x

Misbruik melden

Bedankt dat je Tallsay wilt helpen door schendingen van onze regels en richtlijnen te melden.

Wil je een inbreuk op jouw auteursrecht of intellectuele eigendom melden? Gebruik dan a.u.b. het formulier Inbreuk auteursrecht / intellectuele eigendom

Welke vorm van misbruik wil je melden?




Annuleren

Internationaal tribunaal voor IS strijders:

Door Candice gepubliceerd in Nieuws en politiek

Internationaal tribunaal voor IS strijders:

Al geruime tijd wordt er stevig gediscussieerd over een tribunaal voor IS strijders, want zo’n tribunaal zou de beste oplossing zijn om ze een eerlijk, maar evengoed wel keihard proces te geven. Nou vraag ik me dus af in hoeverre alle mensen (mannen, vrouwen en kinderen) die door IS zijn vermoord, zijn onthoofd en waarvan de hoofden gebruikt werden als voetbal of op een hek werden gespietst, van gebouwen zijn gegooid, levend zijn verbrand en slachtoffer werden van hun terreurdaden zoals deze twee hele jonge kinderen. Saffie (8) en Julian (7) ooit een eerlijk proces hebben gehad! Het antwoord is niet!

Niet één enkele keer hebben IS strijders overwogen om via een soort van rechtszaak te laten beoordelen of een persoon (man, vrouw of kind) het recht had om te mogen leven. Op een walgelijke en meedogenloze wijze hebben die IS strijders (ja ik gebruik deze keer niet mijn gebruikelijke betiteling afval) overal waar ze maar konden slachtoffers gemaakt en nu wil de beschaafde Wereld dus een tribunaal in de vorm van het Neurenberg tribunaal – na WO 2 – opzetten om ze daar te berechten voor hun vele misdaden jegens de mensheid. Maar met één heel erg klein, significant verschil. Destijds konden die Nazimonsters tot de dood worden veroordeeld en werd die doodstraf ook echt uitgevoerd. Maar nu, in deze beschaafde Wereld, kunnen zelfs die IS strijders volgens onze gangbare beschaafde normen en waarden hooguit levenslang krijgen ..… als ze dat al krijgen. Maar levenslang is de zwaarst denkbare straf die bij zo’n tribunaal kan worden opgelegd. De VVD is echter tegen zo’n tribunaal omdat de VVD verstandig is en het meest logische en ook enige concrete standpunt inneemt en dat is dat ze daar – in die landen – waar ze al hun vreselijke misdaden jegens de mensheid pleegden voor de rechter horen te verschijnen en daar dus ook te worden veroordeeld en uiteraard ook daar de opgelegde straf horen te ondergaan, zelfs als dat de doodstraf zou betekenen. De VVD is in principe tegen de doodstraf, maar zegt echter ook dat al deze IS strijders, ook de Nederlandse jihadisten, die daarheen trokken gewoon willens en wetens dat risico hebben genomen en dat een land als Irak gewoon in zijn recht staat om ze ter dood te veroordelen. En er zijn al tribunalen in Syrië en Koerdistan en in Irak (alleen geen wettelijk bekrachtigde tribunalen) waar vele IS strijders terecht staan en ook ter dood veroordeeld worden. Deze tribunalen zijn totaal niet bekrachtigd en vaak is de uitslag van een proces (wat nooit lang duurt) al bekend en het zijn veelal deze tribunalen die de daar nog aanwezige IS strijders vrezen, zoals ze ook vrezen om in Irak en/of Syrië voor de rechter te moeten verschijnen, want dat ze tijdens hun verblijf in gevangenissen zeer zwaar zullen worden aangepakt en gemarteld zullen worden is een keihard feit en dat ze zich geen illusies hoeven te maken over een niet zo heel erg zwaar (zeg maar Westers) vonnis is ook een feit.

Zoals bekend ben ik al meer dan 40 jaar lid van Amnesty International en op basis daarvan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik tegen de doodstraf ben, zelfs als het om IS strijders gaat, want voor mij zijn de mensenrechten erg belangrijk. Maar ik beschouw dus terroristen, zedendelinquenten, pedofielen, ontvoerders en types die kinderen en dieren misbruiken niet als mensen, want als ik dat wel als mensen zou beschouwen dan stel ik ze gelijk aan mensen zoals u en zoals uw familieleden, zoals uw vrienden en zelfs gelijk aan mijzelf, want u en uw familieleden en uw vrienden en zelfs ook die familie van mij inclusief ikzelf behoren ook tot het mensenras. Maar ik kan het, vaak, met anderen oneens zijn en er ruzie mee hebben en dat kan onder ons allemaal voorkomen, maar ik beschouw u allemaal toch echt als mensen met gevoel, met een hart, met compassie waar nodig, met alles wat een mens mens maakt en de door mij genoemde creaturen bezitten - vind ik - geen enkele menselijke eigenschap! Dus kan ik het niet opbrengen om het mensen te noemen en dus gelden voor die creaturen ook geen mensenrechten. Nogmaals is enkel mijn mening.

Wahida Mohammed:

Dit is Wahida Mohammed en ze is de leidster van een groep militanten die jacht maken op IS strijders en ze daarna ook onthoofd en dat onthoofden is zeg maar het mildste wat ze met ze doet. Wahida is namelijk absoluut niet van plan om IS strijders voor een rechtbank te laten verschijnen, want ze wil ze enkel dood hebben en niets anders. En zou ze daar een reden voor kunnen hebben? Ach Wahida overleefde zes aanslagen en ze verloor veel familieleden aan IS. Broers, neven, haar eerste man en uiteindelijk ook haar tweede. Deze man had een militie opgericht die jaagde op IS strijders. Wahida Mohammed besloot - na zijn dood - om dit over te nemen en ze staat nu als vrouw aan het hoofd van de militie bestaand uit tachtig man.

Ze jaagt ze op, ze sloopt ze, ze onthoofd ze, ze sleept de lijken door de straten, ze gaat echt veel te ver als je het een beetje vanuit een humaan standpunt bekijkt … maar als je zoveel familieleden en twee echtgenoten hebt verloren door toedoen van IS strijders dan kan ik me die grenzeloze woede en pertinente weigering ze een proces te gunnen best wel indenken.

Een Nederlandse journalist – Tom Kleijn – die haar in 2017 opzocht en een paar dagen met haar en haar militie meeging vroeg haar of ze kon begrijpen hoe schokkend het wel niet voor hem was wat zij en haar mannen met IS strijders deed en wat hij zag gebeuren. Wahida gaf hem dit antwoord:

Waar jij vandaan komt, daar komt de brandweer als er een kat in de boom zit. En hier worden kinderen van vijf jaar vermoord. Waar heb je het over?"

*Candice*

 

19/04/2019 17:01

Reacties (7) 

1
23/04/2019 19:43
Hoe dan ook zal er iets moeten gebeuren, niets doen is geen optie .
24/04/2019 00:09
Precies.
1
20/04/2019 23:20
Gewoon een tapijt bommen neergooien op de kampen waar ze zitten: dan is de wereld eens en voor altijd van dat probleem af.
Wel eerst de Koerden die ze bewaken evacueren.
1
20/04/2019 23:35
Dat mag ook, dan hoeven ze helemaal niet meer berecht te worden.
Ja de Koerden moeten dan eerst worden geëvacueerd.

Hoe dan ook horen ze daar berecht te worden of platgegooid te worden, want ze verdienen geen normaal proces.
21/04/2019 11:52
En nu maar platgooien die handel. Heb net de berichten uit Sri Lanka gezien...willen ze nu echt dat dat tuig zich nog verder over de wereld gaat verspreiden?
Hoeveel levens van onschuldige mensen zou je kunnen redden als je nu korte metten met ze maakt? Maar helaas zijn er teveel sentimentele idioten die nog steeds denken dat je moordenaars kunt resocialiseren, als je ze maar fatsoenlijk behandelt.
1
19/04/2019 22:21
Geen tribunaal, maar berechten in het land waar de misdaden begaan zijn. Hebben ze daar nog de doodstraf...jammer dan.
Zo'n militantengroep die op eigen houtje te werk gaat en voor rechter speelt vind ik niet oké.
1
19/04/2019 22:34
Mee eens, daar hebben ze de misdrijven gepleegd en dus horen ze daar te worden bestraft.

Heel logisch, want je kan zo invullen dat er dan ook onschuldigen het slachtoffer van zo'n groep worden.
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert