Waarom de elektrische auto niet kan slagen…

Door Jack Hage Sr gepubliceerd in Technologie

Onze landelijke overheid in combinatie met de intimiderende Europese overheid- en overige ‘te vele’ vaak nietszeggende bestuursorganen zijn in de ban van het milieu. Niet alleen in Nederland maar over de hele wereld wil men nu ineens een soort inhaalslag gaan maken. Nederlandse beleidsmakers willen overal bij zijn, altijd mee vergaderen en ach… dure vliegreisjes horen bij de elitaire meedenksfeer. Geld speelt geen rol bij bestuurders, de burger betaald toch wel zijn aandeel. Kan de burger niet betalen, dan leg je toch gewoon een sanctie op?
Helder denken en Maatschappelijke verantwoorde beslissingen zijn niet meer belangrijk en wat de gevolgen zijn al helemaal niet. En daarbij- snoepreisjes zijn gewoon leuk.
Nederlanders hebben zich wereldwijd altijd graag opgedrongen bij grote aangelegenheden, dus ook over echte duurzame zaken moet je mee bepalen. En ja wat maakt het uit als je opvolgers over een aantal jaren verantwoording moeten afleggen over verkeerde beslissingen?
Men heeft tientallen jaren de adviezen van niet gehoorde technische ‘Willy Wortels en hun lampjes’ niet gevolgd, ook niet willen horen en ook niet willen begrijpen.
dc50290a7232a4de13d85abe67092b3b_medium.
Adviezen van buitenstaanders sla je in de wind en je vaart je eigen koers. De Tromp en de Ruyter uitspraken gaan de geschiedenis boeken in en niemand die er over tien jaar nog aan denkt! Zo werkt het immers. Mogelijk is men binnen een week een bestuurlijk schandaal al vergeten?


Tientallen jaren heeft deze groep ‘Wortelende slimmeriken’ aangegeven dat het met Moeder Aarde geheel verkeerd afloopt en voorts- ná het leegzuigen van Moeder Aarde - genoemden nog meer domme fouten zullen gaan maken.
Duurbetaalde Beleidsmakers, regeringsleiders en overige nietszeggende ‘bepalers der ellende’- zonder enige visie of zonder enige passie - waarvan velen er nog niet eens het verschil weten tussen een klauwhamer, ketting, schrob, recipro of handzaag - keken alleen maar naar status, aanzien en wilden ons doen geloven dat men op het juiste spoor zat. Laat staan dat deze ‘maatkostuumdragendemilieutechnische vergaderende mens’ het verschil weet tussen een spanningszoeker of een Ω-meter.
Vele geldverslindende vergaderingen, en vele geldverslindende milieuconferenties móesten oplossingen brengen.
De duur betaalde ‘vergader Tigers’ die milieutechnisch een nieuwe weg in willen slaan denken allemaal in verkeerde oplossingen. Zeker technisch gezien. Geld binnen slepen is vaak belangrijker.

In één ding hebben ze wél een punt, er moet inderdaad iets gebeuren om Moeder Aarde te redden. Maar men weet niet hoe…Bemoei je er dan ook niet mee zou mijn advies zijn! Maar ja- Ik ga er niet over, was het maar zo een feest! Als ik er over ging dan kwam uw eigen groene stroom uit uw eigen aanrechtkastje of werd opgewekt in uw leegstaande zolderkamertje. Uw energiekosten zouden ca. 50 procent lager zijn. Maar ach…wie ben ik?...
Maar we zijn te laat, veel te laat. Moeder Aarde slaat keihard terug naar de domme -zichzelf vernietigende- mens.

Maar in plaats van het redden van Moeder Aarde gaan de nu bedachte oplossingen nog meer problemen opleveren. Naast dat er een drama ontstaat inzake het plaatsen van miljarden zonnepanelen en overige Solar systemen zal het er ‘door drukken’ van de elektrische auto ook voor heel veel ellende gaan zorgen.

Het levensgevaarlijke zonnepaneel verhaal zal in een later stadium nog over geschreven worden.
Mogelijk in deel 2. Deel 3 zal gaan over de onuitvoerbare (inmiddels opgelegde) wens elke woning zelfvoorzienend of milieubesparend te bouwen of om te toveren.

‘Gasloos’ moet het worden, maar niemand weet hoe! Mogelijk komen deze delen in het aankomende boek: “Mislukt Nederland”…
Ik ben er nog niet uit. Want eigenlijk bestaat Nederland niet meer en heeft zich verkocht in 1992 tijdens het duurbetaalde verdrag van Maastricht, lastig dus. Dank u wel meneer Lubbers!


Eerst maar eens schrijven over de grootste aankomende milieu - mislukking voor de aankomende jaren.
Jawel de doelstelling van de elektrische auto is aan de orde. Goed bedoeld maar geheel onmogelijk zoals men nu denkt.
Er zal inzake de elektrische auto een totale chaos ontstaan en de gedachten inzake een gelijkheidsbeginsel zal geheel om zeep geholpen worden. Ook financieel zal er een bijzondere kortsluiting ontstaan. Letterlijk en figuurlijk…


Laten we alles eens op een rijtje zetten:

Op 5 oktober gaf onze Minister Kwiebes, u weet wel de man die de belastingdienst nog verder in de ellende stortte en vervolgens om boze en bange Groningers koest te houden valse beloften deed inzake de gaswinning -aan o.a. de Volkskrant het hierna volgende doch – wederom niet na te komen bericht.
Enfin beste lezer…De volgende leugen is al weer in de maak.

We hebben het over een uitgestippeld beleid wat totaal niet uitvoerbaar is. En nog erger is - dat er topambtenaren een grote zak geld meekrijgen om zich te laten verleiden tot slechte deals. Want tja…er moet immers iets bereikt worden.
En nóg erger is dat niemand mag weten om hoeveel geld het gaat. Leest u het persbericht / intervieuw maar eens na…
Zet de eerste onderzoekcommissies en Parlementaire enquêtecommissies alvast maar in de stijgbeugels beste lezer… fasten your seatbelts, adem in, adem uit…
8a30da05e1a5bb15c040544078cffd14_medium.Klik op afbeelding om te vergroten...
4867c478c9fa574301861688704e1fa5_medium.
Waarom de elektrische auto niet kan slagen?

Ik weet het… ik ben best een kritische zeurpiet volgens velen. Dat klopt, maar Moeder Aarde is me alles waard. Ik ben ook eigenwijs, ja - ook dat weet ik-, maar heb wel ‘twee gouwe klauwe’…Toevallig!- En als het om bouwen of techniek gaat krijg ik altijd gelijk. Heerlijk om zo lekker arrogant te zijn op z’n tijd :) 

Ik kan op 80 meter afstand zien als heipalen te kort zijn, ik bedoel maar…ik kan op afstand ruiken als er een aardlekschakelaar defect is…

Enfin lieve meelezende alles willen wetende -internet afstruinende medemens- nu over die elektrische auto’s die heel snel onze benzine en dieseltjes moeten gaan vervangen. Dit wordt de flop van de eeuw.
Men kan nooit voor ruim 8 miljoen autobezitters, (gebruikers binnen Nederland) wat per dag blijft stijgen- laadsystemen bouwen. Zelfs als je bij je baas voor de deur, die zelfs wil mee- investeren in een ondergrondse garage bij zijn of haar bedrijf met vele aansluitingen is dit niet halen. Zelfs als iedereen mee wil werken is dit onmogelijk.
Zelfs als onze aller Maxima - onze aller Alexander achterna zou zitten met de ragebol om eens op te schieten met een duurzame oplossing- is het een onmogelijke opgave.
Onze infra (bekabeling onder de grond ) is namelijk niet bestand tegen een enorme afname op één plek waar tegelijk tijd zoveel auto’s (accu’s) moeten laden.
Onze aanvoer bekabeling zal gaan fungeren als gloeispiralen onder de grond- (terwijl we juist Moeder Aarde willen afkoelen) en tot nu toe perfect ‘gezekerde’ transformator huisjes zullen smelten.
Dit geldt ook voor de nieuwbouw wijk waar u woont.

Als er binnen één omgeving van ca. 10 vierkante kilometer, waar mogelijk in sommige gevallen er ca.  400 auto’s als standaard aanwezig kunnen zijn, dan betekend dat een extra belasting voor het net van ca. minimaal 400 maal 3.0 KW en voor 3000 watt heb je minimaal een zekering nodig van 16 ampère. Want 3000 w ‘/, 220 V is al ruim 13 ampère.
Dat gaat dus prima op uw eigen groepenkast. Maar ja hoe gaat dat met twee of meerdere auto’s voor dezelfde woning?
Want vóór elke zekering zit er net als op uw camping een zwaardere zekering.
Dit gaat door tot aan de bron van uw energie levering. Dus nog veel verder buiten uw camping (of woonhuis)  dan u weet.
Als het hele veldje (bewoners / kampeerders)  op uw camping tegelijk een elektrisch kacheltje aanzet in de voortent- dan moet vaak een geïrriteerde beheerder ergens een zekering van 58 ampère gaan vervangen. Jawel die werd bloedheet en knalde eruit.
En pakt de hele camping te veel vermogen, dan kan het zijn dat het huisje bij de hoofdingang van uw camping in brand vliegt! Het huisje waar de energie voor de gehele camping binnenkomt. Meestal gaat het nét goed, maar er zijn vele voorbeelden van waar het drastisch fout ging.
We zouden dit nog anders kunnen uitleggen, maar zo werkt het ongeveer. Je zou ook groter kunnen gaan rekenen per omgeving. Dan is een berekening voor de gemiddelde lezer niet meer te volgen…

Gaan we meerdere woonwijken die pal tegen elkaar liggen onder de loep nemen, dan zullen ook 3 fase systemen niet meer voldoende zijn om auto’s te laden. Er gaat ergens iets ‘giga’ fout.
We zouden natuurlijk met extra transformatorhuisjes en gestapelde parkeergarages iets kunnen. Maar ja in steden waar vele appartementsgebouwen, flats en overige bebouwing al iedere vierkante cm. opslokken wordt dit een giga probleem.
Dan is 400 aansluitingen per tien vierkante kilometer niet meer aan de orde. Snapt u wel meneer Kwiebes? Dat zijn er dan heel veel meer.

Als ik naar de seniorenflat van mijn moeder kijk, (Pasteurweg te Schoonhoven) waar alle oudjes zo dicht mogelijk bij de woonsituatie willen kunnen parkeren, dan zie ik daar nog geen ruimte om zoveel oplaadpunten te maken. Het infra probleem nog even over geslagen in deze wijk. Ik durf niet na te denken over de bekabeling uit 1979. Ik heb die wijk als kleine jonge gebouwd zien worden.

Hoe gaat meneer Kwiebes dat doen? Je heet natuurlijk ook niet voor niets Kwiebes. Das waar en typerend natuurlijk…
Kijk- weet u… Willy Wortel had zijn lampje nog, maar die meneer Kwiebes heeft niets. En zelfs met zakken vol gemeenschapsgeld kun je een klauwhamer niet omtoveren in een bankschroef. Zo zit het ongeveer.
Heeft meneer Kwiebes al berekend dat alle woningen in de (directe) binnenstad van Amsterdam ruim 5 jaar last hebben van graafwerkzaamheden als we daar voor elke woning oplaadpalen willen plaatsen?
Zal men leuk vinden…Hoe moet je dan bij de meisjes van plezier komen, bij je jointjesshop of bij de bakker op de hoek? De bewoners woede zal niet te overzien zijn.

Economische schade

Maar er is nog veel meer aan de hand. Er zijn mensen die voor hun beroep soms 700 km of meer (per dag) moeten rijden. Soms kun je daar niets aan doen. Dat wil je niet, ook niet als bedrijf, maar soms is het nodig. Daar zijn vele redenen voor.   
Ik heb een fijne technische praatmaat- die als één van de weinigen in zijn vakgebied heel veel verstand heeft van de nierdialyse systemen. Die woont midden in het land. Hij wil namelijk zo snel mogelijk in een ziekenhuis binnen Nederland ergens kunnen helpen als het nodig is. Want met dit apparatuur hebben we het wel over mensen levens. Begreep iedereen dit maar…
Storingen kunnen mensenlevens kosten.
Maar als er in Parijs een nierdialyse systeem van slag is en er nergens anders binnen Europa collega’s snel beschikbaar zijn, moet hij wel onmiddellijk in de auto en weg.
Zijn auto staat altijd met een reispakket en vol af- getankt voor de deur.
De vraag is of hij met de elektrische auto wel snel ter plaatse kan zijn?
Want de te rijden elektrische kilometers zijn minder. En als je wat harder rijd dan normaal is je accu ook sneller leeg. Die formule moet meneer Kwiebes zelfs begrijpen. Snapt u wel beste lezer?

Dan krijgen we dus het probleem van tijdsverlies, want je zult ergens bij een lader, het liefst een snel- lader weer KWH- tjes nodig hebben.
Dan kan het dus gebeuren dat alle laders bezet zijn…En dan? Mijn dialyse vriend kan niet verder! Snapt u wel meneer Kwiebes?
U roept tankstations en gemeenten wel op om die Fastned hokjes te plaatsen, maar hoeveel oplaad plaatsten zijn daar per unit?
Over enkele jaren moeten er miljoenen Europeanen kunnen laden. Snapt u wel?

Laten we het nog niet eens hebben over de vele mensen die financieel zwaar zitten.
Denkt meneer Kwiebes nu echt dat die mensen geld op de plank hebben om een elektrische auto te kunnen aanschaffen?
Meneer Kwiebes en de kabinetscompanen van het fabeltjesland- vergeten nog steeds dat er 3 miljoen mensen niet eens hun zorgverzekeringen en de overige steeds duurdere vanuit Den Haag opgelegde en goedgekeurde veel te hoge kosten ‘niet’ kunnen betalen.
Na de fouten der Belastingdienst (Toeslagen) zijn dit in 2020 ca. 4.5 miljoen mensen…Velen hebben na het betalen van de huur en onze nutsaansluitingen niets meer over.
Toch doen die mensen hun best om juist wel verder te komen en ‘volhardend’ aan de praat te blijven. Dus dat oude autootje - wat nog steeds ieder jaar door de keuring komt is Heilig - ook absoluut onmisbaar. Men moet immers poen verdienen. En het OV is veel te duur, onbetaalbaar zelfs.
Dus vervangen voor een elektrisch auto? Onmogelijk.

Misschien zullen de aankomende jaren mensen die hun auto in de voortuin kunnen parkeren kunnen omschakelen, mensen die vrij wonen, hetzij in een bungalow of op een boerderij, hetzij beroepsmatig of omdat men dit ooit kon kopen als woonhuis, maar miljoenen zullen helemaal niets kunnen. Met een beetje geluk zijn er mensen die middels een eigen solarplaat zelf kunnen laden, maar dat zullen er weinig zijn. Het hele elektrisch autorijden gaat niet lukken zoals ons kabinet dat nu wil, onmogelijk!
Hoeveel stampende zeebodem vernietigende op zee gebouwde windmolens en oude kolencentrales zijn er nog nodig om die elektrische auto aan de praat te krijgen meneer Kwiebes? Heeft u al gerekend?
De windmolen op het land welke al veel leed veroorzaakte ( van dode vogels tot landschapsvervuiling) kan dit niet aan, dat weet u, hoe gaat u de volgende leugen en dit horror sprookje uitleggen? En als het nu eens 3 maanden windstil is? Wat dan? De natuur is van slag dus het kan zomaar!

Hoe nu verder?

Er zou misschien een oplossing zijn. Maar onze overheden en beleidsmakers staan niet open voor oplossingen. Dus dat zal ‘m ook wel niet worden vrees ik.
Maar stel…stel dus…Één of andere bobo- of een nazaat van de club van Rome… leest mijn verhaal en weet dat als we niet ingrijpen ook zijn/ haar kinderen en kleinkinderen over enkele tijd creperen van ellende en verdriet… En dan nog vele malen erger dan op de besproken camping. Daar ging het immers maar om een 58 A zekering! Snapt u wel?
Er is altijd hoop, adem in -adem uit!  
Dus aan het werk!

Onze overheden moeten in gesprek met de autobouwers, want ja die willen geld verdienen. En dat mag ook. Als ik ergens een klus heb gedaan ben ik ook blij als de rekening betaald is. Ik moet immers ook vreten met ons gezin. En ik moet nog schulden afbetalen! Ook niet onbelangrijk. Mijn hemel en ik moet nog 50.000,- investeren in de AES windmolen….Pfffffffffffff…even niet over nadenken nu.
Heeft iemand een jacht gebouwd voor een opdrachtgever dan moet dat net als het bouwen van een automobiel geld opleveren. Logisch dus… Maar die autobouwers willen absoluut geen teleurgesteld publiek in de toekomst. Dat word dan dubbele onvrede.

Er zou bij helder denken- en ook met dialoog van waarde- een systeem kunnen ontstaan-  wat de autofabrikanten kostenbesparend zou kunnen laten bouwen en het opladen voor de burger zekerheid zou geven in de toekomst.
Ook simpel en dan zonder het ontbreken van levensvreugde. Want irritatie door verkeerde beslissingen der overheid heeft immers al bij velen, verdriet, ellende en ontbrekende levensvreugde opgeleverd.
En juist dat overdreven snel willen invoeren van het elektrisch rijden zal een volksopstand creëren. Iets eisen wat niet kan – en ook niet gaat werken- en ook onbetaalbaar is geeft Maatschappelijke kortsluiting. Dat zal niet alleen in Nederland gebeuren, maar ook elders. Dat betekend dan nog meer Gele Hesjes op straat!
En geloof me, ik ben ook voor elektrisch rijden en minder uitstoot. Maar dan moet het wel goed en veilig gebeuren.

Mijn advies…

U gaat met alle autobouwers (ter wereld) om tafel.
U verplicht hen om met één soort accu te werken. Desnoods vanuit de VN…
Die accu’s rouleren over de hele wereld in één en dezelfde uitvoering.
De oude tankstations bouwen accu muren in de vorm van ons bekende postbussen systeem.

b3619d01c53a24e3dc00510c8190d0b3_medium.

Op het moment dat een auto met bijna lege accu bij de ‘elektrikpomp’ aan komt neemt een robotarm de bijna lege accu aan de zijkant van uw auto eruit, en zet er vervolgens een volle accu in. Dat kunnen er ook twee zijn indien uw auto meer vermogen nodig heeft. Dit duurt 1 minuut langer.

Deze handeling kan net zo simpel als het uitnemen van uw toiletcassette bij uw caravan of uw camper!
2c230d0b742aece2759e445def4c4eb5_medium.
Uw accu’s laden op in de kluis- middels een geweldig milieuvriendelijk AES systeem op het dak van uw ‘elektrikpomp’ tankstationnetje! Met de rotor onder de grond
Snel-laders die veel energie opnemen zijn overbodig bij voldoende voorraad van accu’s.
Snapt u wel meneer Kwiebes?
En niet vergeten even te pinnen als u het ‘elektrikpomp’ tankstationnetje verlaat Meneer Kwiebes!

Een accu ruilen bij één vast punt -waar ook ter wereld -gaat nog sneller dan even tanken!
U rijd voor ca. 8 €uro cent per kilometer. Als u er 11 cent per kilometer van maakt kunt u duizenden ambtenaren der belastingdienst naar huis sturen, tevens miljoenen besparen aan het bijhouden van die achterlijke wegenbelasting met een geldverslindend systeem…Dan heb ik het nog niet eens over die provinciale opcenten. Snapt u wel meneer Kwiebes?

Maar ja… als ons Neerlands politieke partijen al niet kunnen samenwerken, landen binnen Europa al niet één eenduidig beleid hebben, blijven forceren met achterlijke rare variërende tolheffingen en reis- vignetten, de btw tarieven verschillen, de vuurwerkregels ongelijk zijn… dan zal mijn wens voor één juiste eenheid, met één simpel systeem inzake de elektrische auto al helemaal in de vangrail belanden…

Eigenlijk best jammer.
Want we zouden miljarden besparen aan de veranderingen van de infra, het bouwen van oplaadpunten…en het belangrijkste is onze gezondheid.
Weet u wel wat alle bekabeling in de grond met u en overige aardbolbewoners doet meneer Kwiebes?


VRGR.


Jack Hage Sr.
 

Secretaris NLB - Nederlandbeter



 

08/01/2019 10:59

Reacties (18) 

1
08/01/2019 23:18
Mooi artikel! En ook nog eens realistisch.
Ik weet niet of ik ooit nog een elektrische auto aan zal schaffen: in 2030 word ik 87, en tot die tijd - als ik al zo oud wordt - zal ik mijn huidige (snelle en comfortabele) auto houden. Die is dan ongeveer 32 jaar oud, maar de zes cylinder met 180 PK loopt nog als een zonnetje - op benzine.
Ik heb trouwens een krachtstroomaansluiting buiten, uit de tijd dat mijn huis nog een echte boerderij was. Dat moet (voor de nieuwe eigenaren) voldoende zijn om een elektrisch boodschappenautootje op te laden. Buren heb ik ook nauwelijks, dus de overv...
U bent niet ingelogd. Wilt u nu inloggen of een account aanmaken?
1
09/01/2019 00:03
Wat een prachtige analyse van wat we nu weten!!! Ja als je buitenaf woont met een eigen 3 fase aansluiting is er geen vuiltje aan de lucht! Bijzonder trouwens dat de 380 V naar 400 is verandert! Ik zal ook geen problemen krijgen, sterker nog ik hoop dat ons pand over twee jaar geheel ontkoppeld is van alle nuts ! Ook dat zal nog een hel(s)e strijd worden. Straks zijn we zelf voorziend op 24 V. de wasmachine (220 V) kunnen we laten draaien met een omvormer.
Bedankt voor je mooie analyse, en ik denk dat je de 107 haalt!!!!
2
08/01/2019 20:48
De elektrische auto is slechts een overgangsfase vermoed ik. Want aan die elektrische auto kleven veel te veel ondoordachte nadelen. Op termijn zal men overgaan op vloeibare waterstof. Dat is veel effectiever en kan in elke gewone Ottomotor ( mits na een kleine motorische aanpassing ) worden gebruikt. Het grote nadeel van dit systeem is tot op heden de speciale, zeer sterke grote brandstoftank die moet worden geinstalleerd. ( Gaat ten koste van de kofferruimte ) Maar dit systeem heeft naar mijn overtuiging wel de toekomst. Vooral omdat het eenvoudig is aan te passen op de reeds bestaande Ott...
2
08/01/2019 21:01
Kon je best gelijk in krijgen!!! Maar ook dit proces wordt niet door iedereen ondersteund! Op een gegeven moment kunnen we zelfs energie uit zeewater halen....Dus ook water raakt een keer op, enge gedachte trouwens!!!
2
08/01/2019 21:38
Water zal misschien ooit weleens van onze planeet verdwijnen, maar dan is de mensheid en al wat leeft allang uitgestorven. We praten dan over en geologisch tijdvak dat vele miljoenen jaren van ons af ligt. Als het ooit zover komt!


Wel is het interessant te weten dat het molecuul water reeds ontstond bij de oerknal van zo'n 12 miljard jaar geleden. Water behoort tot een der vele vaste moleculaire elementen in ons heelal. Water - ik bedoel dan uiteraard zoetwater - wat nodig is voor het produceren van vloeibare waterstof, kan en zal vermoedelijk op termijn worden geproduceerd...
08/01/2019 21:58
En weet je wat het gekke is? Eigenlijk is het een kopie van de oude stoommachine! En het is heel makkelijk om uit zout water zoet water te halen. Daarom begrijp ik de droogte in Afrika niet? Met een plasticzakje en temperatuurverschil kun je 25 dagen dagen overleven op zee als je in je uppie schipbreuk hebt geleden!!! Zo simpel is het eigenlijk!!!
2
08/01/2019 16:53
Ben het deels met je eens en dat is al heel wat, maar dus niet helemaal.
Kijk ik ben van mening dat als je (de mens) iets wil veranderen aan het klimaat of aan wat dan ook, dat er dan vergaderingen nodig zijn en logisch dat die niet in koeienstallen met een glas water worden gehouden. OR vergaderingen vinden al plaats op mooie locaties dus zulke vergaderingen logischerwijze ook. Maar mijn punt is dat mensen individueel nog zo goed hun best kunnen doen, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Dat lukt alleen als er wereldwijde afspraken worden gemaakt, want dan kan het grootschalig gebeuren ...
1
08/01/2019 17:09
Wat een (h)eerlijk antwoord! Maar nu mis ik nog wel gierende banden, en dat kan zeker met een elektrische auto Candice... Een boormachine kan ook binnen 1 seconde op volle toeren draaien.
De straatklinkers tegen de lantaarnpaal! Over die akkoorden, hadden we het pas nav. jouw stuk al over...Daar kunnen we niet buiten dat klopt. Maar ik zie geen verbeteringen! Das wel jammer. Dingen zijn zo simpel op te lossen, maar de mensen die dat zouden kunnen doen, of toestemming kunnen geven voor simpele oplossingen- doen het niet. Het is een ei- kip verhaal...Jammer, jammer...
2
08/01/2019 17:20
Ik ben op die gebieden nu eenmaal wel heel eerlijk en heerlijk ben ik sowieso. ;-)

Is niet hetzelfde. Voor mij niet. Ik moet mijn benzinemeter omlaag zien vliegen en dat deed het in mijn laatste auto heel goed. Nissan v6 300zx twin turbo. ;-)
Ja dat was een echte straatstenenverzwelger.

Dat simpele daar verschillen we dus over van mening, maar dat moet kunnen.
Vind het overigens een prima artikel.
Er worden afspraken gemaakt en je kan niet verwachten dat na 200 jaar niks doen je al snel resultaten ziet. Dat heeft tijd nodig. En het zal onwijs veel ga...
1
08/01/2019 18:28
Je hebt wel een punt, van vliegtuig tot BBq! en dan soms ook nog eens vliegen naar landen die helemaal niets doen of de mensenrechten niet respecteren. oeverloze discussies over gehad....Maar ja de natuur is zo mooi! Lik me vestje denk ik dan. Kijk verder dan 100 mtr. buiten een resort! Die 200 jaar komt ons duur te staan...Alles gaat te traag!
1
08/01/2019 18:36
Ja mensen gaan naar Turkije, het Midden-Oosten en met name die laatste landen … daar worden vrouwenrechten en gewoon alle mensenrechten niet nageleefd, worden homo's op straat opgehangen, zijn Joden niet welkom en zijn zelfs mensen die een visum voor Israël in hun paspoort hebben niet welkom.
En toch gaan mensen naar die landen toe op vakantie!


Dat het te traag gaat dat is gewoon een feit en ik keur jouw plannen niet af ,,, ben er licht sceptisch over, maar je gaat ze me vast een keertje in real laten zien.
2
08/01/2019 13:06
Jaja, we MOETEN allemaal electrisch gaan rijden... en waar gaan de oude afgedankte diesels naartoe? Die worden massaal verscheept naar Afrika waar ze nog jaren rondtuffen - hoort Afrika niet bij die wereld die we moeten redden? Waar is de logica?

Nog een 'logica': hoeveel keer gaan de wereldleiders nog afspreken in alle uiteinden van de wereld waar ze allemaal met het vliegtuig naartoe vliegen? In kindertaal: ze gaan debatteren over het 'redden van het klimaat/milieu' en om ter plekke te raken nemen ze één van de meest vervuilende vervoersmiddelen. Kan het nog perverser?
...
1
08/01/2019 13:08
Nee .....erger kan het allemaal niet! Maar ja dan is schrijven weer heerlijk! Maar goed is anders!!!!
1
08/01/2019 13:12
Blijven schrijven! Het is verfrissend om iets te lezen van iemand met verstand van zaken én alternatieven.
1
08/01/2019 13:24
Zal wel moeten, mogelijk worden er ooit mensen wakker! Nu doet niemand iets!!!
08/01/2019 12:42
En dan lijkt het ook nog eens niet milieuvriendelijk te zijn als die accu's voor de elektrische auto https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/25/elektrische-autos-belasten-het-klimaat-11270679-a1564478
1
08/01/2019 12:58
Klopt, dat is net zoals met de zonnepanelen....Wie gaat er over 12 jaar de eerste cadmium en silicium van uitgewerkte panelen netjes recycleren????Het zou wel kunnen als je daar nu al de juiste oplossingen voor hebt! Moet goed en veilig dan...
Copyright © Tallsay.com. Alle rechten voorbehouden.
Door gebruik te maken van deze website geef je aan dat je onze Algemene voorwaarden en ons Privacy statement accepteert