Het gaat niet beter:

Door Candice gepubliceerd in Het leven, van alles en nog wat:

Het gaat niet beter:

Deel 3.

b9dfec1a8f5ff614259b68f611810f9f_medium.

Dit is het laatste wat ik over dit onderwerp publiceer en ik doe het omdat ik vind dat het nog even nodig was, mede doordat er gelogen wordt over dat het beter gaat met die acceptatie.

Er komt alleen nog een deel over hoe het voor ouders van holebi en transjes moet zijn.

Nederland staat volgens recente cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau juist steeds toleranter tegenover homoseksualiteit. In 2006 dacht 15 procent van de Nederlanders negatief over homo- en biseksualiteit en dat is nu gezakt naar 7 procent. Over transgenders denkt nog zo'n 10 procent van de bevolking negatief.

(En weer worden transjes in één adem genoemd met seksueel anders geaarden. Vreselijk.)

Ik heb daar maar één woord voor. En dat is een woord dat ik met regelmaat gebruik en zelden zal gebruiken als ik niet om de een of andere reden pisnijdig ben om iets. Bullshit!

Geen idee aan welke mensen ze dat gevraagd hebben, maar niet aan mij en aan heel wat meer mensen niet. Rot toch op met die flauwekul cijfers. Sowieso hebben heel erg veel mensen geen idee wat transgenders zijn. Dat weten ze echt niet. Ze lezen er wat over, horen eens wat of zien iets in een documentaire maar ze hebben geen idee wat een transgender is. Maar meer nog is het zo dat het heel makkelijk zeggen is dat je er geen moeite mee hebt, maar als dat dus zo is … als nog zo’n 10% negatief denkt over transgenders leg dan eens uit waarom zoveel van die meisjes nergens aan het werk komen. 10% denkt negatief maar ongeveer 25.000 van de 50.000 transgenders in Nederland had afgelopen jaar te maken met geweld. Dat is de helft en sorry, het ligt nog hoger daar de meeste van die meiden geen eens meer aangifte durven te doen of doen daar er niets of te weinig met je aangifte wordt gedaan. Mij is in Ede wel eens door zo’n idioot op het bureau gezegd dat ik me dan ook normaal moest gaan kleden en niet als een wijf. Heb ter plekke mijn rokje, panty en string naar beneden getrokken en hem gevraagd waarom een wijf zich niet als een wijf zou mogen kleden. Mocht direct een paar uur blijven.

http://nos.nl/artikel/2123370-homo-s-durven-minder-vaak-hand-in-hand-te-lopen.html

eba760f64a5090b57e1feb8984dd7d29_medium.

Waar maak je je druk om? Jij bent die fase allang voorbij, jij bent een vrouw.

Klopt, ik ben een vrouw … 100% en ik heb het goed, financieel onafhankelijk en kan doen en laten wat en wanneer ik maar wil. Ik heb tegenwoordig tijdens het joggen mijn stiletto bij mij en ik ben in staat om te steken, zonder meer. Liever een aanvaller van mij definitief verminkt dan ik een schram. Maar waarom ik me er druk om maak is vrij logisch. Ik heb het makkelijk, maar 99,5% van zulke meisjes leven in bittere armoede en komen maar niet aan het werk. Tenzij ze bereid zijn om te faken door dus niet meer in vrouwenkleding maar in mannenkleding naar buiten en sollicitaties te gaan.

e1de5b1703dfd1561a591dc0fd30f6b3_medium.

Voor de laatste maal nog even dit:

Die T hoort niet achter dat LHB. Travo’s zijn geen transgenders en bij lange na geen transseksuelen. Ze vinden het leuk om soms, thuis, vrouwenkleren te dragen. Natuurlijk kunnen ze transgender zijn zonder dat ze het in 1e instantie weten, maar zijn het niet zolang ze zich geen vrouw voelen en zich niet overal als vrouw gedragen en dus ook naar buiten gaan als vrouw. Ze zijn dus ook niet seksueel anders geaard. 85% van de travestieten is gewoon hetero. Transgenders zijn wettelijk vrouw, maar ze zijn fysiek nog niet 100% vrouw. Ze hebben nog iets tussen hun benen hangen. Maar wettelijk zijn ze vrouw. Zijn ze dan seksueel anders geaard? Nee, ze zijn hetero want ze vrijen met mannen. Transseksuelen zijn fysiek 100% vrouw en vrijen met mannen en zijn dus niet holebi. Het kan, maar dan maken we het wel heel erg complex. Stel dat ik verliefd zou worden op een vrouw, dan zou ik dus lesbisch zijn. En technisch gezien zou ik dan een lesbische transseksueel zijn. Maar waar het dus om gaat is dat LHB’s een andere seksuele voorkeur hebben en dat gaat niet op voor de Ttjes.

c3539dca9d28a5d6ec5eca49bd945b32_medium.

Maak ik me er te druk om?

Waarschijnlijk wel, maar ik vind het niet leuk want hoewel ik een vrouw ben, ben ik dus technisch gezien transseksueel en wordt ook ik nu aangeduid als iemand met een seksuele andere voorkeur. Zo simpel is het en ja dan mag u zeggen dat ik me niet moet aanstellen, maar probeer het dan eens één keer te zien door de ogen van een transseksueel of transgender. Je bent een hetero vrouw en je wordt met een afkortingsletter ,T, toegevoegd aan de letters L,H,B die afkortingen voor seksueel anders geaarden aanduiden. Nee mevrouw, dat zou u niet prettig vinden, want u weet van uzelf dat u dat niet bent. Dat u of travo of transgender of transseksueel bent en dat is echt heel wat anders.

03e7d7b201def9bb0368ebb08cd39632_medium.

Het gaat niet beter, absoluut niet zelfs:

Als we de cijfers moeten geloven gaat het dus de goede kant op met acceptatie van holebi en van de transjes. Maar dan lees ik dat steeds minder homo’s hand in hand over straat durven te gaan, dat er grote afkeer bestaat van zoenende mannen, dat de helft van alle transjes afgelopen jaar met geweld te maken heeft gehad. Klopt, ik was er eentje van. Ik kreeg klappen en ik werd voor luchtvervuiling uitgemaakt. En ik weet dat er hier in het dorp een paar jonge jongens zijn, van dat op scooters rond lopen scheurend tuig, die op mij loeren. Ze hebben het me rechtstreeks gezegd dat ze me te pakken zullen nemen, maar dan kan je naar het politiebureau gaan en dan wordt je niks wijzer. Ik ga er niet wakker van liggen en me echt niet aanpassen, want dat heeft nog nooit geholpen. Ik heb dus alleen wel mijn stiletto bij mij als ik naar buiten ga. Maar alleen met joggen, want dan vind ik het handig. Bovendien verwacht ik het dan, daar ik dan vooral bij de bossen in de buurt ben en het dus weinig mensen zullen zien. Maar goed, dat doet er verder niet toe. Homo’s durven minder en minder hand in hand over straat te gaan, want dat wordt niet geaccepteerd. Hoezo gaat het met de acceptatie de goede kant op?

2225cbf4d8419eb0017d81280a905bf3_medium.

7% van de Nederlandse bevolking denkt nog maar negatief over holebi. Ach waar hebben we het over. 1.190.000 mensen, maar dat waren er in 2006 nog 2.400.000 mensen. En dan denkt ‘maar’ 10% negatief over transjes. Jeetje dat zijn maar 1.700.000 mensen als je het puur cijfermatig zou bekijken. Waar hebben we het dan over? 1.700.000 anti-transjes en daar zijn er 50.000 van in ons Nederland. Nou dan kan elke trans door 34 mensen worden geslagen en vernederd. Ja ik kan ook met simpele cijfers komen.

Het gaat gewoon helemaal niet beter, want ten eerste zorgen teveel homo’s voor overlast door hun gedrag op ontmoetingsplaatsen. Dat is soms echt walgelijk. Je bent homo en een gemeente waar ze ook nog eens gereformeerd zijn, gedogen een ontmoetingsplaats met duidelijk afgescheiden ruimte door een hek. Hierdoor konden mensen die even hun benen wilden strekken een wandeling maken en waren er tafels en bankjes om even aan te zitten en dan hoefden die mensen geen last te hebben van homo’s, maar dat hadden ze wel en steeds vaker. Naakt het bos uitrennende homo’s die elkaar lachend met een zweepje achterna zaten terwijl er mensen met kinderen zaten te picknicken.

Niet homoseksuelen die soms werden uitgescholden omdat ze daar parkeerden. Kijk dan help je als homo de acceptatie niet echt.

Ten tweede, ja sorry, het mag dan onder de autochtone Nederlander beter gaan qua acceptatie maar volgens mij halen we nog al niet wat binnen uit landen waar homofilie zwaar strafbaar is en waar je denk ik als transje beter meteen jezelf van een gebouw kan laten vallen. En ten derde werken er nog al veel Oost-Europeanen in Nederland en de acceptatie van holebi en transjes ligt in die landen vaak een stuk lager dan bij ons.

Dat alles zorgt er mede voor dat het dus echt niet beter gaat, maar juist slechter. Heb ik daar cijfers van? Nee, dus wie weet klets ik wel zoals zo vaak als een kip zonder kop. Maar ik heb wel ogen en ik heb oren en zie het ook om me heen. Zelfs in Nijmegen tijdens de vierdaagse feesten. Ik was er dus de 3e avond en ik zag een paar man, waarvan ik weet dat ze getrouwd zijn en al heel lang, maar ze stonden naast elkaar alsof het zeg maar vreemden waren. Ze vertelden me ook dat ze een beetje erg veel nare ervaringen hadden gehad de laatste paar jaar vanwege hun relatie. In Nijmegen was een homo voorheen welkom, net als in Arnhem. Geen idee hoe dat nu in Arnhem is maar ik heb er mijn twijfels over, omdat het volgens mij gewoon een landelijke tendens is.

067aae03cecd4cafd69a5beaa5a0e6a7_medium.

Als het echt beter zou gaan met de acceptatie van holebi en transjes, waarom moet dan elk jaar toch weer extra aandacht gevraagd worden voor die groepen? Als het steeds beter gaat, dan zou dat juist wat minder moeten worden. Een x aantal jaren terug was er regelmatig een campagne om alcohol in het verkeer terug te dringen. Die campagnes bleven wel, maar werden wel minder doordat het dus steeds beter ging. Logisch, want als iets beter gaat dan hou je er wel de vinger op, maar dan doe je er minder druk op. Het gaat niet beter en dat voel je als je op straat loopt. Je voelt blikken die op je worden gericht, je hoort opmerkingen, je weet dat je minder los loopt en dus wat meer oplettend en je probeert bewust rekening te houden met tijdstippen. Ik ben gek op mariniers en dat is bekend en ik kom regelmatig op het revalidatiecentrum voor militairen en eerlijk waar als ik daar ben of als ik mariniers zie lopen, dan voel ik me gewoon veiliger. Als ik iets niet heb besteld en even snel naar de AH loop, is maar een klein stukje, en ik zie opgeschoten jongeren bij de ingang staan … dan draai ik me weer om. Zelfs als ik iets echt nodig zou hebben koop ik het niet, want ik weiger om langs die jongeren te lopen. En misschien zijn het wel hele lieve en vrolijke jongens, maar ik neem de gok op rot opmerkingen of een voetje dat net voor je komt waardoor je struikelt echt niet.

f2cbbe39268575ca8813df9420f0b971_medium.

Het gaat niet beter en ik geloof geen barst van meer acceptatie door roze dagen en Gay Prides en die Canal Parade. Ik heb het al gezegd. Ik vind het aapjes kijken en meer niet. Ben ervan overtuigd dat 95% van de kijkers echt niet kijkt om op die manier hun steun voor meer acceptatie te tonen, maar dat ze kijken omdat ze die veelal bizar geklede holebi’s willen zien langsgeilen. En ik geloof ook geen barst van het feit dat die holebi’s het doen om meer acceptatie te krijgen. Dat krijg je niet door als een idioot te staan geilen op een bootje, maar dat krijg je door het te verdienen en omdat je daar als mens recht op hebt. Die gekken in de bootjes, die doen het om een showtje op te voeren en meer niet. Wil je met zo’n Canal Parade echt een statement maken voor acceptatie dan moet je je niet als een in leer gestoken homo tonen, maar in gewone dagelijkse kleding en niet gaan staan dansen maar rustig naar de mensen die naar jou staren gaan staren. En nog beter is het om weg te blijven, want met dit soort commerciële geiltochtjes veroorzaak je alleen maar minder acceptatie en meer geweld tegen holebi en transjes.

6803f8bfa8c6ace9c2a1301fc4f63fed_medium.

*Candice*

06/08/2016 14:46

Reacties (15) 

2
07/08/2016 09:14
Het gaat slechter met de acceptatie; dat is algemeen bekend.. Doch durft men het niet zo te benoemen zeg maar; misschien is de oorzaak wel te vinden in de komst van nieuwe 'mede'landers? De nieuwe focus van de Gütmensch?

Het gaat niet beter.. en ook dat is met cijfers aan te tonen:
http://www.nu.nl/binnenland/3772882/geweld-homoseksuelen-en-lesbiennes-verdubbeld.html
Ik vraag me af welke bevolkingsgroepen zich (procentueel) schuldig maken aan dit geweld.

07/08/2016 09:22
Dat eerste is helemaal waar. Ook hier is het gewoon zo politiek correct mogelijk doen, maar wegkijken van hoe het echt is.

Zal ik eens wat zeggen ... moest in Ede ooit eens hard wegrennen en kreeg hulp van een paar bikers uit Ede ... moest wegrennen voor licht getinte mannen uit Noord-Afrika. Die daarna overigens nog veel harder moesten rennen.
2
08/08/2016 20:28
Medeschuldig aan de afnemende acceptatie zijn in elk geval degenen die continu met hun geaardheid te koop lopen en bewust provoceren: dat geeft bij veel mensen irritatie. Ik ben beslist niet preuts en heb niets tegen welke geaardheid dan ook (zolang het maar niet om pedofilie, sodomie of dwang en geweld gaat).
En toch zie ik niet in waarom ze bij zo'n optocht in een string op een boot moeten staan te hossen en daar continu obscene gebaren maken. Dat is toch alleen maar bedoeld om te provoceren en te choqueren? Dat mogen ze van mij s' nachts in hun clubs doen waar geen kinderen staan te...
1
07/08/2016 08:07
Je titel zegt al genoeg, Iets vinden en iets accepteren begint altijd vanuit iemands eigen binnenste. Een algemene beleving is niet de vaste waarheid. Het kan ook zijn dat men zulke parades puur nog voor de onderlinge gezelligheid houden. En misschien als er geen groot media gebeuren achter zat was het allang afgezwakt, denk ik dan weleens. Acceptatie leeft erbij velen wel naar anders dan 'doorsnee mensen', maar die worden niet uitgelicht. ik vindt deze zin ;

Als het steeds beter gaat, dan zou dat juist wat minder moeten worden. Een x aantal jaren terug was er regelmatig een cam...
1
Candice tegen ----
07/08/2016 08:34
Het gaat niet om die parade. Dat is maar een deel. Transjes horen niet gelijk beschouwd te worden als holebi's. Dat is iets heel anders.
En alles wordt nu transgender genoemd, terwijl er een joekel van een verschil is tussen travo's, transgenders en transseksuelen. Dat laatste woord zou moeten worden afgeschaft, want als je dat bent dan ben je 100% vrouw of man, net tot wat je bent geopereerd.

Het is niet hetzelde. Als jouw zoon, zeg maar wat ... het leuk zou vinden om af en toe vrouwenkleren te dragen ... dan is dat toch niet hetzelfde als iemand die ervoor kiest om 24 u...
1
---- tegen Candice
07/08/2016 09:42
Ik ben het eens met je zoals ik in me reactie zei, ik begrijp dat je voorbij mijn reactie waarin ik alleen even de parade eruit lichte als reactie op die mooie zin van je dit toch nog even wil benadrukken. En ook daarin heb je gelijk.
Candice tegen ----
07/08/2016 09:49
Ach ben allang blij dat 99,99% van de Wereld mij niet accepteert anders had ik me veel te veel vrienden en vriendinnen en dat is ook niet leuk. -))
2
07/08/2016 00:53
Mijn lieve buren balen als homo-stel net zo hard als jij van het LHBT-hokje waarin ze (vooral door de media) geplaatst worden. In hun dagelijks leven ondervinden ze er hier geen hinder van. Het is gewoon een normaal stel.
1
07/08/2016 05:54
Ja ... maar zij behoren tot de groep met een andere seksuele voorkeur en voor die mensen is dat Baypride gedoe. Zij zullen daar ook niet blij mee zijn, maar vallen wel onder dat hele holebi gedoe en transjes niet. Vooral niet omdat de nadruk gelegd wordt op seksuele geaardheid.
1
06/08/2016 23:41
Als alle "afwijkingen van de norm" zich verenigen onder één noemer, kan ik me dat best voorstellen. Samen sta je toch sterker, ook al zijn er onderling gigantische verschillen.

Ik heb totaal geen moeite met het hele Pride-festival en walg ervan om zoiets homo-propaganda te noemen, zoals ik vaak lees. Als je door informatie of actie niet overgehaald kunt worden om te veranderen, is het m.i. per definitie geen propaganda.
"Zwarte propaganda" kan er niet voor zorgen dat ik in een neger verander.

Van mij mag er persoonlijk wel wat minder nadruk op het seksuele...
1
07/08/2016 05:51
Mooi antwoord maar ik kan me er niet helemaal in vinden, voor een heel groot deel wel ... maar niet helemaal.
1
06/08/2016 19:33
1
06/08/2016 19:44
Ja. -))
1
06/08/2016 19:29
Ik heb persoonlijk geen problemen met de geaardheid van iemand, het is gewoon de manier hoe de persoon zich prettig voelt en dat moet ik dan accepteren.
1
06/08/2016 19:30
Mee eens, maar transjes zijn gewoon vrouw en hetero en horen niet samen met holebi's genoemd te worden.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert