Vermoord om je mening:

Door Candice gepubliceerd in Nieuws en politiek

Vermoord om je mening:

160616-jo-cox_1.jpg?itok=-QtXLtU1&timest

Op zes Mei 2002 werd Nederland opgeschrikt door de moord op Pim Fortuyn. Het was een moord om mening. Want de meningen van Fortuyn werden niet door iedereen gedeeld en zeker niet door zijn moordenaar Volkert van der G.

Op twee November 2004 werd Theo van Gogh afgeslacht om zijn mening een mening die niet door iedereen werd gedeeld en zeker niet door zijn slachter Mohammed Bouyeri.

Op zeven januari 2015 pleegden moslimidioten een aanslag op het satirische blad Charlie Hebdo in Parijs. Ik geef eerlijk toe dat ik tot dat moment er nog nooit van had gehoord.

De veelbesproken en verguisde burgemeester van Keulen, Henriette Reker, werd vorig jaar door een idioot aangevallen op zeventien Oktober en diverse keren in haar nek gestoken. De dader was het niet eens met het vluchtelingenbeleid van Duitsland.

Er zijn nog heel wat van deze aanslagen te noemen, maar ik laat het hierbij … vanuit het verleden.

Vandaag op zestien Juni 2016 is de Engelse poltica Jo Cox, (41) getrouwd en moeder van twee jonge kinderen neergestoken en geschoten. Ze heeft het niet mogen overleven. De dader Tommy Mair was een rechtsextremist en fanatiek voorstander van een Brexit. Jo Cox, was een fel voorvechtster van de EU. Toen hij nadat hij Jo had afgeslacht, nog wel in leven, wegliep riep hij iets van:

“Britain first.”

Het is gewoon politieke moord nummer zoveel en de zoveelste aanslag op het recht een mening te hebben over wat dan ook.

Probeer gewoon eens voor te stellen dat vlak voor het referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne Alexander Pechtold zou worden vermoord omdat hij voorstander was of dat bijvoorbeeld Emiel Roemer zou worden vermoord omdat hij tegenstander was. Vermoord worden omdat je voor of tegen een verdrag bent, omdat je voor of tegen de EU bent, omdat je voor opvang asielzoekers bent te worden neergestoken, omdat je satirische spotprenten maakt te worden vermoord, omdat je niets hebt met moslims en ze geitenneukers en dergelijke noemt te worden afgeslacht, omdat je van mening bent dat Nederland vol is te worden vermoord. Gewoon omdat je een mening hebt die niet strookt met die van een ander te worden vermoord.

Jullie kennen mij en weten dat ik niet snel mijn mening zal veranderen en dat ik redelijk fel ben in door blijven zeiken over mijn opvattingen, maar moet ik daarvoor worden vermoord? Had ook vandaag weer een, zonder meer normale, discussie met Nescio, en dat is iemand waar ik het niet heel erg vaak mee eens ben en dat is vice versa, maar jeetje we zijn dan wel eens kwaad op elkaar geworden en hebben elkaar wel eens geblokkeerd en dat is niet leuk, maar zowel Nescio als ik weet heel zeker dat de een de ander absoluut niks ernstigs aan zal willen doen om die afwijkende mening. Ik hem in ieder geval niet, want ik ben lief en hij mij niet, want hij is tegen geweld.

Heb het eens in een reactie gezegd. We zijn aan het doorslaan en we doen er niets aan om het tegen te gaan. We radicaliseren beetje bij beetje allemaal, op een paar verstandige mensen na.

Dit van vandaag, voor mij is maar één straf denkbaar en ik hoef niet te zeggen welke en ook niet dat het een zo pijnlijk mogelijke mag worden. Gelukkig zit ik niet in de politiek en heb ik daar dus ook niks over te zeggen.

Maar we mogen best eens een keertje onszelf hard en fel toespreken voor de spiegel om onszelf met beide benen op de grond te houden, zodat we kunnen voorkomen dat we mee radicaliseren met al het tuig dat geradicaliseerd is. We zijn mensen neem ik aan, geen monsters … de meesten van ons in ieder geval niet. Uitzonderingen dus daargelaten.

maxresdefault.jpg

Jo RIP, you deserved a much longer life than that f*cking coward that killed you.

*Candice*

Jerusalem - Last Night of the Proms 1999

http://nos.nl/artikel/2111557-doodgeschoten-cox-was-politiek-talent-en-fervent-eu-voorstander.html

http://nos.nl/artikel/2111500-neergeschoten-labour-politicus-overleden.html

http://nos.nl/liveblog/2111552-geschokte-reacties-op-moord-britse-parlementarier-motief-nog-onbekend.html

16/06/2016 21:12

Reacties (64) 

1
18/06/2016 11:48
beetje jammer is niet het filmpje wat ik vandeweek bekeek.. even mijn history checken.. i'll be back..
1
18/06/2016 11:47
Niet te bekijken door mensen met een depressieve geest...

https://youtu.be/VMZbvrs51cg
2
18/06/2016 11:39
Dit is vrees ik een politieke moord. Ook 'eigen volk' wil wel eens de wil aan anderen opleggen. Wellicht dat deze aanslag de stemming voor de Brexit gaat beïnvloeden?

mbt je afsluiting.
Als het moet; als mijn vrijheid en die van anderen onder grote druk staat .q afgenomen wordt zou ik zo radicaliseren en trachten de acties van 'tegenstanders' te ondermijnen.

Kijk ik weet heus dat niet iedere moslim hetzelfde is; dat niet iedere moslim een terrorist is; maar wat ik wel weet is dat vb. in Duitsland de helft van de 2,7 miljoen Duitse Turken het wel en wee van de...
18/06/2016 11:45
Is ook een politieke moord en een waardeloze en ja het kan/zal de uitslag gaan beïnvloeden.

Ik ook, ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dan ook geen moeite zal hebben met alles te doen wat maar kan.

Ja en in Turkije .... http://nos.nl/artikel/2111881-turkse-radiohead-fans-aangevallen-om-alcohol.html

Dat is geen complottheorie ... feiten liegen niet, we zijn als mens er in geslaagd om wat de Aarde in 6 miljard jaar opbouwde in no time naar de moer te helpen.
1
18/06/2016 11:53
Jep de islamisering verhardt onder het volk daar.. en de Gaypride gaat in Turkije ook al niet door...
18/06/2016 11:53
Voor het 2e jaar op rij niet.
2
18/06/2016 12:57
Als je leest wat hij voor de rechter heeft geroepen, heb ik ook geen twijfel meer dat het om een politieke moord gaat.

Ik ben wel verbaasd over de uitkomsten van het onderzoek onder Duitse Turken. De eerste generatie kwam nog uit een duidelijk seculier Turkije, zoals Kemal Atatürk het wilde. Dachten ze altijd al zo? Kwamen de meesten van hen uit streng islamitische milieus? Of is er in de tussenliggende jaren wat veranderd? Ik weet wel waar islamiStische propaganda vandaan komt. Uit de koker van onze "bondgenoten" in het Midden-Oosten. Het is overal en het neemt toe.
...
2
18/06/2016 10:52
[[Deleted]]
2
18/06/2016 10:58
Het zijn de ouders en opvoeders die wel eens wat meer weerbaar mogen worden. ;-)
1
18/06/2016 11:02
De Wereld is gevaarlijker geworden en het valt niet te ontkennen dat moslims daar verantwoordelijk voor zijn. Ruim 50 aanslagen vanaf 1 januari dit jaar en allemaal door moslims. Deze niet.
Ach ik werd vroeger in elkaar geslagen en anderhalve week terug ook, dat veranderd toch niet.
De Wereld is gevaarlijker geworden dat is gewoon zo. Was het vroeger gevaarlijk? Niet in deze mate. Er waren toen ook aanslagen maar geen 50 in 166 dagen met 1500 doden en 1700 gewonden ... nu in 2016 wel.
Er willen weer een paar 100.000 gelukszoeker' oversteken ... sorry, maar we moeten ze afst...
1
tegen Candice
18/06/2016 13:15
[[Deleted]]
1
18/06/2016 13:28
Onderbouw het eens? Meer dan 50 aanslagen Wereldwijd zegt volgens mij genoeg over wat voor gevaar er van die idiote religie uitgaat.
Vandaag zijn er weer 20 terreurverdachten in België opgepakt en niet voor de lol, want de dreiging was reëel. En allemaal moslims.
Hoe zou jij het vinden als je in een restaurant zit en er komen drie gestoorden binnen die gaan lopen schieten, zoals in Tel Aviv?
De Wereld is gevaarlijker geworden en nee niet op sommige plekken, maar Wereldwijd wel degelijk.

Er gaat op het moment bijna geen dag meer voorbij zonder een aanslag of dre...
2
17/06/2016 19:42
"Heb het eens in een reactie gezegd. We zijn aan het doorslaan en we doen er niets aan om het tegen te gaan. We radicaliseren beetje bij beetje allemaal, op een paar verstandige mensen na."

Amen. Betrap me er zelf op dat ik me hier af en toe ook schuldig aan maak.

Voor de rest kan ik mijn mening goed verwoord vinden in Nescio's antwoord.
17/06/2016 20:00
Ik niet helemaal, maar dat is bekend.
1
tegen Candice
18/06/2016 13:22
[[Deleted]]
1
18/06/2016 13:33
Ik sla niet door. Ik blijf realistisch en typ niks wat niet waar is,
2
17/06/2016 10:08
[[Deleted]]
1
17/06/2016 10:10
Meen van wel ja. Lennon door een idiote fan. Maar het kan ook nog steeds een politieke moord zijn.
1
tegen Candice
17/06/2016 10:51
[[Deleted]]
1
17/06/2016 11:02
Het eerste waar ik gisteren naar zocht was, en dat staat me van mezelf tegen, of het een moslimdader was.

Bij Orlando dacht ik ook zoiets als jou of aan een idiote homohater.
1
tegen Candice
17/06/2016 11:08
[[Deleted]]
2
17/06/2016 09:20
Vreselijke gebeurtenis... Politieke ontevredenheid moet in het stemhokje worden getoond, of op straat tijdens een betoging, daar moet verdorie toch niet iemand zijn leven om laten... Onbegrijpelijk!
17/06/2016 09:29
Het gebeurd.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert