Wereldbevolking zonder oorlog 3

Door Aelmans gepubliceerd in Geschiedenis

Genesis 3 tweede bewerking.

De figuren uit de verhalenslang praten met Eva. De eerste offergavengod wordt door Eva geschapen.

Bij de eerste fantasie van de mens begint de traditie. Er komen woorden en er kunnen verhalen verteld worden. Er komen verhalen gelijk sprookjes. Die verhalen willen de mensen steeds weer horen van de verhalen verteller. Er komt een bundel verhalen. Een verhalenslang in de traditie. Laten we hier een verhaal aanhouden over een verhalenfiguur dat het onweer kan regelen. Hij kan het goede regelen en het slechte van onweer regelen.

Het eten.

Om groter te groeien heeft een kind voedsel nodig. Een gedeelte van het voedsel gaat het lichaam vormen. Volwassen mensen moeten ook eten voor de werking van het lichaam. Dat is vergelijkbaar met het voedsel voor het geestelijk leven.

 

Het verhalenfiguur van het onweer vraagt aan de vrouw: Is het zo dat het logisch in de fantasie heeft gezegd dat jullie niet van elke kennis in het dorp mogen eten? Hierop zei de vrouw tot de donderpersoon: Van alle kennis in het dorp mogen we eten, maar de kennis van goed en slecht ons logisch zegt daar mogen we niet van eten. Want als we die kennis tot ons eigen maken zal het logisch beslist sterven.

 

Hierop zie het donderfiguur uit de verhalenslang ( de donderman het figuur uit het fantasie verhaal dus ) Het logisch zal beslist niet verdwijnen het zal blijven bestaan. Als U de kennis van goed en kwaad eet, het tot uw eigen geest maakt zult U net als de schepper zijn: Baas over de natuurwetten.

 

Eva zag nu dat de kennis van goed en slecht begeerlijke was. Zij at nu van de kennis van goed en slecht. De kennis van goed en slecht werd in haar geest opgenomen. Zij zorgde dat de kennis van goed en kwaad ook in de geest van haar man opgenomen werd.

Toen kwamen ze tot het besef dat hun gehele fantasie voor elkaar zichtbaar was. Ze maakten van vijgenbladen een schaamte gevoel.

 

Het blijft niet zonder gevolgen. Het logisch regelt wat er verandert.

 

Het logische blijft het logische van de man en de vrouw zoeken. De man en de vrouw gaan zich verstoppen tussen de mensen van het dorp. Het logische van de mens is niet dood zoals een lichaam doodgaat. Het zit onder de laag goed en kwaad. Het blijft in elke mensenbaby aanwezig. De natuurwet blijft de natuurwet. In onze fantasie kunnen we de natuurwet dood maken. En vervangen. De natuurwet blijft de natuurwet.

Tenslotte zei de man ik hoorde U roepen maar ik schaamde mij omdat mij fantasie zichtbaar is.

Hierop zei het logisch: Wie heeft U verteld dat uw gevoelens zichtbaar zijn? Heb je soms de kennis van goed en kwaad tot je geestelijk leven gemaakt?

Vervolgens zei de man: De vrouw die u me gegeven hebt om bij mij te zijn heeft me van de vrucht gegeven en toen heb ik gegeten.

Daarop zei het logisch tot de vrouw: Wat heb je nu gedaan. Waarop de vrouw antwoordt de donderman heeft me bedrogen en toen heb ik gegeten. Eva gaat niet de baas over de natuurwet worden. De donderman uit de fantasieslang gaat met Eva praten en regelen wat er moet gebeuren.

Ons logisch en de verhalenslang. Er komt strijd tussen dat wat een moeder de kinderen wil leren en dat wat het kind als traditie van de mensen in de omgeving leert.

Het logisch en de vrouw. Doordat de vrouw met twijfel gaat leven wordt ze een zenuwbundel. Zenuwen hebben invloed op de spierspanning. Spierspanning heeft invloed op de spierontspanning bij de geboorte.

Het logisch en de man. Omdat U in kennis bent van goed en slecht is uw fantasie vloekt. Met ellende zult U het resultaat eten tot aan de dood. U fantasie zal doornen en distels voortbrengen. De fantasie eet niet meer de vrucht van de andere bomen. De onderlingen waardering voor elkaars werk van de dorpelingen zal verdwijnen.

Onze samenleving van goed en kwaad met het logisch onder de oppervlakte.

Hierna noemde Adam zijn vrouw Eva omdat zij de kennis van goed en kwaad doorgeeft aan alle baby’s.

Ons logisch maakt voor de man en de vrouw lange kleren van vel. We hebben al het schaamte gevoel. Nu krijgen we man en vrouw een bedekking van heel de fantasie. Een bedekking van schone schijn tegenover elkaar.

Als we in goed en kwaad leven kunnen we niet met een logisch in de samenleving bestaan.

Daarop zet het logisch ons uit de hof, de economie zonder privé bezit. De weg naar de boom van het leven wordt bewaakt. We vinden ons kistje goud belangrijker als de vrede tussen groepen mensen. We vinden onze schone schijn belangrijker dan met een partner samenleven.

Dit is het verhaal van goed en slecht en de gevolgen voor de persoon

Einde hoofdstuk 3

De kinderen worden niet meer opgevoed meet samenleven. De kinderen worden opgevoed gelijk we huisdieren opvoeden, met braaf en stout.

05/07/2016 21:38

Reacties (0) 

Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert