hij maar kan weten'
Dat is ook een punt van aandacht.
Meer onderzoeksmogelijken en meer mogelijkheden in ondervragingstechnie...
1
14/08/2016 11:15
Je zal wel met andere regels en zo moeten gaan komen. Vormfouten bij verkeersboetes worden hersteld ... en bij dit niet. Hoe is het mogelijk? Als ze een foutje maken dan komt Holleeder ook weer vrij, maar gisteravond meen ik is een 80 jarige vrouw uit de trein gezet omdat er iets misgegaan was met inchecken. Dat is heel wat anders, maar ik bedoel maar ... hoe raar gaat het op dit moment wel niet?
Je zet toch geen vrouw van 80 uit de trein?
1
14/08/2016 11:16
Die dame is ook nog eens uit de rein gezet op een station zonder voorzieningen.
De conducteur had heel makkelijk even haar kaartje kunnen inchecken op dat station.
Ik had echt niet in die trein moeten zitten; ik had echt aan de noodrem getrokken.
14/08/2016 11:21
Precies. Het is een vrouw van 80 en niemand had gezeurd als ze daar rekening mee gehouden hadden. Die conducteur moet zich echt heel diep schamen en dan kan hij officieel wel in zijn recht gestaan hebben, maar dit doe je gewoon niet.
1
14/08/2016 11:34
Bovendien snap ik de verwarring bij die dame.. Je koopt een kaartje en dan ook inchecken... Die dame heeft gewoon gedacht met kaartje te reizen.
Zo'n conducteur zouden ze wat mij betreft op non actief mogen zetten. Als controlerend persoon in het OV heb je toch ook een sociale verplichting. (Net zoals je wat mij betrefy jonge meisjes niet laat op de avond op een verlaten perron achterlaat)


1
13/08/2016 19:41
http://nos.nl/artikel/2125376-gewonden-bij-aanval-met-mes-in-zwitserse-trein.html

Er is nog niets bekends over de dader ... ik wil niet gaan insinueren, maar het heeft er alle schijn van als het gaat om wat voor dader het is.
1
Ktje tegen Candice
13/08/2016 20:04
Weer iemand met 'psychische problemen' - laten we het woord moslim niet in de mond nemen want zoiets als dit is de laatste tijd nog nooit gebeurd, nietwaar?

Het jongste slachtoffer is zes jaar... stel je voor dat je nu als dokter of verpleegster in dat ziekenhuis werkt waar ook de dader naartoe gebracht is. Als je nu per ongeluk valt, net als je een hoofdkussen vasthebt - en je valt (ook weer per ongeluk natuurlijk) pats op zijn gezicht waarbij je het laatste beetje lucht uit hem perst, mag hij dan ook nog binnen van allah?
1
Candice tegen Ktje
13/08/2016 20:12
Een mens doet zoiets niet. Dus dan kan het maar uit één hoek komen.

Dat dan ongetwijfeld heel zwak klinkende piepende allah .... daar gaat hij het niet mee redden, Allah kennende moet het luid en duidelijk zijn.
1
13/08/2016 19:17
pfft konden ze die moeder en zus niet vasthouden totdat hij boven water was ofzo
Candice tegen Vita
13/08/2016 19:32
Nee, want wij en België ook is een net en democratisch land en als er geen grond is om iemand vast te houden ... gebeurd dat niet. En dat zal moeten veranderen.
1
13/08/2016 18:59
Gek, gekker, gekst...
1
13/08/2016 19:31
Knettergek.
1
tegen Candice
13/08/2016 19:32
2
13/08/2016 14:31
Fijn hè, die open grenzen?
1
13/08/2016 14:58
Doorgaans wel, want ze sparen ook veel kosten uit en zijn voor Nederland economisch heel belangrijk, maar je moet ze kunnen sluiten als het (tijdelijk) nodig is.
1
13/08/2016 17:50
En dat schijnt nogal problematisch te zijn.
1
13/08/2016 18:14
Logisch, gezien alle weilanden en dergelijke die grensoverschrijdend zijn.
3
13/08/2016 14:10
http://nieuws.vtm.be/binnenland/202785-oussama-atar-brein-aanslagen-2203

Ik kende mensen die in Parijs waren in november 2015, ik kende mensen (inclusief familie) die in Brussel waren in maart 2016 - ik heb huilende kinderen en ouders gezien totaal in paniek in maart: we werden gevraagd om zo snel mogelijk onze kinderen te komen afhalen - mijn zoon heeft al een paar keer een bommelding meegemaakt op het openbaar vervoer... de woorden 'laat de angst niet winnen, brand nog een kaarsje' werden voor mij dus al snel hol. Wat is er ondertussen veranderd? De grenzen staan nog wagenwijd o...
1
Candice tegen Ktje
13/08/2016 14:57
Er gaat veel te veel fout, doordat alles nog steeds op de 'juiste' en dus nette manier gedaan wordt. En dan gelden vormfouten niet enkel voor een inbreker, maar ook voor een terrorist en aanhang,
2
Ktje tegen Candice
13/08/2016 15:04
'We' hebben de 'juiste' en nette manier geprobeerd en er zijn veel te veel onschuldige slachtoffers gevallen (het is nog niet gedaan) - tijd voor verandering. We worden uitgelachen in ons gezicht en onze 'regering' staat erbij en kijkt ernaar.

Trouwens die zoon van die radicale imam die in Verviers opriep om alle christenen uit te moorden is op vakantie: hij heeft al laten weten dat hij zo snel mogelijk zich zal komen verantwoorden voor zijn uitspraken. Dit is toch niet te geloven: in de woestijn droppen, elimineren (om het om een nette manier te zeggen) lijkt mij net iets gepaste...
Candice tegen Ktje
13/08/2016 15:14
Het wordt ook steeds gekker.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert