Het gaat ook om onze veiligheid, maar Europa kijkt alleen maar toe:

Door Candice gepubliceerd in Nieuws en politiek

Het gaat ook om onze veiligheid, maar Europa kijkt alleen maar toe:

4e9dfcef948fbd4f22bb18245df69a35_medium.

Libië ligt op even meer dan 700 km van het Italiaanse vasteland en doorlopend vertrekken uit Libië bootjes met ‘vluchtelingen’ richting Italië. De afstand tot Amerika is minimaal tien keer zoveel.

De VS wil met de hulp voorkomen dat Sirte een uitvalsbasis wordt van waaruit IS aanvallen op het Westen kan voorbereiden en uitvoeren.

http://nos.nl/artikel/2124491-amerikaanse-militairen-aanwezig-in-libie.html

http://nos.nl/artikel/2122657-amerika-bombardeert-is-doelen-in-libie.html

Heb het al zo vaak gezegd en getypt, maar ik doe het nu weer en ik blijf van mening dat het ook niet anders kan dan op die manier. Maar waarom moet de VS dit alleen opknappen? Waarom doet Europa niet mee? Zijn Europese militairen soms enkel nog voor de show? Wij, Europa, worden overspoeld door bootvluchtelingen en weten er geen raad mee. Italië ontploft bijna en smeekt als het ware om hulp, maar wat doen we … niks. Het probleem zit echt niet enkel in de islamitische wijken in Europa, het zit ook echt daar aan de overkant van de Middellandse Zee in Libië. Daar moet de strijd geleverd worden om die overtochten te stoppen. Het is echt heel simpel. We kunnen grenzen sluiten wat we willen en massaal de straat opgaan om te protesteren tegen de instroom om maar wat te noemen, maar je stopt er de toestroom niet mee. Geen enkele kapitein zal zijn schip omdraaien als hij bootvluchtelingen in het vizier krijgt. Zijn gewoon de ongeschreven wetten van de zee. Dan help je ze en dan neem je ze aan boord. En dan breng je ze netjes naar een veilige haven. Dat gebeurde zelfs in de tweede Wereldoorlog en ook tijdens de koude oorlog. En iedereen kan nou daarvan zeggen wat zij/hij wilt maar op het moment dat je daar vaart met een boot en je ziet een bootje omslaan en mensen in zee vallen … sta je ze bij. Dat doe je als zeevaarder, omdat je weet dat jij het de volgende keer kan zijn die daar in het water ligt en dan ben je ook blij als je gered wordt. Zo werkt het op zee en niet anders.

13e8c2c4afc2cde3e60af55760bbe258_medium.

Gewoon even een rampscenario:

Trump wordt president en hij heeft laten weten Amerikaanse troepen uit Europa weg te halen als de Europese NAVO landen niet bereid zijn meer te investeren in defensie. Hij heeft ook al laten weten de banden met Rusland en China te versterken. Waar staat Europa als die freak president zou worden en er ontstaat een machtsblok tussen de VS, Rusland en China en voor het gemak ook nog met Turkije? Is maar een scenario en meer niet hoor, maar dat terzijde.

c2a9119217f312e0dbe0ab191399a299_medium.

Wij moeten in Libië samen met het Libische eenheidsleger de strijd aangaan met IS en ze daar dan ook vernietigen. Onze, Europese, gevechtsjagers zouden nu daar moeten bombarderen en onze troepen zouden daar safespots moeten gaan aanleggen waar vluchtelingen zolang kunnen worden opgevangen tot er weer een deel bevrijd is van IS en van ander afval, waaronder ook dictatoriale idioten zoals daar in Eritrea.

Ik ben geen voorstandster van oorlogen, maar je stopt gewoon helemaal niks als je niet bereid bent om te vechten dáár waar het gevaar vandaan kan gaan komen en al komt. En dat je daarmee niet de terreurdreiging in eigen en andere Europese landen verminderd of stopt dat weet ik, maar dat wordt ook echt niet minder als je niet de boel dáár gaat oplossen. En ja het kan tot meer aanslagen leiden, maar dat probleem hebben we nu ook en houden we evengoed. Maar door ze te laten zien dat je bereid bent om te vechten voor je Werelddeel en bereid bent om dat afval daar te bestrijden waar ze vandaan komen, dwing je eindelijk weer eens respect af.

Nu ziet en een Rusland en een China en een Turkije en een IS en ook een Amerika ons – Europa – als pikkies met een grote smoel en de mond vol van wat wij vinden en wat er moet gebeuren, maar als het er op aankomt een stelletje schijtluizen zijn die dus maar niet bereid zijn offers te brengen in de strijd tegen afval. Wat bommetjes gooien vanaf grote hoogte is niet echt een teken van enorme lef en je wint het er niet mee en anderen wapens leveren om voor jou te vechten is ook al geen echt teken van lef en afwachten hoe de Amerikanen het gaan aanpakken in Libië is ook geen teken van erg veel lef, dat laatste is zelfs een teken van complete stupiditeit. Iedereen weet hoe zij te werk gaan. Weinig tactvol en met weinig visie op hoe het daarna moet worden. Ze zijn eersteklas vechters, maar tactlozer dan een bladluis die een grote mond opzet tegen een lieveheersbeestje.

(Note: Lieveheersbeestjes eten schijnbaar bladluizen … net gelezen, want wist nooit wat ze aten.)

Oftewel:

Als we echt willen dat het gevaar en tegelijkertijd de overtochten vanuit Libië eindigen dan dienen wij het daar aan te pakken desnoods samen met de Amerikanen, maar het zeker niet alleen door de Amerikanen laten aanpakken. Dat zijn cowboys die wel willen schieten, maar niet nadenken over wat er daarna moet gebeuren en dat is juist belangrijk. Alleen als wij (Europa) het daar weten op te lossen en samen met andere landen uit de regio aan de slag gaan valt er nog iets van te maken en is er een kans dat er ook een einde aan die bootvluchtelingen komt. Dat willen we allemaal, maar we willen er niet voor vechten. En daarmee bedoel ik uiteraard vechten voor ons en voor de vrijheid en onze veiligheid. Maar blijven we het los van elkaar zien … dan veranderd er niks en dan blijven er keer op keer mensen verdrinken en keer op keer aanslagen plaatsvinden en schieten we helemaal niks op.

*Candice*

10/08/2016 13:51

Reacties (12) 

1
11/08/2016 10:37
goed artikel en vechten met elkaar voor elkaar is zeker een mooi streven, maar of het gebeurt is een tweede.
1
11/08/2016 11:06
Merci. Nee dat gaat niet gebeuren.
1
10/08/2016 18:41
Wat dacht je wat er hier in Europa gebeurt als bij een aanval door EU-troepen op IS een paar civilisten sneuvelen? De 'collateral damage' die haast niet te voorkomen is omdat IS altijd burgers om zich heen verzamelt? Of anders zelf een paar kinderlijkjes 'fabriceert'?
Dan is hier de wereld te klein, en die jongens komen voor de rechter, schuld of geen schuld.
De Europese (christelijk-humanistische) mentaliteit is er niet geschikt voor. Die zijn liever slachtoffers dan daders.
Het 'gebroken geweertje' zit er veel te diep in, bij dat stel laffe pacifisten hier. Daar kun je geen...
1
10/08/2016 18:51
Dat kan allemaal wel, maar goed dan laten we het enkel nog erger worden en doen we toch helemaal niets. Dat is het nutteloze alternatief.
2
10/08/2016 18:29
Amerika heeft een andere agenda waarbij Europa opgeofferd dient te worden en dat laten ze steeds meer blijken.
Waarom moet Amerika het alleen doen? Vraag ik me ook af; als de VS zich niet hadden gemengd in het vuur van de Arabische wereld had de wereld er in het nu nog steeds heel anders uit kunnen zien.
10/08/2016 18:50
Daar denk ik dus anders over.
Amerika heeft niets aan het opofferen van Europa en vind dat ook te makkelijk gezegd. Niet achter alles zit één of ander duister complot waarbij de VS uit is op vernietiging van bondgenoten.
En volgens mij was dat mengen in de Arabische Wereld in VN verband in 1991 en een paar keer Libië bombarderen na bomaanslagen en dan Irak 2003.
Afghanistan vond ik terecht.
En ja dan had de Wereld er mogelijk nog veel slechter uit kunnen zien.
10/08/2016 20:50
De oorlog in Afghanistan? Bin Laden? Die CIA agent?
Dear...
Anders was die pijplijn voor Exxon er nooit gekomen (volg het spoor van het geld/olie)

De geheimen van 911 die schuilden niet in de grotten van Bora Bora maar onder de gewelven van het Pentagon.
They never got him after all...
En dat is dan weer mijn mening
1
10/08/2016 21:19
En ik respecteer je mening, maar denk over al die zaken anders.
3
10/08/2016 14:24
Met de titel ben ik het eens - dat het niet altijd Amerikaanse soldaten moeten zijn die vechten (en sneuvelen) daar ben ik het ook mee eens (wel rekening mee houden dat de grootte van het Amerikaanse leger in verhouding met het onze een serieus verschil is)

Mijn mening over de boot'vluchtelingen' die verdrinken weet je al... vergelijk het met de inzamelingacties voor de Afrikaantjes: daar help je ze ook niet veel mee. Leer ze vissen en watervoorzieningen maken en ze zijn al een pak beter af.

Je zegt: 'Gewoon even een rampscenario:

Trump wordt president en...
1
Candice tegen Ktje
10/08/2016 14:32
Alinea 1: Ja dat klopt, maar Europa heeft heel wat troepen die meer lopen te flaneren dan dat ze wat doen. En het is een gezamenlijke vijand.
Alinea 2: Helemaal mee eens.
Alinea 3: Ze zond het niet naar de verkeerde maar werd meen ik gehackt en ik ben van geen van beide fan, maar ik acht haar net iets minder gestoord. Hij roept min of meer op om haar overhoop te knallen. Dan ben je rijp voor een inrichting.
Alinea 4: Het zal allemaal moeten, maar op het moment gebeurd er niets van dat alles en daar ... ach hetzelfde als met het leger van ene Saddam Hoessein? Daar bleef niet v...
2
Ktje tegen Candice
10/08/2016 14:49
Heel overzichtelijk, met die alinea's! ;)
Ze werd recent gehackt - jaren geleden heeft ze toch zelf de emails via haar eigen persoonlijke account verzonden - de FBI is er niet voor niets op gesprongen. Ze had wel een goed excuus: ze wist toch helemaal niet dat het niet mocht! Ze mag dan misschien net iets minder gestoord overkomen dan Trump, een groot licht kan ze niet genoemd worden.

Trump krijgt het verwijt dat hij mensen voedt met haat en angst. De mensen die hem dit verwijten gaan dan op hun beurt mensen voeden met haat en angst... alleen niet tegen de echte vijand maar ...
1
Candice tegen Ktje
10/08/2016 15:26
1: Ik heb het allemaal maar zo en zo gevolgd. Eigenlijk amper serieus gevolgd, want zijn niet mijn mails. -))
Ze zijn geen van beiden slimmer dan de gemiddelde aardappel.
2. Zijn woorden kun je zo uitleggen, maar feit blijft dat hij openlijk de Russen vroeg om haar te hacken en dat doe je gewoon niet, dan ben je niks waard. Serieus bedoeld of niet je doet dat niet en dat met die wapens ook niet. Hij is zelf ook doorlopend bezig hé met mensen bang maken voor wat er gebeurd als Hillary wint. Dat doen ze beiden.
3: Gelieve niet een spoor in de buurt van Utrecht nemen ... dan ka...
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert